دلایل توقف دریافت های زیرمیزی پزشکان

دلایل توقف دریافت های زیرمیزی پزشکانرئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی با اشاره به آغاز فاز سوم طرح تحول سلامت و برخورد با دریافت های غیرقانونی پزشکان، تاکید کرد: در ۱۵ روز اخیر، میزان شکایت های زیرمیزی خیلی کمتر از ۲ ماه قبل شده است.

به گزارش تارود به نقل از افکارنیوز، دکتر ایرج خسرونیا اظهارداشت: قبل از آغاز فاز سوم طرح تحول سلامت و اعلام تعرفه های جدید پزشکی، میزان شکایت های مردمی از دریافت های زیرمیزی پزشکان، بیشتر بود.

وی در پاسخ به این سئوال که چه موضوعی باعث شده میزان شکایت های زیرمیزی نسبت به ماههای قبل کمتر شود، گفت: در وهله اول می تواند به علت رعایت تعرفه های پزشکی باشد و یا اینکه، آن دسته از پزشکانی که زیرمیزی دریافت می کردند، فعلا دست نگه داشته اند و موقتا از گرفتن زیرمیزی منصرف شده اند و یا اینکه تعرفه های جدید، مناسب است و پزشکان را راضی کرده است.

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی با اعلام اینکه تعداد شکایت های زیرمیزی در تهران طی ۱۵ روز اخیر کمتر از انگشتان دست بوده است، افزود: شکایت های تلفنی در ارتباط با تخلفات پزشکی بالغ بر سه تا چهار هزار تماس بوده است اما در مورد دریافت های زیرمیزی پزشکان در تهران، تعدادش خیلی کم بوده است.

خسرونیا در ارتباط با وضعیت آن دسته از پزشکان معروف و مشهور که زیر میزی های کلان می گرفتند، گفت: برای تشکیل پرونده این قبیل افراد، منتظر مدارک سازمان نظام پزشکی هستیم که به ما ارائه کند تا اقدام کنیم. چون ما نمی توانیم بر اساس گذشته آنها، اقدام به تشکیل پرونده کنیم. زیرا اگر تخلفی مرتکب شده باشند، با آنها برخورد شده و محکوم شده اند و در حال حاضر، نیاز به مدارک قابل استناد از سوی سازمان نظام پزشکی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا