گلشیفته در نقش همسر فرعون + عکس

گلشیفته فراهانی در فیلم جدید ریدلی اسکات « اگزودوس: خدایان و پادشاهان» در کنار بن کینگزلی، کرستین بیل ،سیگورنی ویورو… نقش آفرینی کرده است.

377199 520x344 گلشیفته فراهانی در نقش همسر فرعون + عکس

به گزارش تارود، گلشیفته فراهانی در فیلم جدید ریدلی اسکات « اگزودوس: خدایان و پادشاهان» در کنار بن کینگزلی، کرستین بیل ،سیگورنی ویورو… نقش آفرینی کرده است.

گلشیفته فراهانی در فیلم جدید ریدلی اسکات « اگزودوس: خدایان و پادشاهان» در کنار بن کینگزلی، کرستین بیل ،سیگورنی ویورو… نقش آفرینی کرده است. این دومین همکاری او با ریدلی اسکات پس از مجموعه دروغ‌هاست. فراهانی در این فیلم نقش اصلی ندارد.

گلشیفته فراهانی (متولد ۱۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران) بازیگر و نوازنده ایرانی است. او فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا و خواهر شقایق فراهانی بازیگران سینما و تلویزیون است.
گلشیفته فراهانی دانشجوی رشته موسیقی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بود. بازی در سینما را در سال ۱۳۷۶ با فیلم درخت گلابی به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد.

در فیلم‌های درخت گلابی، زمانه، بوتیک، اشک سرما، به نام پدر، میم مثل مادر، گیس بریده , سنتوری و درباره الی به ایفای نقش پرداخته‌است. او جوان‌ترین بازیگری است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌است. درخت گلابی جایزه بهترین بازیگر نقش اول بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۶ را در سن ۱۴ سالگی برایش به ارمغان آورد. برای فیلم اشک سرما برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هشتمین دوره جشن خانه سینما شد و برای فیلم بوتیک جایزه بهترین بازیگر زنجشنواره بزرگ سه قاره (در نانت فرانسه) را بدست آورد.

یک مشت دروغ آخرین فیلمی است که او در آن به ایفای نقش پرداخته‌است. در نخستین پوستر رسمی این فیلم هالیوودی که از سوی کمپانی برادران وارنر منتشر شد، نام گلشیفته فراهانی در فهرست بازیگران فیلم در مقام چهارم و به عنوان نخستین بازیگر زن فیلم به چشم می‌خورد. لئوناردو دی کاپریو، راسل کرو و مارک استرانگ، بازیگرانی هستند که نام‌هایشان پیش از فراهانی در پوستر فیلم قرار دارد.

جای اژدها به کارگردانی رولند جفی و خورشت آلو با مرغ به کارگردانی مرجان ساتراپی و ونسان پارونو از دیگر فیلم‌های او در خارج از ایران می‌باشند.

منبع: ساتین

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا