رحمانی فضلی: طرف مقابل حق هسته‌ای ما را پذیرفته است/ رقم چند هزارتایی سانتریفیوژ، موضوع اراک،‌ فردو و … را هم قبول کردند

رحیمی فضلیوزیر کشور گفت: فرهنگ دینی به عنوان فضای تنفسی و هوای زیست باعث مقاومت در عرصه‌های مختلف در برابر فرهنگ استکباری می‌شود.

به گزارش تارود، عبدالرضا رحمانی فضلی در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه موضوع فرهنگ، موضوعات عمیقی را مطرح می‌کند، اظهار کرد: فرهنگ موضوعی سهل و ممتنع است؛ چرا که همه داعیه فرهنگ‌دانی و نگهبانی از فرهنگ را دارند.

وی افزود: فرهنگ به ابعاد مختلفی تقسیم می‌شود که مساله فرهنگ، موضوع پیچیده‌ای است.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری در3 مساله کلان و مهم، گفت: اگر دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ مبنای کار همه مسئولان و آحاد ملت قرار می‌گرفت اوضاع به نحو احسن و مطلوب بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مقطعی به موضوع تهاجم فرهنگی به طور دقیق اشاره کردند؛ ولی متاسفانه در آن مقطع برخی این دغدغه رهبری را به درستی متوجه نشدند، چرا که در آن مقطع هنوز مساله ماهواره و اینترنت مطرح نبود و می‌شد پیشگیرانه عمل کرد.

رحمانی فضلی دومین دغدغه مقام معظم رهبری را تغییرات اجتماعی دانست و گفت: تغییرات اجتماعی مساله بسیار پیچیده در حوزه‌های جامعه شناسی، روان شناسی، سیاسی و غیره است که مقام معظم رهبری با ظرافت این تغییرات را پیش‌بینی کردند که امروز دچار آن تغییرات هستیم، اما کسی در آن مقطع متوجه این موضوع نشد.

وی سومین دغدغه فرهنگی مقام معظم رهبری را سبک زندگی برشمرد و تصریح کرد: مقوله سبک زندگی یک ملزومه است؛ چرا که امروز بحث سبک زندگی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا در قالب جنگ ارزش‌ها مطرح است.

وزیر کشور اضافه کرد: فرهنگ مجموعه ارزش‌ها،‌ خلقیات، رفتارهای اجتماعی و باورهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دنیای کنونی جنگ واقعی فرهنگی بین ارزش‌های مادی و ارزش‌های دینی است، خاطرنشان کرد: ارزش‌های فرهنگ مادی در بلوک غرب چه در قالب سوسیالیسم و چه سرمایه‌داری تحت عنوان ارزش‌های لیبرالی مطرح بوده و ارزش‌های دینی هم در قالب ارزش‌های دینی مسیحیت و اسلام مطرح است.

وی در ادامه به اختلافات ایران با غرب اشاره کرد و یادآور شد: اختلافاتی که با غرب داریم در ظاهر انرژی هسته‌ای، حقوق بشر و مباحث و موضوعات سیاسی است، اما عمق مخالفت ارزش‌های لیبرالی، با اسلام است. بنابراین هر موضوع دیگری را بهانه می‌کنند. چرا که آن‌ها اساسا اسلام را برنمی‌تابند.

وی ادامه داد: فرهنگ لیبرالیسم بعد از 80 سال مبارزه با سوسیالیسم با شادی اعلام کرد که سوسیالیسم تمام شد و لیبرالیسم بر آن پیروز شده و اینک دهکده جهانی با کدخدایی آمریکا مطرح است.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی در منطقه‌ای با نگرش ناب اسلام و ارزش‌های دینی در اواخر دوران سوسیالیسم به پیروزی رسید، عنوان کرد: ملت مقاوم و مستحکم ایران در انقلاب خود با مجاهدت، نمادهای ایرانیت و اسلامیت را که در طول تاریخ جریان ساز بودند به منصه ظهور رساندند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه غرب در طول 36 سال گذشته همه فشارها را علیه ایران وارد کرده است، بیان کرد: ملت ایران با مقاومت خود امروز همچنان شعارهای اول انقلاب را سرمی‌دهد و عطری که در کشور آکنده شده اسلام، دیانت، وحدانیت و حقانیت است.

رحمانی فضلی ادامه داد: امروز در تمام منطقه، مردم به دنبال استقلال‌، حریت و دیانت هستند که همه این ارزش‌ها از طرف اسلام و انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه سرایت کرده است.

وی به این سوال افکار عمومی منطقه که ایران با این همه فشاری که در 36 سال گذشته به آن وارد شده چرا سر پاست، اشاره کرد و گفت: تمام موفقیت ایران بعد از آن همه جنگ،‌ تحریم، انزوای سیاسی و غیره به خاطر فرهنگ دینی و اسلام است.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی الگوساز منطقه است، ادامه داد: ما همه باید در راستای غنای فرهنگ دینی و اعتلای اسلام تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ما روزی برای 3 سانتریفیوژ با آن‌ها مذاکره می‌کردیم و آن‌ها هیچ حقی را برای ما قائل نبودند و نیت خوانی می‌کردند و این درحالی است که آن‌ها عملیات انجام دادند.

وی اضافه کرد: امروز حق هسته‌ای را قبول کردند و رقم چند هزارتایی سانتریفیوژ، موضوع اراک،‌ فردو و … را هم قبول کردند و در محدوده‌ای که ما تعیین کرده‌ایم مذاکره می‌شود.

وزیرکشور با بیان اینکه آن‌ها مانور می‌دهند و حرف می‌زنند تصریح کرد: آن‌ها شبکه‌های ماهواره‌ای و بنگاه‌های تبلیغاتی دارند که در فضای رسانه‌ای، جنگ ستاره‌ای راه می‌اندازند؛ اما مقاومت بر روی زمین است؛ چرا که جنگ 8 ساله، 33 روزه و 51 روزه و حتی داعش نتوانستند به اهداف خود برسند.

وی با اشاره به خط قرمزهای شیعه در عتبات عالیات عنوان کرد: در حملات داعش، غرب کشورهای مرتجع و حتی کشورهایی که داعیه امپراطوری دارند با آن‌ها همراه شدند؛ اما ما اعلام کردیم که اماکن متبرکه و بغداد خط قرمز ماست و پیغام فرستادیم.

رحمانی فضلی افزود: امروز داعش 80 درصد مکان‌هایی را گرفته بود تخلیه کرده و این به خاطر مقاومت بسیج عراق است که از الگوی بسیج ایران الهام گرفته و در کنار آن حکم جهاد رهبری دینی همه آن‌ها را ترسانده است.

وی گفت: در بعضی از مناطق که ادعای استقلال می‌کردند داعش با 200 نفر آنجا را اشغال کرد و اگر کمک‌های مستشاری، قدرت سیاسی، آموزش و کمک‌های معنوی ایران نبود آنجا در اشغال می‌ماند.

وزیرکشور در ادامه با بیان اینکه فرهنگ در مقوله‌های اقتصاد، سیاست،‌ امنیت و مسائل اجتماعی مطرح است، بیان کرد: چرا در فرهنگ اقتصادی قناعت را باب نمی‌کنیم و مصرف بالاست و کارکردن ارزش نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا