شهر آبعلی از ساختار گردشگری ساماندهی شده برخوردار نیست

iraj zahediشهردار آبعلی گفت: شهر آبعلی با برخورداری از هتل تاریخی با قدمت طولانی هنوز از ساختار گردشگری ساماندهی شده برخوردار نیست.

به گزارش تارود، ایرج زاهدی  در مورد وضعیت شهر آبعلی با تأکید بر اینکه شهرستان دماوند محل اتصال تهران به شهرستان‌های شمالی کشور است، اظهار کرد: شهرستان دماوند در حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی و حتی ورزش سابقه‌ای طولانی در فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی دارد.
وی افزود: آبعلی هم به‌عنوان یکی از شهرهای شهرستان دماوند سرشار از جاذبه‌های توریستی و گردشگری با برخورداری از مکان‌های تاریخی و میراث فرهنگی و مناطق بکر طبیعی از شهرهای توریست خیز در استان تهران به شمار می‌رود.
شهردار آبعلی با تأکید بر اینکه شهر آبعلی با برخورداری از هتل تاریخی با قدمت طولانی هنوز از ساختار گردشگری ساماندهی شده برخوردار نیست، تصریح کرد: میراث فرهنگی و مکان‌های تاریخی تنها یکی از اضلاع تشکیل‌دهنده ساختار گردشگری شهر محسوب می‌شوند و غارها و چشمه‌ساران زیرساخت‌های این بخش درآمدزا به‌حساب می‌آیند.
شهردار آبعلی داستان مدیریت پیست آبعلی داستانی بلند دارد بیان کرد: پیست آبعلی به‌عنوان یکی از ستون‌های ساختار گردشگری دماوند از جنس ورزش سال‌ هاست به خاطر مدیریت چندوجهی از ساختار مناسب و وضعیت ساماندهی شده‌ای برای تبدیل به یک فرصت در آبعلی برخوردار نیست.
زاهدی با انتقاد از نظارت کم‌رنگ متولیان ورزش برای نجات پیست آبعلی از مدیریت ضعیف، بیان کرد: پیست آبعلی که در ایام تعطیلات شمار زیادی توریست و گردشگر را به سمت این شهر سرازیر می‌کند هم‌اکنون به یک معضل در سیستم مدیریت شهری در این منطقه از شهرستان دماوند تبدیل‌شده است.
وی آبعلی را یکی از بسترهای مناسب برای استعدادیابی و پشتوانه‌سازی در حوزه ورزش اسکی برشمرد و با تأکید بر اینکه آبعلی به‌عنوان قطب این رشته در کشور برای نجات از این وضعیت نگاه ویژه مسئولان وزارت ورزش و جوانان را می‌طلبد، گفت: مدیریت زیربنای رشت ورزش در هر شاخه‌ای است و در این راستا پیست آبعلی نباید به خاطر سوء و ساختار چندوجهی مدیریت آسیب‌های جبران‌ناپذیری ببیند.
شهردار آبعلی فرهنگ و ورزش را معرف پتانسیل‌های هر شهر و استان در راه توسعه کشور برشمرد و تصریح کرد: موج گسترده ورزشکار در ایام تعطیل که به سمت آبعلی سرازیر می‌شود نیاز به سرویس‌دهی و ارائه خدمات دارند ولی به خاطر نبود مدیریت واحد شرایط جهت خدمات‌رسانی به ورزشکاران مناسب نیست.
وی خاطرنشان کرد: آبعلی در حوزه توسعه ورزش در شاخه اسکی نقشی زیر بنایی را ایفا می‌کند ولی متأسفانه این جایگاه شهر آبعلی به خاطر ضعف‌ها و کمبودهای مدیریتی متزلزل شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا