حق پایمال شده علاقه مندان به فوتبال در بازی “دو سربرد صدا و سیما و فدراسیون “

image118048کمتر کسی فکر می کرد دوئل بین صدا سیما و فدراسیون فوتبال تا بدین جای کار ادامه پیدا کند و هیچ کدام از طرفین کوتاه نیایند اما گویی این رشته سر دراز دارد و کار تا به جایی پیش رفته است که طرفین قرارداد هر کدام در تازه ترین بیانات خویش،اظهارات متفاوتی داشته اند.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی  راه دانا، این روزها موضوع حق پخش تلویزیونی بازیهای لیگ برتر فوتبال در بسیاری از محافل ورزشی و غیر ورزشی مورد بحث است و افراد بسیاری در مقام قضاوت جدال میان سازمان صدا و سیما و فدراسیون فوتبال قرار می گیرند،اما موضوعی که در این میان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است حق طرفداران و بینندگان تلویزیونی مسابقات است.

از زمان شروع این جدال که همزمان بود با هفته های ابتدایی لیگ،کمتر کسی فکر می کرد این دوئل تا بدین جای کار ادامه پیدا کند و هیچ کدام از طرفین کوتاه نیایند اما گویی این رشته سر دراز دارد و کار تا به جایی پیش رفته است که طرفین قرارداد هر کدام در تازه ترین بیانات خویش،اظهارات متفاوتی داشته اند.

از طرفی رئیس سازمان صدا و سیما، اذعان داشت : “برای ما مقدور نیست که هزینه ای را به مبلغ قبلی اضافه کنیم و با توجه به مشکلات مالی که وجود دارد نمی توانیم با پیشنهاد فدراسیون فوتبال موافقت کنیم.

ما نمی توانیم پولی به فوتبال تزریق کنیم و بهتر است فدراسیون این پول را از دولت بگیرد؛” اما از طرفی دیگر علی کفاشیان،رئیس فدراسیون فوتبال در آخرین اظهار نظر خود،از به توافق نرسیدن دوباره با صدا و سیما و تأسیس شبکه ای مختص پخش بازیها صحبت به میان آورده است.

حتی کار به جایی رسیده که کفاشیان تهدید کرده اگر توافقی حاصل نشود،بازی دربی هم به صورت زنده پخش نخواهد شد البته گفتنی است در این میان شبکه های الجزیره و دبی اسپرت هم برای پخش بازیها اعلام آمادگی کرده اند.

باید دید این کشمکش ها تا به کجا ادامه میابد و چه کسی پیروز این ماجراست؟!به هر حال چه فدراسیون و چه صدا و سیما به هر طریقی حرف خود را به کرسی نشانده و حق خود را خواهند گرفت ولی کسی که تا به الان در این جدال شکست خورده،بیننده های میلیونی تلویزیون و هواداران تیم ها هستند که در این هفته ها به لطف زیرنویس شبکه 3 و قسمت گزارش زنده سایتهای ورزشی از نتیجه بازیهای تیمشان با خبر شده اند که جای تأسف دارد.

فردی که توان رفتن به استادیوم را ندارد و فقط به تلویزیون دسترسی دارد،جوانی که تنها دلخوشی او دیدن بازیهای تیم محبوبش است و به خاطر آن دست از کارهای دیگرش می کشد و در کل کسانی که به دیدن فوتبال علاقه دارند و از دیدن آن محروم شده اند در این میان متضرر شده اند.

به همین منظور یک دانشجو در گفت و گو با خبرنگار راه دانا اظهار داشت: “در طول هفته که به درس و کلاس مشغول هستم،یکی از تفریحاتی که علاقه ی زیادی به آن دارم تماشای بازی تیم محبوبم است که متأسفانه در این هفته ها از آن محروم هستم و امیدوارم هرچه زودتر این مشکل حل شود.

” همچنین فرد دیگری که فروشنده البسه و لوازم ورزشی بود،گفت: “من نمی دانم به چه دلیل این مشکلات تا به این جای کار پیشرفته است و نه صدا و سیما و نه فدراسیون فوتبال به فکر علاقه مندان به فوتبال نیستند و فقط به فکر منافع سازمانهای خود هستند و هیچ کدام حاضر نیستند به نفع مردم کوتاه بیایند.”

به هرحال امید است که طرفین معامله هرچه زودتر به توافق برسند تا مردم و هواداران از حق مسلم خود که دیدن بازیهای تیم محبوشان است،محروم نشوند.   البته در همه جای دنیا باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی درآمد دارند و به طور خصوصی اداره می شوند بنابراین صدا و سیما هم باید حق پخش تلویزیونی را پرداخت کند تا فوتبال به حیاتش ادامه بدهد. تفریحی سالم و سرگرمی جذاب برای میلیون ها ایرانی اکنون تبدیل به دغدغه شده است و مردم دیگر نمی توانند بازی تیم های محبوب خود را ببیند. از سیستان وبلوچستان گرفته تا رامهرز و سرخس و… همه فوتبال را دوست دارند و امیدواریم این مشکل هرچه زودتر حل شود. مردم اگرچه به رئال و بارسا و منچستریونایتد علاقه دارند اما دیدن بازی تیم های ایرانی برایشان مزه دیگری دارد. 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا