پروژه جذب علی مطهری کلید خورد

image74429طی روزهای اخیر فرزند مهدی کروبی یکی از سران فتنه 88 نیز در صفحه فیس بوک خود از حضور وی و مادرش در منزل علی مطهری خبر داد و به تمجید از مواضع علی مطهری پرداخت.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علی مطهری این روزها با مواضع ضد و نقیضی که در عرصه سیاست و به خصوص درباره سران فتنه اتخاذ می کند، موجبات حمایت رسانه های غربی و ضد انقلاب از خود را فراهم کرده و همین مسئله سبب شده تا حتی وی را به عنوان سوژه این روزهای رسانه های بیگانه خطاب کنند.

فرزند شهید مطهری، بعد از سال 88 همواره به موضع گیری های ضد و نقیضی پرداخته که از یک سو موجبات خرسندی مخالفان نظام و از سوی دیگر موجبات خشم آنها را فراهم می کرد. بدون شک مطهری در مواضع فرهنگی خود اظهارات بی نقصی را نیز مطرح کرده که استفاده از آن می تواند به رفع بسیاری از معضلات فرهنگی جامعه کمک کند. اما گاها مواضع وی به یکباره با تغییراتی دچار می شود که موجبات تناقض در گفتار و رفتار وی را فراهم می سازد.

علی مطهری در جدیدترین موضع گیری خود در مقابل اظهارات آیت الله جنتی در برنامه شناسنامه صدا و سیما، ادعا کرد آشوبگری سال 88، اعتراض به انتخابات بود و «اگر مردمی بعد از یک انتخابات به نتیجه آن اعتراض داشتند و احساس کردند که مسئولان با برگزاری جشن ملی برای پیروز انتخابات مسئله را تمام شده تلقی کرده‌اند، چگونه باید رفتار کنند که متهم به براندازی نشوند؟» وی همچنین نوشت: چرا بنا بر محاکمه اینها (موسوی و کروبی) نیست؟ چرا این قدر از محاکمه اینها هراس دارید؟

این اظهارات در شرایطی مطرح شد که مطهری هیچ اشاره ای به ماجرای روز عاشورای سال 88 و کف و سوت فتنه گران همزمان با عزای حسینی، اشاره ای نکرد. حالا این روزها به نظر می رسد لیبرال ها قصد دارند تا هر طور شده علی مطهری را به سمت خویش کشیده و این نماینده مردم تهران را به جمع یاران خود دعوت کنند.

فراخوان برای جذب علی مطهری

رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتمادملی می‌گوید فقدان احزاب می‌تواند فرصتی برای کنارگذاشتن سهمیه‌بندی فهرست‌‌های انتخاباتی و انتخاب قابل‌اعتماد‌ترین گزینه‌ها باشد. او معتقد است در تهیه فهرست انتخابات شورای شهر مسامحه صورت گرفته و این اشتباهی است که نباید در انتخابات مجلس‌دهم تکرار شود.

منتجب نیا در وصف علی مطهری می گوید: ما در گذشته افرادی را در جریان اصلاحات داشتیم که اظهاراتشان خوب بوده و شعارهای خوبی هم می‌دادند اما در عمل سست‌عقیده بودند و افراد توانستند با پست، مقام، پول، تهدید و تطمیع، آنها را بخرند و دیدیم که تغییر روش دادند. باید در خانه‌ملت کسانی حضور داشته باشند که شخصیت لازم، ایمان و سوابق مطلوب و قدرت و اراده لازم را داشته باشند تا بتوانند از مواضع خود دفاع کنند. الان در همین مجلس افرادی را داریم که انصافا مرد و مردانه ایستاده‌اند و دارند از مواضعی که به آنها اعتقاد دارند، دفاع می‌کنند و هزینه می‌دهند. ما نباید آقای‌دکترعلی مطهری را دست‌کم بگیریم. ایشان شخصیتی است که برای ایستادن پای عقیده خود هزینه پرداخته و هنوز هم دارد هزینه می‌دهد. ممکن هم است در جایی اشتباه داشته باشد، اما مهم این است که در عین‌حال، نه کاملا اصلاح‌طلب است و نه کاملا اصولگرا، اما شخصیت مستقل و مستحکمی دارد و ما باید از این قبیل افراد در مجلس داشته باشیم و اینها در جامعه ما و در جمع اصلاح‌طلبان کم نیستند.

این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که این روزها اصلاح طلبان با یک مشکل جدید مواجه شده اند. به نظر می رسد اصلاح طلبان که بعد از انتخابات ریاست شورای شهر تهران نیروهای خود را به پولکی بودن متهم کردند، حالا برای انتخابات مجلس در پی جذب نیروهایی جدید هستند. از همین رو علی مطهری را برای این برنامه جدید خود هدف قرار داده اند.

دعوت از فرزند یکی از سران فتنه

طی روزهای اخیر فرزند مهدی کروبی یکی از سران فتنه 88 نیز در صفحه فیس بوک خود از حضور وی و مادرش در منزل علی مطهری خبر داد و به تمجید از مواضع علی مطهری پرداخت.

محمد حسین کروبی درباره این دیدار نوشته است: اواخر هفته گذشته همراه با مادرم دیداری با آقای علی مطهری در منزلشان داشتیم. در این دیدار مادرم مواضع شجاعانه آقای علی مطهری را حاصل تربیت شهید مطهری دانستند و از ایشان به خاطر دفاع از حقوق پایمال شده مردم سپاسگزاری کردند. من هم از مواضع آقای مطهری تمجید کردم.

f42d1027-9d9b-4340-a33e-e77c8ef19ebc

 یکی از علل موضع گیری های سینوسی مطهری نسبت به برخی مسائل کشور، افرادی هستند که در کنار وی حضور دارند و خطوط اشتباه به فرزند شهید مطهری می دهند. حالا که این روزها شبکه های ضد انقلاب و برخی جریانات داخل کشور درصدد جذب علی مطهری هستند، به نظر می رسد وی بهتر است هر چه زودتر تکلیف خود را با جریان های انقلابی مشخص کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا