تجمع بعد از فوت مرتضی پاشایی+بیانیه خانواده مرتضی

مرتضی پاشایی

مدیر برنامه ها و خانواده مرتضی پاشایی درباره برخی حاشیه ها و تجمعات که به بهانه درگذشت این خواننده جوان ایجاد شده، اعلام موضع کردند.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، در پی درگذشت مرتضی پاشایی خواننده جوان موسیقی پاپ عده ای با برگزاری برخی تجمعات بدون مجوز حاشیه هایی ایجاد کرده اند که همین امر باعث شده مدیر برنامه ها و خانواده مرتضی پاشایی با صدور یک بیانیه درباره این حواشی و مواضع رسمی شان توضیحاتی ارایه کنند.

در متنی که در اختیار رسانه ها قرار گرفته آمده است: «از همه ملت ایران و طرفداران مرتضی پاشایی که در غم خانواده آن مرحوم سهیم هستند تشکر می کنیم و بر خود لازم می دانیم چند نکته مهم را اعلام داریم:

1.طرفداران مرتضی پاشایی کسانی هستند که شفای وی را از طریق برگزاری زیارت عاشورا و دعای توسل می خواستند.

2.شخص مرتضی پاشایی عاشق اهل بیت و اسلام و معنویت و مردم بود.

3.خانواده و خاندان مرتضی پاشایی افرادی در خط انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و از مریدان اهل بیت هستند.»

همچنین پدر مرتضی پاشایی به خبرنگار مهر گفت: ما از اینکه برخی افراد از ابراز احساسات مردم سواستفاده کرده و برخی اجتماعات را به حاشیه کشانده اند بسیار متاسفیم و می دانیم که طرفداران واقعی پسرم خواستار ایجاد هیچ نوع حاشیه ای نیستند.

وی همچنین از همه مردمی که پسرش را در دوران بیماری تنها نگذاشته و از زمان درگذشت وی نیز دلسوزانه در غم آنها شریک بوده اند، قدردانی کرد.

این خواننده جوان صبح امروز جمعه 23 آبان ماه پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

بنابر این گزارش پاشایی برای این مردم خواند و در دل های طرفدارانش جاودانه شد و شاید همین موضوع دلیل محکمی برای غم و اندوه طرفدارانش باشد، که هنوز باور ندارند خواننده محبوبشان دار فانی را وداع گفته است.

 همیشه یکی هست،یکی که بگوید او مردمی بود و برای مردم می خواند، یکی که بگوید او اصول و قواعد را می شناخت و به آن پایبند بود ،یکی که بگوید او وطن وهموطنانش را بیش از هر چیز دیگری دوست داشت و نمی خواست از آنها جدا شود و یکی که بگوید او خود را جدا از مردم نمی دانست دیروز آخرین نفس های مرتضی رقم خورد و جامعه فرهنگ و موسیقی در غم و اندوه او فرو رفت.

مرتضی در 20 مرداد 1363 در تهران به دنیا آمد از کودکی علاقه خاصی به موسیقی داشت و همیشه ساز خود را برای نواختن کوک می کرد، در چهارده سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد و علاوه بر این در دانشگاه نیز در رشته گرافیک به تحصیل مشغول شد.

دوران کودکی او همیشه با حس و خاص مبهمی از موسیقی همراه بود سال 1389 بود که با انتشار اینترنتی قطعات خود شروع به کار کرد و با قطعه “یکی هست” به شهرت رسید. البته در ادامه کار آلبوم های بسیاری را روانه بازار کرد و حتی زمانی که با بیماری دست و پنجه نرم می کرد ترانه هایی را به مناسبت تحویل سال 1393 و همچنین قطعه ای را برای  تیتراژ برنامه تلویزیونی ماه عسل اجرا کرد.

مرگ به قول سهراب گاه با خوشه انگور می آید به دهان و شاید این قصه هم برای مرتضی تکرار شد.

 مرتضی پاشایی از این دنیا رفت اما همیشه در دل این مردم جا دارد، پاشایی فردی بسیار مردم دوست و عاشق طرفدارانش بود و به عشق مردم با بیماری خود مبارزه می کرد  این عشق را زمانی می شد دید که برای مرگ او طرفدارانش در تمام شهرهای ایران شمع روشن کردند و به یاد او گریستند و برایش آرزوی بهشت کردند.

مرتضی در دل های همین مردم جاودانه شد و برای همیشه صدای خود را در گوش همه طنین انداز کرد پاشایی فردی ساده بی ریا و خاکی از جنس وطنش بود کسی که برای زندگی سادگی را برگزید و مانند وطن فروشان دیگر خاک و مردم خود را برای پول و ثروت از دست نداد ، کسی که به خاطر پول به خارج از کشور نرفت و پیشنهاد های میلیاردی خود از لس آنجلس آمریکا را رد کرد.

صدای خاطره ساز اتوبان های پر ترافیک تهران با صدای مخملی و نت های هماهنگ مرتضی شروع و تمام می شد، او از جنس ناصر عبداللهی بود کسی که برای این مردم خواند و جاودانگی را برگزید  صد حیف که حضور هنرمندان با اخلاق و معتقد را در جامعه موسیقی کشور دیگر نخواهیم داشت.

ادامه زندگی مرتضی همراه با مشکلاتی بود حدوداً از آذر سال 1392 پزشکان تشخیص دادند مرتضی پاشایی بیماری سرطان دارد   اما با این حال به فعالیت خود در مجامع عمومی و کنسرت ها ادامه داد و ترانه های ماندگار خوبی را برای طرفدارانش خواند.

 البته مرتضی پاشایی عصر جمعه ۱۶ آبان ۹۳ به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. علت انتقال این خواننده به بخش مراقبت‌های ویژه تب شدید عنوان شده بود. به گفته تیم پزشکی این خواننده در آن زمان، انتقال پاشایی به این بخش جای نگرانی ندارد و او برای مراقبت‌های هر چه بیشتر به این بخش منتقل شده است.

این در حالی است که به دلیل شرایط خاص مرتضی پاشایی پزشکان ملاقات با وی را ممنوع کردند. با این حال عصر یکشنبه ۱۸ آبان تعدادی از هنرمندان برای ملاقات با او و افزایش روحیه مرتضی پاشایی در بیمارستان بهمن حاضر شدند و لحظاتی کوتاه در کنارش بودند و کاش می دانستند آخرین نفس های مرتضی در حال رقم خوردن است .

سرانجام مرتضی خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری مهلک سرطان صبح جمعه 23 آبان دل از دنیا برکند و به دیار باقی شتافت  واقعه‌ای که با واکنش گسترده چهره‌های فرهنگی و هنری و مردمی  همراه شد، وتنها صداست که می ماند و مرگ،پایان هیچ کبوتری نیست مرتضی پایان بی قراری ها آغاز آرامشت مبارک.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا