افزایش امکانات بهداشتی و درمانی در دماوند

فرماندار شهرستان دماوند افزایش امکانات بهداشتی و درمانی در شهرستان دماوند را خواستار شد.

sb2

به گزارش تارود، ناصر محمودی‌ فرد در نشستی که با حضور مسئولان شبکه‌ های بهداشت و درمان استان تهران در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه شهرستان دماوند طی هشت سال گذشته با وجود اینکه ظرفیت‌ های خوبی دارد، در حوزه بهداشتی مورد بی‌ توجهی قرار گرفته بود.

وی افزود: با وجود نزدیکی شهرستان دماوند به پایتخت و موقعیت سوق الجیشی و همچنین دسترسی به استان‌ های شمالی و شرقی کشور، متأسفانه امکانات موجود در شأن این شهرستان نبوده است.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه در آخرین سرشماری که صورت گرفت، شهرستان دماوند دارای 120 هزار نفر جمعیت بوده است، تصریح کرد: متأسفانه از این جمعیت، 36 هزار نفر افغانی در دماوند وجود دارد و همچنین در بخش عمده‌ ای از شهرستان ویلانشین‌ ها حضور دارند و از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار هستند.

محمودی‌ فرد ادامه داد: با توجه به استفاده آن‌ها از خدمات بهداشتی، این میزان در مجموعه سرانه‌ های بهداشتی شهرستان دماوند منظور نمی‌شود و دارای کمبود‌هایی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه سلامت و آموزش از شاخصه‌ های مهم توسعه در شهرستان دماوند به حساب می‌ آید، افزود: با توجه به منابع محدود دولت، متأسفانه این شاخص‌ ها مورد عنایت قرار نگرفته است و اگر خیران کمک نکنند، با مشکلات جدی در این بخش مواجه هستیم.

فرماندار شهرستان دماوند ضمن تقدیر از رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند به منظور بهبود وضع بهداشت و درمانی این شهرستان تصریح کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌ هایی که وی در مجموعه ظرفیت‌ های شهرستان دماوند ایجاد کرد، توانستیم شاهد افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دماوند باشیم.

محمودی‌ فرد با بیان اینکه با توجه به پراکندگی شهرستان دماوند خدمات‌ رسانی به نقاط مختلف به سختی صورت می‌گیرد، بیان کرد: گستردگی شهرستان دماوند امکانات بیشتری را می‌ طلبد و مردم نیز در این زمینه انتظاراتی دارند که نمی‌توان آن را بی‌ پاسخ گذاشت.

وی با بیان اینکه شهرستان دماوند دارای پنج شهر است و شاید در برخی از آن‌ ها جمعیت کمی وجود دارد، ادامه داد: با این وجود، آن‌ ها نیاز به خدمات دارند و خدمات بهداشتی و درمانی از زیرساخت‌ های اصلی یک شهر محسوب می‌شود که به طور یقین باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه خوشبختانه شهرداری‌ ها و شوراهای اسلامی شهرستان دماوند نشست و هماهنگی‌ های خوبی در راستای بهبود کیفیت ارائه خدماتی و بهداشتی داشته‌ اند، گفت: خیران نیز در این زمینه مشارکت خوبی داشتند؛ همچنین یکی از مجهزترین بیمارستان‌ های شرق استان تهران نیز طی دو سال گذشته بازسازی شد و توسعه پیدا کرد.

محمودی‌ فرد ادامه داد: برای توسعه بیمارستان سوم شعبان بخش‌ های جدیدی ایجاد شد و امکاناتی از طریق ادارات مختلف شهرستان دماوند برای این منظور تهیه شد تا این بیمارستان بتواند خدمات خوبی را ارائه دهد و مشکلات خاصی را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه قطعاً این بیمارستان پاسخ‌ گوی نیازهای مردم شهرستان دماوند نیست، تصریح کرد: اداره این بیمارستان در قالب هیئت‌ امنای خیریه است و یک سری مشکلات خاصی دارد؛ البته بیمارستان سوم شعبان کارهایی همچون خدمات اورژانسی را به خوبی انجام می‌دهد، ولی این بیمارستان نیاز دارد که امکانات بیشتری جذب کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا