تخریب اراضی کشاورزی و باغات رودهن ممنوع شد

alireza sharghiعضو شورای اسلامی شهر رودهن گفت: جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و باغات در رودهن باهدف ارزش حفظ فضا و سرانه‌ های فضای سبز صورت می‌ گیرد.

به گزارش تارود، علیرضا شرقی در مورد وضعیت شهر رودهن با تأکید بر اینکه حراست و حفاظت از محیط‌زیست یک وظیفه ملی است، اظهار کرد: بخشنامه ای با هماهنگی نماینده فرمانداری، جهاد کشاورزی و شورای اسلامی در کمیسیون ماده هفت شورای اسلامی رودهن جهت صدور مجوز ساخت‌وساز در زمین‌های کشاورزی تنظیم‌شده است.
وی با تشریح سیاست‌ های اجرایی در مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغات، تصریح کرد: ساخت‌ و ساز در زمین‌ های بالای 500 متر که کاربری باغ و کشاورزی دارند به ازای هر 20 متر باید یک اصله درخت در راستای حراست از محیط زیست کاشته شود در غیر این صورت مجوزی برای افراد متقاضی صادر نمی‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر رودهن با تأکید بر اینکه کمیسیون ماده پنج استانداری در حوزه ساخت‌ و ساز در محدوده اراضی کشاورزی و باغات دستور و حکم نهایی را صادر می‌کند، استاندار را مجری اصلی قطع دستان زمین‌ خواران در پایتخت معرفی و عنوان کرد: نقشه‌ های اراضی افراد متقاضی جهت دریافت مجوز به استانداری تهران ارسال می‌ شود و سپس شورا آن را به افراد متقاضی ابلاغ می‌کند.
وی با اشاره به سیستم صدور جریمه برای متخلفان در حوزه ساخت‌ و ساز در اراضی کشاورزی و تغییر ساختار باغات به مناطق مسکونی گفت: قطع یک اصله درخت جرائم سنگینی به همراه دارد زیرا ممکن است کم‌ کم تمام ساختار باغات رودهن تخریب شود.
شرقی با تأکید بر اینکه اراضی کشاورزی جزء منابع ملی است و تغییر کاربری در آن‌ ها بدون رعایت مر قانون و سیاست‌ های تعریف‌ شده تخلف محسوب می‌شود، تصریح کرد: جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و باغات در رودهن با هدف ارزشی حفظ فضا و سرانه‌های فضای سبز صورت می‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه کمیسیون ماده هفت شورا در راستای حراست از محیط‌ زیست در این منطقه قدم برداشته است، تأکید کرد: ساخت‌ و ساز غیرق انونی در باغات و زمین‌های کشاورزی حیات محیط‌ زیست را به خطر می‌ اندازد و قانون جلوی گسترش این دامنه تخریبی تمام‌ قد ایستاده است.
وی با بیان این مطلب که باغات جزو هویت شهر رودهن است، فضای سبز و باغات را جزئی از مناطق گردشگری شرق استان به‌ ویژه شهرستان‌ هایی مانند دماوند برشمرد و خاطرنشان کرد: تغییر کاربری در باغات بدون مجوز شورای اسلامی شهر به‌عنوان مانعی بر سر راه سرانه فضای سبز منطقه جرم است.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا