فتح قله 3650متری توسط بانوان رودهن

1کاپیتان تیم کوهنوردی بانوان رودهن از فتح قله سه هزار و 650 متری الوند توسط تیم کوهنوردی بانوان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن و اعضای کمیسیون امور بانوان این شهر خبر داد.

به گزاش تارود، آذر همتی با اشاره به فتح قله الوند توسط بانوان ورزشکار رودهن، اظهار کرد: کوهنوردان شهر رودهن در قالب دو تیم برای صعود به قله الوند اقدام کردند.

وی با بیان اینکه این صعود در کنار دیگر برنامه های هیأت کوهنوردی شهر رودهن، به عنوان مهمترین کوهنوردی های شهرستان دماوند به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: تیم کوهنوردی بانوان رودهن پیش از این موفق به فتح قلل دماوند همچون ‘گل زرد’ ،’ تل‏کمر’، ‘توچال’ و اغلب ارتفاعات رشته کوه البرز شده‏ است.

همتی ادامه داد: همه این سختی‏ها پس از صعود به حلاوتی وصف‏ناپذیر تبدیل شده و غلبه بر مشکلات، امید به زندگی و انگیزه در امور را در انسان تقویت می‏کند.

کاپیتان تیم کوهنوردی بانوان رودهن ازگروه‏های کوهنوردی خواست همیشه با ابزار و تجهیزات ایمنی کامل اقدام به فتح قلل مرتفع کنند و خود را برای خطرات احتمالی مسیر آماده سازند و همچنین کوهنوردان باید پیش از عزیمت به ارتفاعات، شرایط جوی قله های مقصد را به طور کامل مطالعه و بررسی نمایند.

وی با اشاره به پتانسیل بالای این منطقه در رشته کوهنوردی، بیان کرد: در صورت وجود پشتیبانی‏های مناسب مالی از فعالان این رشته ورزشی به طور قطع شاهد رشد چشمگیر آنان در منطقه خواهیم بود.

*شهرستان دماوند پتانسیل لازم را برای توسعه ورزش کوهنوردی دارد

راهنمای گروه کوهنوردی بانوان رودهن نیز گفت: صعود به قله سهند با ارزیابی مناسب فنی گروه از جمله برنامه های پیشرو تیم است.

الله وردی جبارپور ادامه داد: تیم کوهنوردی بانوان رودهن از حمایت های آنچنانی برخوردار نبوده و در واقع با کمترین امکانات گام در مسیر صعود قله الوند گذاشت با این حال غیرت و تلاش همه اعضای گروه باعث شد تا از این صعود سربلند بیرون بیاییم و نام رودهن را به عنوان یکی از شهرهایی که بانوان آن توانسته اند به قله مرتفع الوند صعود کنند، ثبت کنیم.

وی افزود: شاید با این صعود بتوان توجه مسئولان ورزشی را به قطب کوهنوردی کشور یعنی دماوند برای سرمایه‏گذاری بیشتر جلب کرد زیرا شهرستان دماوند از قابلیت‏های بسیار خوبی برای ارتقای این رشته ورزشی برخوردار است.

جبارپور با بیان اینکه به دلیل حمایت‏های ناکافی از سوی مسوولان با عدم رشد این حرفه روبه رو هستیم، خاطر نشان کرد: شهر رودهن با داشتن ورزشکاران فعال و توانمند نشان داده دارای قابلیت های بالایی در این زمینه است که با ایجاد زیرساخت های لازم می توان از این استعداد به نحو شایسته استفاده کرد.

راهنمای گروه کوهنوردی بانوان رودهن گفت: بانوان ورزشکار این منطقه نشان داده اند در صورتی که مورد حمایت قرار گیرند توانایی کسب افتخارات بزرگ را برای شهر رودهن دارند که این موضوع به لحاظ اجتماعی برای این بخش بسیار حائز اهمیت است.

‘علی همت نجفی’، ‘فرامرز شیرمرادی’ و خانم ها ‘فرزانه همتی’، ‘فهیمه همتی’، ‘آریانا امجدی’، ‘راحله رنجبر’، ‘فرح حنیفی’، ‘فرانگ حنیفی’، ‘مهناز عروجی’، ‘نسرین عروجی’، ‘سوسن شیرمرادی’، ‘فریبا داودی’، ‘عباداله بصیری’ و پیشکسوت خانم ‘خاتون شیرمرادی’ ، ‘گیتی طاهرقلی’ مربی این گروه و خانم ‘سهیلا داودی’ سرپرست گروه ‘آذر همتی’ و راهنمای گروه ‘اله وردی جبارپور’و ‘سیروس میرهاشمی’ و رییس تربیت بدنی شهر رودهن ‘علیرضا عسگری’ اعضای تیم هستند.

منبع: ایرنا

لنتهای پیام/س

1 دیدگاه

  1. سلام و درود
    اینجانب در چند رشته رشته ورزشی فعالیت دارم که کوهنوردی را به صورت جدی پیگیر هستم
    خوشحال میشم در در برنامه های این تیم هم شرکت داشته باشم

    بدرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا