دومین یادواره 57 شهید روستاهای آردینه، وسکاره و جورد

yadvare shodaدومین یادواره مشترک 57 شهید سه روستای آردینه، وسکاره و جورد از توابع بخش رودهن با حضور جمع کثیری از مردم شهید پرور، مسئولان و خانواده معظم شهدا در مسجد روستای آردینه برگزار شد.

بخشدار رودهن در این مراسم با اشاره به اینکه خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی در سراسر جهان شد گفت: رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی که از سوی دشمنان نظام به ما تحمیل شد با سلاح ایمان ایستادگی کردند و پیروز شدند.
رضا طاهر خانی افزود: این جنگ تنها جنگ تاریخ ایران بود که یک وجب از خاک میهن را از دست ندادیم در صورتی که در شش جنگ قبلی پادشاهان بی کفایت ایرانی بیش از نیمی از خاک را دو دستی تقدیم بیگانگان کردند.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقشه های زیادی برای براندازی این نظام الهی کشیده بودند اظهار داشت: به لطف خداوند متعال و غیرت و شجاعت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس که خون پاک خود را فدای نظام و اسلام و رهبری نمودند تمام نقشه های شوم آنان نقش بر آب شد.
طاهر خانی گفت: دشمنان ایران اسلامی بعد از شکست در هشت سال دفاع مقدس راهی جز تحریم ایران نداشتند که خدا را شاکریم این ترفند آنان با هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین دانشمندان جوان این مرز و بوم به فرصت تبدیل شد و در این حوزه نیز باز هم شکست را پذیرا شدند.
بخشدار رودهن افزود: ایران اسلامی امروز بدون اتکا به قدرت های برتر دنیا در قلل افتخار و سربلندی ایستاده که حاصل خون پاک شهدا و رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا مدیح امام جمعه بخش رودهن در خصوص غیرت و غیرتمند گفت: یکی از صفاتی که کمال انسان را بالا می برد غیرت و غیرتمندی است و انسانی که غیرت ندارد دل از عرش بریده و به یک فرش نا پاک رسیده است.
نماینده ولی فقیه در رودهن با بیان اینکه خداوند انسان های غیرتمند را دوست دارد ادامه داد: مرد با غیرت و زن با حیا اجرش از مجاهد فی سبیل الله بالاتر است و مردم و زن با حیا حکم فرشته روی زمین را دارند.
امام جمعه بخش رودهن با اشاره به گفته های ملی گریان مبنی بر اینکه ارزش ایران بالاتر از اسلام است گفت: نه تنها یکی از اعضا ملی گریان که این حرف را میزدند به جبهه ها نرفتند بلکه در بسیاری از موارد به نیروهای بعثی کمک می کردند که امام (ره) رهبر این گروه را کافر نامیدند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا مدیح با بیان اینکه این گروه از غیرت دینی و ملی برخوردار نبودند گفت: درهشت سال دفاع مقدس علاوه بر عراق کشورهای زیادی با ایران وارد جنگ شدند که تعدادشان از کشورهای که در جنگ های جهانی حضور داشتند بیشتر بود.
وی اظهار داشت: در حقیقت جنگ جهانی سوم در همان سال 59 ما بین ایران اسلامی و کشورهای حامی عراق که بیش از تعداد انگشتان دست بود شکل گرفت و خدا را شاکریم که ایران اسلامی با امکانات فوق العاده ناچیز و دلاورمردی های رزمندگان و بسیجیان با غیرت پیروز شد و پشت دشمنان را به خاک ذلالت کشاند.
نماینده ولی فقیه در رودهن با اشاره به وجود ارزشمند ولایت فقیه گفت: ولایت فقیه با هوشیاری کامل تمام نقشه های شوم دشمنان را در زمان هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن خنثی نمودند و در کمال اقتدار در برابر هجمه های بیگانگان ایستاده اند که موجب سربلندی و افتخار نه تنها کشور بلکه جهان اسلام به شمار می روند.
در ادامه حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی گفت: خدا را شاکریم که بعد از گذشت سالها از پایان جنگ تحمیلی نه تنها یاد و خاطره آن روزها فراموش نشده بلکه یادوآره های شهدا نیز با شکوهتر از هر سال برگزار می شود.
وی با بیان اینکه اهداف شهدا مقدس بود افزود: آن عزیزان سرمایه و جان خود را فدای خاک پاک ایران اسلامی و مردم عزیز نمودند تا ما امروز در آرامش و آسایش کامل به سر ببریم.
مشهدی عباسی افزود: یادوآره شهدا فضای تفکر و ذکر است و روحیه انقلابی و جهادی را در مدیران زنده نگه می دارد.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید ارزشها و شجاعت و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به جوانان انتقال دهیم که یکی از مهم ترین راه های آن برگزاری همین یادوآره های شهداست.
دومین یادوآره مشترک 57 شهید سه روستای آردینه، وسکاره و جورد با مراسم مداحی و سینه زنی به پایان رسید.

انتهای پیام/رَز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا