مدیریت خوب، مکان بد تابلوی روشن نمایشگاه کتاب دماوند

Khaniاستقبال خوب از اولین نمایشگاه کتاب دماوند و نظم و مدیریت خوب داخلی نمایشگاه از اصلی ترین نکات قوت و دوری نمایشگاه از مرکز شهر و تبلیغات دیرهنگام از اصلی ترین نکات ضعف این نمایشگاه از زبان غرفه داران و بازدیدکنندگان بود.

به گزارش تارود، محمد رضا خانی یکی از غرفه داران با اشاره به اینکه این اولین نمایشگاه کتاب شهرستان دماوند در سطح استانی و دعوت از چهل ناشر می باشد، اظهار داشت: در دو روز اول استقبال کمرنگ بود، اما از بعد از ظهر روز سوم با توجه به اینکه تبلیغات انجام شده بود و اعلام عمومی در حسینیه ها و مساجد صورت گرفته بود، استقبال خوب شد، اما سطح برگزاری و استقبال مردم می توانست بهتر نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه متولی فرهنگ در شهرستان، شورای فرهنگ عمومی شهرستان می باشد، انتظار می رفت با تمهیدات بیشتر به ارتقاء سطح این نمایشگاه کمک می کردند.

این فعال فرهنگی افزود: با توجه به قولی که نماینده مجلس شهرستان دماوند در پیش از انتخابات در خصوص تدوین سند جامع فرهنگی شهرستان با دعوت از نخبگان فرهنگی، اقتصادی و سیاسی داده بودند، انتظار می رفت، تابحال سند چشم انداز جامع شهرستان تدوین شده باشد و تکلیف شهرستان برای چهار سال آینده مشخص باشد.

خانی این نمایشگاه را یک مسکن برای وضعیت فرهنگی شهرستان دماوند دانست و خاطر نشان کرد: در اکثر شهرها نمایشگاه های دائمی وجود دارد که احتمالا دماوند پتانسیل آن را ندارد؛ اما برگزاری نمایشگاه هر شش ماه یکبار کمک شایانی به گسترش فرهنگ کتاب خوانی در دماوند دارد.

وی دسترسی به مکان نمایشگاه را مشکل دانست و افزود: شاید یکی از بدترین خطوط تاکسیرانی خط میدان هفده شهریور به بنیاد مسکن می باشد که در صبح ها به سبب حضور دانشجو ها بهتر است، اما در عصرها برای خانواده هایی که می خواهند با وسیله عمومی به این محل بیایند با مشکل روبرو هستند.

خانی استفاده از سالن ورزشی را ضعف دیگر جایگاه نمایشگاه برشمرد و خاطر نشان کرد: ورزشکارانی که در طول هفته از این سالن استفاده می کردند، از این بابت گله مند بودند و این منظر نیز برگزاری نمایشگاه دچار ضعف بود.

وی مکان نمایشگاه از جمله در طبقه دوم حسینیه محله قاضی، تعداد غرفه های بیشتر و برگزاری نمایشگاه در فصل بهار را می توان از فاکتورهای بهبود دهنده نمایشگاه برشمرد و از مسئولین تقاضای اهتمام بیشتر در تکرار این دست کارها نمود.

حسین نوروزی، غرفه دار انتشارات امیرکبیر در این نمایشگاه با اشاره به اینکه استقبال و شوق و ذوق مردم برای مطالعه کتاب و استقبال از اولین نمایشگاه کتاب برای ما جای تعجب داشت و بسیار خوب بود و با تاکید بر اینکه مسلما اگر این نمایشگاه در مرکز شهرستان برگزار می شد مسلما استقبال باز هم بهتر بود افزود: شناخت مردم دماوند نسبت به انتشارات و کتاب های مختلف بسیار خوب بود و خیلی ها دقیقا می دانستند که دنبال چه کتابی هستند.

وی مدیریت و برنامه ریزی نمایشگاه  و همچنین نظم نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و پیشنهاد خود را تغییر مکان برگزاری نمایشگاه به داخل شهر عنوان کرد.

برزه گر، غرفه دار انتشارات بزم قلم و نسیم حیات از قم نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و افزود: در بین نمایشگاه هایی که تابحال چه در این سطح و چه در سطح بین المللی تابحال برگزار نموده ایم، از بهترین ها بوده است و استفاده از مکان بزرگتر برای حضور بیشتر ناشران اصلی ترین پیشنهاد بنده برای بهبود این نمایشگاه در سال های آینده می باشد.

خانم آهنگری غرفه دار نمایشگاه قلمچی نیز با اشاره به اینکه تنها نمایشگاه تقریبا بزرگی که در سطح شهرستان تا بحال داشتیم در حد نمایشگاه در حیاط مسجدالرضا(ع) گیلاوند بوده است و آن هم تنوع کتابی اندکی داشته و خبری از حضور ناشران نبود، این دست نمایشگاه ها را برای شهر فرهنگی دماوند بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مکان نمایشگاه به دور از مرکز شهر است و تبلیغات آن مناسب نبوده است.

وی استقبال را برای بار اول خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در کل برای بار اول نمایشگاه خوب بوده است و برگزاری این نمایشگاه را در دو فصل بخصوص پیش از شروع مدارس و برگزاری در مرکز شهر  را اصلی ترین پیشنهاد خود برای برگزاری این نمایشگاه در دفعات آتی دانست.

آهنی غرفه دار الگوی قلم مکان نمایشگاه جای خوبی نیست و دسترسی به آن برای بازدیدکنندگان سخت است و سرویس ایاب ذهاب برای بازدیدکنندگان نمایشگاه وجود نداشت، اما از لحاظ نظم و مدیریت و نظافت و پذیرایی نمایشگاه بسیار خوب عمل شده است.

غرفه دار دانشگاه پیام نور برگزاری نمایشگاه در مکان بهتر در مرکز شهر را کمک به بهبود بازدید از نمایشگاه دانست و اظهار داشت: با توجه به حضور ناشران دانشگاهی نیز برگزاری این نمایشگاه در پیش از فصل امتحانات از اهمیت خاصی برخوردار است.

حمیدرضا برجی غرفه دار راه اندیشه نیز تبلیغات دیر هنگام و مکان نمایشگاه را ضعف اصلی و استقبال خوب و نظم نمایشگاه را نقطه قوت اصلی نمایشگاه برشمرد. وی برگزاری این نمایشگاه در اوایل سال تحصیلی را پیشنهادی برای بهبود به وضع نمایشگاه برشمرد.

احسان طیبی از بازدیدکنندگان نمایشگاه که همراه خانواده از کیلان دماوند به این نمایشگاه آمده بود، تخفیف نمایشگاه و کتاب های آموزشی و عمومی نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و افزود: زمان نمایشگاه بسیار کوتاه است و  راه دسترسی عمده جمعیت در شهرستان به سمت گیلاوند است و در حدود دانشگاه آزاد مکان مناسب تری بود؛ زیرا راه دسترسی در این مکان بسیار سخت و دشوار است.

آصفی از دیگر بازدیدکننده های نمایشگاه کم بودن تعداد غرفه داران را اصلی ترین ضعف نمایشگاه دانست و افزود: بهترین مکان در سطح شهرستان انتخاب شده است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دماوند در پاسخ به چرایی انتخاب مکان نمایشگاه نیز اظهار داشت: ابتدا سالن تربیت بدنی شهید مدنی برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده بود که متاسفانه تعمیرات این سالن و موقعیت زمانی اجازه استفاده از این سالن را نداد.

انتهای پیام/رَز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا