اعزام 760 هزار نفر به سرزمین وحی از پانزدهم ماه صفر

رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام 760 هزار نفر به سرزمین وحی از پانزدهم ماه صفر خبر داد.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، سعید اوحدی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در مورد ظرفیت اعزام‌های امسال اظهار کرد: در بحث حج عمره برای 760 هزار نفر برنامه‌ریزی کردیم که از 15 صفر اعزام‌ها آغاز می‌شود.

وی در مورد برنامه‌های حج و زیارت برای زائران عتبات عالیات گفت: خدا را شکر می‌کنیم که برنامه زمینی عتبات هم با قوت خود ادامه دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در مورد مرز شلمچه هم نامه‌ای داشتیم از شورای امنیت ملی که انشاالله این مرز به زودی باز می‌شود.

اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای ایام اربعین برنامه‌ریزی بسیار خوبی را سازمان حج و زیارت با هماهنگی دستگاه‌های همکار انجام دادند.

وی عنوان کرد: مجموعه استانداری‌های استان خوزستان، ایلام و وزارت کشور همه تلاششان بر این است که امسال یک ساماندهی را برای اعزام زائران اربعین داشته باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: به همین منظور مجموعه کارگزاران آن محوریت کار را دارند، برنامه‌ها از ستاد دائمی اربعین در سازمان حج و زیارت به زودی اعلام می‌شود.

اوحدی ادامه داد: امسال مجموعه کارگزاران ما در کشور 6 موکب را محوریت راه‌اندازی و مدیریت را در مسیر راهپیمایی زائران به سمت کربلا انجام می‌دهند که این هم کار جدیدی است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد تاریخ ثبت‌نام و اعزام‌ها گفت: تاریخ اعزام به عمره از نیمه صفر است و برنامه حج تمتع طبق سنوات گذشته از 17 ربیع‌الاول ثبت‌نام در کاروان‌ها شروع می‌شود.

اوحدی در مورد کاهش ظرفیت‌ها به دلیل توسعه مسجدالحرام نیز اظهار کرد: به دلیل طرح توسعه سهمیه سال 94 همچون سهمیه امسال یعنی 20 درصد کاهش برای همه کشورهای اسلامی است.

رئیس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد: از حج سال 95 براساس قولی که وزارت حج عربستان داده این محدودیت‌ها برداشته شده و این کاهش ظرفیت‌ها باید جبران شود.

این مسئول در پایان در مورد ظرفیت اعزام‌ها بعد از برداشتن محدودیت‌ها، متذکر شد: هنوز رقمی را اعلام نکردند اما قرار است به صورت پلکانی جبران کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا