هیچ پاسخی به نامه‌ ها داده نشده و مشکلات پرستاران پابرجاست

image112605قدسیان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران گفت: : ما تاکنون دو نامه به ریاست محترم جمهوری ارسال کردیم تا بلکه به مشکلات ما رسیدگی کنند ولی تاکنون هیچ پاسخی به درخواستها و نامه های ارسالی داده نشده است.

به گزارش تارود به نقل از دانا، یعقوب قدسیان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران  در خصوص دومین نامه دبیر کل خانه پرستار به رئیس جمهور و همچنین مشکلات پرستاران اظهار داشت: طبق اعلام معاون بهداشت دولت قبل آقای امامی رضوی که عنوان کرده بودند پنج درصد از پزشکان زیر میزی بگیر هستند،درخواست کردند که با آنها برخورد کنیم.

وی گفت:در دولت جدید هم آقای آقاجانی معاونت بهداشت اعلام کردند که ما باید تعرفه ها را واقعی کنیم تا زیر میزی بگیران حذف شوند؛این بدان معنا است که به جای این که از قانون استفاده کنند قصد برخورد مستقیم با آنها را دارند.

قدسیان در ادامه گفت: دوستان ما در وزارت بهداشت تعرفه ها را واقعی کردند به این شکل که از 44 درصد الی 300 درصد افزایش دادند؛ در گروهای جراحی چیزی حدود 44 درصد و در گروهای داخلی 300 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: فلسفه پزشکی و درمان این است که یک پزشک برای خدمت احتیاج به یک تیم دارد ولی متاسفانه حق و حقوق این تیم داده نمی شود؛به همین دلیل جامعه پرستاری به نمایندگی از کل تیم سلامت با توجه به این که سازمان دارد و یک صنف تعریف شده است باید از حق و حقوق پرستاران حمایت کند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در خصوص نامه هایی که تاکنون به رئیس جمهور ارسال شده است تا به مشکلات جامعه پرستاری رسیدگی کنند خاطر نشان کرد: ما تاکنون دو نامه به ریاست محترم جمهوری ارسال کردیم تا بلکه به مشکلات ما رسیدگی کنند ولی تاکنون هیچ پاسخی به درخواستها و نامه های ارسالی داده نشده است.

قدسیان تصریح کرد: دولت در حال حاضر برای اینکه به مردم خدمتی رسانی کند تمام پول خود را در سبد درمان ریخته است تا شاید از این طریق خدمت رسانی کند که به نظر ما کار خوبی هم است؛ولی باید گفت درمان و نظام سلامت از یک تیم تشکیل شده است و همه به هم وابسته هستند.

وی در پایان با اشاره به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درباره نظام سلامت تاکید کرد: یکی از بندهایی که در سیاستهای ابلاغی رهبری وجود دارد عدالت در پرداخت بوده است ولی اکنون ما می بینیم که بدون توجه به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری اکنون پرداختها فقط برای گروهی خاص است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا