اقدامات گوگل علیه ایرانی‌ ها+سند

بنیانگذار ویکی لیکس در جایی دیگر افشا کرده است که در سال 2008، شرکت گوگل با همکاری سازمان سیا و یک سازمان جاسوسی دیگر، ماهواره جاسوسی گوگل را به فضا پرتاب کرده و عکس های این ماهواره را در اختیار نهاد های جاسوسی آمریکا قرار داده است.

e52f0e47-9e34-4964-9796-d3d86f6757ea

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی‌لیکس که بسیاری از اسناد محرمانه دولت آمریکا را فاش کرد طی چند روز گذشته یادداشتی را در هفته‌نامه «نیوزویک» به چاپ رسانده است که جنجال زیادی را به پا کرد؛ اما برخی از مسئولین در وزارت ارتباطات ترجیح دادند تا همچنان این اعترافات را نشنیده بگیرند.

آسانژ در بخشی از این یادداشت به اقدامات گوگل در تحولات جهان اشاره کرد و نوشت، «جرد کوهن» که هم‌اکنون مدیر بخش ایده‌های گوگل است در سال 2010 از وزارت خارجه آمریکا به گوگل رفت. وی پیش از آن یکی از مشاوران ارشد «کاندولیزا رایس» و «هیلاری کلینتون» وزرای خارجه سابق آمریکا بود. او در آن زمان خود را کارشناس امور مربوط به «تروریسم، افراط‌گرایی، اثرات فناوری‌های ارتباطی قرن 21 با سیاستمداری و همچنین ایران» معرفی کرده بود.

این اظهارات در حالی است که «فرد برتون» معاون رئیس اطلاعات استراتفورد که خود یکی از مقامات امنیتی وزارت خارجه آمریکا بود، در یک ایمیل داخلی از اقدامات گوگل علیه ایران پرده برداشت و در اینباره نوشته بود: «گوگل از حمایت و پوشش هوایی کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا برخوردار است. در واقع گوگل کارهایی را می‌تواند انجام دهد که سیا قادر به انجام آن نیست».

بنیانگذار ویکی‌لیکس به نقش کوهن اشاره کرد و نوشت که کوهن کسی است که وقتی هنوز در وزارت خارجه آمریکا بود، در سال 2009 به «جک دورسی» مدیر اجرایی توییتر ایمیل زد و از او خواست تا تعمیرات سایت را که برای آن زمان برنامه‌ریزی شده بود، برای کمک به اعتراضات در ایران به تعویق بیاندازد.

توطئه های غرب برای ایران در فضای مجازی پایان نداشته و این اولین اعترافات در این خصوص نیست؛ پیش از این اعترافات و شواهد دیگری نشان داده است که مأموریت غرب از راه اندازی سرویس های مختلف از طریق اینترنت برای کشورهای دنیا به ویژه ایران جاسوسی است.

قطعاً هدف غرب از در اختیار قرار دادن امکانات و فضای رایگان به مردم، استفاده‌هایی از اطلاعاتی است که نمی‌تواند به طور مستقیم به آنها دست پیدا کند؛ برای همه مسئولین کشور در فضای مجازی ثابت شده است که استفاده از اینترنت غربی نه تنها به سود ایران نیست، بلکه ضررهای زیادی از لحاظ اقتصادی و امنیتی برای کشور به دنبال دارد.

بنیانگذار ویکی لیکس در جایی دیگر افشا کرده است که در سال 2008، شرکت گوگل با همکاری سازمان سیا و یک سازمان جاسوسی دیگر، ماهواره جاسوسی گوگل را به فضا پرتاب کرده و عکس های این ماهواره را در اختیار نهاد های جاسوسی آمریکا قرار داده است.

شرکت گوگل در ازای این عکس ها مبلغ هنگفتی را از این شرکت ها وام گرفته است تا به وسیله آن بتواند دیگر ابزارهای جاسوسی خود را گسترش دهد.

بر اساس این گزایش یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت فضای مجازی در کشور به همه مسئولان در این عرصه، پیگیری راه‌اندازی موتورهای جستجو و ایمیل های داخلی است.

امروزه برای مقابله با تهدیدات دشمن علیه کشور و اطلاعات مردم، باید از موتورهای جستجوی داخل استفاده کرد، موتورهایی که در مقابله با گوگل چیزی کم نداشته باشند و بتواند با قدرت و سرعت خواسته‌های مردم در عرصه فضای مجازی را برطرف کند.

پیش از این بحث‌های زیادی درباره راه‌اندازی اینترنت ملی در کشور شده است که کاربران اینترنت در ایران که تعدادشان هم کم نیست، بتوانند با پرداخت هزینه کمتر از سرعت بالاتر و امنیت اطلاعاتی بیشتری برخوردار شوند.

لازمه پیش بردن پروژه اینترنت ملی در کشور تشکیل جلسات مرتب شورای عالی فضای مجازی در کشور است که متأسفانه از تاریخ 17 اردیبهشت ماه سال جاری یعنی حدود 6 ماه پیش تا کنون این جلسات تشکیل نشده است.

تشکیل نشدن این جلسات در حالی است که مقام معظم رهبری در اولین جلسه خود با هیئت دولت یازدهم بر لزوم فضای مجازی تأکید کرده و گفتند: مصوبات شورای عالی فضای مجازی بسیار مهم است و باید معتبر شناخته و بر اساس آنها عمل شود.

آن طوری که عنوان می شود علت اصلی تشکیل نشدن این جلسات،‌ عدم حضور روحانی در جلسات شورای عالی فضای مجازی است و طبق اخرین خبرها علت عدم حضور روحانی عدم تغییر در دستور جلسه مربوط به این شورا بود که پیش از این توسط روحانی مطرح شده بود.

انتهای پیام/ط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا