7 هزار تذکر به مدیران به دلیل عدم رعایت قوانین

سراج بازرسی کشوررییس سازمان بازرسی کل کشور از نظارت این سازمان بر 20 هزار مناقصه و مزایده دولتی خبر داد و گفت: طی این نظارت‌ها در 7000 مورد به دلیل عدم رعایت قوانین به مدیران تذکر داده شد.
به گزارش تارود به نقل از دانا، ناصر سراج در جمع خبرنگاران سمنانی با اشاره به حساسیت این سازمان نظارتی در خصوص بیت المال، افزود: همه معاملات دستگاه‌های دولتی و از جمله مناقصه‌ها و مزایده‌های دستگاه‌های اجرایی به‌طور دقیق رصد می‌شود.
وی با بیان اینکه سه نوع بازرسی در وظایف این سازمان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: نخستین نوع بازرسی، بازرسی برنامه‌ای است که برای انجام آن از پیش برنامه‌ریزی می‌شود و بر اساس آن محیط هایی را که حدس زده می‌شود که ممکن است مشکلاتی داشته باشند و یا قوانین در آن به درستی اجرا نمی‌شود، بازرسی می شود.
وی ادامه داد: در بازرسی برنامه‌ای برای هر بازرس مشخص است که باید طی سال چه برنامه‌ها و بازرسی‌هایی را باید انجام دهد.
سراج بازرسی‌های فوق‌العاده را یکی دیگر از انواع بازرسی‌ها خواند و افزود: معمولا این بازرسی‌های خاص به دستور مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، رییس قوه قضاییه، کمیسیون اصل 90 و رئیس سازمان بازرسی‌ اجرایی می‌شود. ضمن اینکه این بازرسی‌ها به صورت فوق‌العاده برگزار و نتیجه آن به اطلاع مقام مربوطه می رسد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بازرسی‌های موردی به عنوان مهمترین نوع بازرسی ها یاد کرد و گفت: این بازرسی ها معمولا بیشتر در ارتباط با مردم است و با اطلاعات و گزارش هایی که از سوی مردم به ما می رسد انجام می شود.
وی اضافه کرد: معمولا مردم به صورت مستقیم و از طریق سامانه ارتباطی سازمان بازرسی کشور به این سازمان موارد و شکایات خود را اطلاع و متعاقب آن بازرسی انجام می شود.
سراج با اشاره به اینکه گزارشات مردمی مورد بررسی دقیق انجام می گیرد اظهار کرد: معمولا در بازرسی های موردی گزارشات پس از بررسی و تحقیقات و بعد از یک ماه به دستگاهی که از آن شکایت شده ارسال و مدیر آن موظف است حداکثر ظرف یک ماه به سازمان بازرسی پاسخ دهد.
این مقام مسول با اشاره به حجم بالای بازرسی‌ها در کشور و مشکل نیروی انسانی در سازمان تصریح کرد: از آنجا که امکان و توان بازرسی فیزیکی از یک میلیون محیط بازرسی برای سازمان وجود ندارد معمولا این سازمان به صورت اتفاقی از ادارات و نهادها و… بازرسی می کند. ضمن اینکه اگر گزارشی مبنی بر تخلفی ارایه و یا اگر سازمان به موردی در زمینه احتمال تخلف برسد بطور ویژه بازرسی انجام می شود.
وی با اشاره به استفاده از فناوری های نوین در بازرسی کل کشور گفت: برنامه ما استفاده بیشتر از این فناوری ها است و در حال حاضر بسیاری از فعالیت‌های نهادهای دولتی که به سیستم دولت الکترونیک مجهزند مورد ارزیابی و بازرسی قرار می‌گیرد البته متاسفانه هنوز بطور کامل دولت الکترونیک در ایران محقق نشده است.
انتهای پیام/ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا