حسین فریدون مدیر برنامه های انتخاباتی دولت می شود؟

image22462شنیده می شود که حسین فریدون قصد دارد جبهه اعتدالیون را تشکیل دهد و در همین راستا نیز گفتگوهایی با برخی اصلاح طلبان داشته است

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، انتخابات سال آینده مجلس بی شک یکی از پرشورترین انتخابات تاریخ کشور خواهد شد، چراکه از ماه ها قبل از آغاز روند فعالیت های مربوط به این انتخابات، گروه ها وجریان های مختلف برنامه ریزی و کار خود را برای حضور هرچه باشکوه تر در این انتخابات آغاز کرده اند.

بدون شک یکی از جریان هایی که در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی حرفی برای گفتن دارد، دولت یازدهم خواهد بود. دولتی ها که در طول یکسال گذشته تمام پتانسیل و نیروی خود را صرف مذاکرات هسته ای با گروه 5+1 کرده اند، در طول ماه های گذشته به علت اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها و به تبع آن افزایش قیمت ها، با کاهش محسوس محبوبیت مواجه شده است.  در این بین البته دولتی ها به خوبی می دانند که بقای دولت و تسهیل برنامه های آینده آن تا چه میزان در گرو مجلسی هماهنگ با دولت است. از همین رو اهالی دولت نیز تلاش خواهند کرد تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضوری فعال داشته و در پی فتح کرسی های آن باشند و با این کار، تصویب مصوبات و طرح های خود در مجلس آینده را تسهیل بخشند. بنابراین یکی دیگر از طیف های حاضر در انتخابات مجلس را می توان به نام دولتی ها زد.

در این باره شنیده می شود که حسین فریدون قصد دارد جبهه اعتدالیون را تشکیل دهد. در همین راستا نیز گفتگوهایی با برخی اصلاح طلبان داشته است. در این خصوص اما شنیده می شود که مشارکتی ها به شدت مخالف تشکیل این جبهه هستند، این در حالی است که گویا برخی از آنها حاضر به همکاری شده و زمینه شکل گیری این جبهه را فراهم کرده اند.

حسین فریدون در این راستا چند تیم را هم مامور کرده تا با انجام کارهای کارشناسی، پیشنهادات خود را به وی ارائه دهند. نکته جالب توجه اینجاست که فریدون قصد دارد به صورت چراغ خاموش در ماجرای انتخابات ورود کند و گویا دولت نیز بر همین منوال پیش خواهد رفت. البته در این باره شنیده می شود که هدف از راه اندازی جبهه اعتدالیون، ایجاد شکاف در بین اصلاح طلبان است که با این روش در انتخابات مجلس عده ای را به نام حامیان دولت وارد مجلس کنند.

البته پیش از این نیز خبر رسیده بود که دولتی ها برای انتخابات مجلس 2 راهکار طراحی کرده اند. اول اینکه فضا سازی برای عدم تخریب احمدی نژاد در رسانه های حامی دولت تا از فعالیت وی در آستانه انتخابات جهت بروز انشقاق میان طیف های موسوم به اصولگرا استفاده شود. دوم تلاش برای عدم الصاق عنوان اصلاح طلبی به بدنه مدیریتی دولت به نحوی که لیست اعتدالیون بتواند از بررسی صلاحیت های شورای نگهبان به سلامت عبور کرده و در نهایت، با افراد خوشنام جریان موسوم به اصلاح طلب به ائتلاف برسند.

در این باره لازم به ذکر است انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ماه سال آینده برگزار خواهد شد و تا آن زمان بیش از 20 ماه دیگر باقی مانده است. از همین رو به نظر می رسد طی ماه های آینده خبرهای بیشتری در خصوص فعالیت ها و برگزاری میتینگ های سیاسی جریان های مختلف از جمله اهالی دولت یازدهم، خواهیم شنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا