اصولگرایان باید میثاق نامه امضا کنند

image19497محمد تقی رهبر امام جمعه شهر اصفهان می گوید: روندی که اصولگرایان در حال حاضر در پیش گرفته اند روند بدی نیست اما شرط ادامه این روند دوری از تشتط و انشقاق است.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، شکل ظاهری تجمعات این روزهای اصولگرایان به گونه‌ای است که به جز سخن وحدت هیچ صدای دیگری به گوش نمی‌رسد؛ همه از ضرورت‌های وحدت بخش می‌گویند. بحث‌ها کلی و مورد توافق همگان است. کمتر سخن تفرقه افکنانه به زبان رانده می‌شود. اما تجربه سال های نه چندان دور نشان داده که دوره وحدت بسیار محدود است و نشست‌ها و فعالیت‌ها با شعارهای وحدت شروع ولی با کثرت به پایان می‌رسد. این در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی وحدت را لازمه اصلی روند این روزهای اصولگرایان می دانند.

در این خصوص امام جمعه شهر اصفهان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره روندی که اصولگرایان این روزها در پیش گرفته اند، گفت: روندی که اصولگرایان در حال حاضر در پیش گرفته اند روند بدی نیست اما شرط ادامه این روند دوری از تشطط و انشقاق است. اصولگرایان برآن شدند که با یک حرکت حساب شده برای مجلس و دولت آینده فکر و کاری داشته باشند. باید نزدیکی اصولگرایان با استفاده از تجربه انتخابات ریاست جمهوری بیشتر شود.

محمد تقی رهبر درس گرفتن از انتخابات گذشته را لازمه وحدت اصولگرایان دانست و اظهار داشت: الان در جمع اصولگرایان چند طیف مختلف وجود دارند. ایثارگران، خط امام، رهروان ولایت و جبهه پایداری و … در این جریان هستند اما اختلافی جدی بین آنها وجود ندارد. تنها نگاه هاست که با یکدیگر تفاوت دارد و یکی تند می رود و یکی کند حرکت می کند. همه انسان ها نیز در یک قالب ریخته نشدند و بالاخره تفاوت ها وجود دارد. این اختلافات جزئی نباید سبب شود که آقایان از هم جدا شوند. در همین نشست اخیر شاید به اعتقاد عده ای، برنامه در اختیار جبهه پایداری بود اما دیدیم که سایر اصولگرایان نظیر آقای حداد نیز در آن شرکت کردند. لازمه وحدت اصولگرایان در این روزها درس گرفتن از انتخابات ریاست جمهوری گذشته است. تعدد کاندیداها باعث شد آرا تکه تکه شود ولی اگر بر سر یک کاندیدا به وحدت می رسیدند، احتمال پیروزی بسیار بود.

رهبر در ادامه به برخی افراد که در لحظات آخر وحدت شکنی می کنند اشاره کرد و گفت: اصولگرایان باید یک میثاق، پیمان و معاهده با هم باید داشته باشند و بگویند که تار آخر کار با یکدیگر هستیم. این تفکر که همه مردم با ما هستند غلط است. اما اگر اصولگرایان با هم باشند همه طیف های پشت سر خود را همراه خواهند داشت. اصولگرایان باید در این فاصله بیش از یکسال باقی مانده تا انتخابات میثاقی را با هم بگذارند که تا پایان راه با هم باشند و از طیف و طایفه گری فاصله بگیرند. اگر قرار باشد هنگام انتخابات هر کس کار خودش را انجام دهد، نتیجه آن شکست می شود. اصولگرایان روزهای مهم و کلیدی را در پیش دارند و اتحاد ضرورتی است که در انتخابات مجلس، خبرگان و ریاست جمهوری آینده نیاز اصلی اصولگرایان است. از همین رو طیف های محترم باید سران طیف های مختلف را کنار هم جمع کرده و پیمان وحدت ببندند.

وی همچنین وحدت عملی را نیاز اصلی اصولگرایان دانست و گفت: اصولگرایان در گفتمان اختلافی ندارند و آنچه که نیاز دارند وحدت عملی است. ولایت فقیه، اسلام، استکبار ستیزی و پاسداری از ارزش های انقلاب گفتمانی است که همه آن را قبول دارند و الان در عملکرد نیازمند وحدت هستیم.

امام جمعه شهر اصفهان در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: آقایان همه صاحبان اندیشه هستند اما بنده با این ریش سفید بازهم توصیه می کنم که فریب جریان های خاص را نخوریم. باید با هم بوده و متحد شده و از گذشته عبرت بگیریم. مسائل جزئی را باید کنار بگذاریم و حول محور وحدت حرکت کنیم. سفارشات رهبری و امام(ره) کار برای خدا کردن بود. اگر کار برای خدا باشد راه مشخص می شود. این سیاست و دنیا پردازی خیالات است و باید از هوای نفس پرهیز کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا