فرهادی نامه فتنه‌گران را امضا نکرده

فرهادی نامه فتنه‌گران را امضا نکردهنماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم با تکذیب ادعای علی مطهری نماینده مردم تهران، تاکید کرد: فرهادی نامه فتنه‌گران را امضا نکرده و در حزب مشارکت نیز حضور نداشته است.

به گزارش تارود به نقل از افکارنیوز، محمد مهدی رهبری املشی در موافقت با رای اعتماد به محمد فرهادی، وزیر پیشنهادی علوم، اظهار داشت: موافقت من به آشنایی و معرفتی که نسبت به ایشان در حدود ۳۰ سال و از سال ۶۴ تا الان داشتم، برمی‌گردد. در سال ۶۴ تا ۶۸ ایشان به عنوان وزیر فرهنگ منصوب شد و ما در مجلس به ایشان رای اعتماد دادیم و سال ۷۶ تا ۷۹ هم که بنده در مجلس بودم، ایشان بعنوان وزیر بهداشت معرفی شد و شناخت ما از جهات مختلف بود، و ما با ملاک هایی که داشتیم رای اعتماد دادیم.

وی ادامه داد: خودم به عنوان یک فرد کوچک از مجلس از اینکه ما نتوانستیم فرد مناسب را برای این مسئولیت خطیر در این فرصت ها معرفی کنیم، از جهتی ناراحت بودم و از جهتی خوشحال بودم. به دلیل اینکه مملکت ما در وضعیت فوق العاده‌ای است و باید کمک کنیم مسئولان در جایگاه خود کار کنند.جو مجلس طوری است که فرهادی باید بالای ۲۰۰ رای موافق داشته باشد، اما مخالفان هم باید بر اساس مشخصی مخالفت کنند و حرف خلاف واقع نزنند. آقای مطهری نکاتی گفتند که معتقدم برخی مطالب ایشان واقعیت نداشته است و ما از خودشان بپرسیم. ایشان درباره نامه‌ای که آقای مطهری به آن اشاره کرده است خودشان گفتند من این نامه را امضا نکردم، ایشان حی و حاضر است و گفته است که من در حزب مشارکت شرکت نداشتم.

وی با بیان اینکه ما نباید به هر وسیله‌ای هر مطلبی را تحمیل کنیم و نباید نقطه ضعف بگیریم، تصریح کرد: به حضرت موسی فرمودند بدترین خلق را معرفی کن، ایشان خودش را معرفی کرد. به هر حال وزارتخانه مهم آموزش عالی مدتی بی سرپرست است و فرهادی با تجربه ای که در همین وزارتخانه دارند می‌توانند بهترین فرد باشند و شناخت کافی دارند و از حیث علمی استاد تمام هستند و کار دانشگاهی را وارد هستند و در رابطه با مسایل دینی و ارزشی هم ایشان فرد مناسبی هستند.

رهبر افزود: ایشان از سال سوم دبیرستان مقلد امام بودند و در دانشگاه مشهد جزو کسانی بودند که در گروههای اسلامی فعال بودند و افرادی که در مشهد بودند هم مانند شهید هاشمی‌نژاد و رهبر انقلاب ایشان با آنها مرتبط بودند و در رابطه با مقام معظم رهبری در مسجد کرامت ایشان از محضر رهبری تلمذ می‌کردند و بعد انقلاب هم در جهت انقلاب حرکت کرد و در زمانی که ایشان مسئولیت وزارت آموزش عالی را داشت مسایل ضدانقلاب و مارکسیست ها مطرح بود و حزب الله بعضا در غربت بود و ایشان در آن زمان این وزارت را بر عهده داشت و در راستای ارزش‌های دینی وزارت را هدایت کرد.

وی ادامه داد: فرهادی در دانشگاه تهران که بزرگ‌ترین دانشگاه است، مسئولیت داشت و در زمان وزارت بهداشت هم من از نزدیک امور بهداشتی و درمانی را بررسی می‌کردم و ارتباط نزدیک داشتم و ایشان مصداق بارز روش اعتدال هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم کسی را معتدل معرفی کنیم فرهادی مصداق بارز اعتدال است، گفت: در نشست‌هایی که قبلا داشتیم ایشان خود را ملزم می‌داند و از نیروهای معتقد هستند و ایشان در رابطه با نیروهای بسیجی می‌خواهد افراد را به کار بگیرد و باید بالای ۲۰۰ رای به ایشان رای دهیم تا نشان دهیم با دولت در راستای حفظ نظام یکی هستیم و باید از دولت حمایت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا