بلای داعشی ها بر سر ناموس عراقی ها

خبرگزاری فارس: افتخار داعش به تجاوز به زنان ایزدی/ایزدی‌ها راهی جز بردگی ندارندتکفیری‌های داعش در نخستین نشریه خود به تجاوز به زنان ایزدی و به بردگی گرفتن آنها افتخار کردند.

گروه تکفیری داعش برای نخستین‌بار اخبار منتشر شده درباره جنایاتش در قبال زنان ایزدی در شمال عراق را تایید و به این جنایات افتخار کرد.

تکفیری‌های داعش که شماره نخست مجله تبلیغاتی خود به نام «دابق» را روز یکشنبه گذشته منتشر کردند، در مقاله‌ای به اسارت گرفتن زنان و کودکان ایزدی، تجاوز به زنان و تحت مالکیت درآوردنشان به عنوان غنائم جنگی را تایید کردند.

به گزارش رسانه‌های عراقی، داعش در نخستین شماره مجله خود در مقاله‌ای تحت عنوان «احیاء بندگی پیش ازموعد» اعتراف کرد که ایزدی‌ها را بنده و برده خود می‌داند. ده‌ها هزار ایزدی از دوم آگوست گذشته، در پی حمله تکفیری‌ها به مناطق زندگیشان در کوه «سنجار» تحت محاصره قرار گرفته‌اند و شمار زیادی از آنها به اسارت داعش درآمده‌اند و سرنوشت شماری دیگر هنوز مشخص نیست.

در این مقاله ادعا شده که داعش بخشی از شریعت را که به بندگی گرفتن انسانهاست، احیا و زنده کرده است. در همین راستا نیز شماری از ایزدی‌ها بر اساس احکام شریعت میان جنگجویان داعش که در عملیات سنجار نقش داشته‌اند، تقسیم شده‌اند. این نخستین عملیات گسترده به بندگی گرفتن خانواده‌های مشرک – به اعتقاد تکفیری‌ها- به شمار می‌آید. البته پیش از این نیز چنین عملیاتی انجام شده اما در مقایسه با عراق بسیار کوچک بوده است. تنها قضیه معروف در این رابطه عملیات به بندگی گرفتن زنان و کودکان مسیحی در فیلیپین و نیجریه از سوی مجاهدان آنجا بوده است.

در این مقاله توضیح داده شده که اتباع ادیان آسمانی مانند مسیحی و یهودی می‌توانند میان دادن جزیه و اسلام آوردن یکی را انتخاب کنند اما این حکم شامل حال ایزدی‌ها نمی‌شود.

«محمد العدنانی» سخنگوی داعش با تهدید کسانی که حکومت این گروه را نمی پذیرند، در این نشریه نوشت: «ما رومِ شما را تسخیر خواهیم کرد، صلیب هایتان را خواهیم شکست و زنانتان را به غنیمت خواهیم گرفت.»

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز تجاوز به عنف به زنان ایزدی در عراق از سوی تکفیری‌ها و خرید و فروش آنها را محکوم کرده است. با این وجود هیچ نهاد بین‌المللی اقدامی عملی برای توقف این جنایات نمی‌کند.

مصاحبه‌هایی که دیده‌بان حقوق بشر با ده‌ها ایزدی که به منطقه کردستان عراق گریخته‌اند، انجام داده نشان می‌دهد که دستکم 366 نفر در اسارت تکفیری‌ها هستند. اما آمار دیگری نشان می‌دهد که شمار این افراد تاکنون 3 برابر شده است.

دختر 15 ساله ایزدی که در 7 سپتامبر موفق به فرار از دست داعش شده، می‌گوید: یک تکفیری فلسطینی وی را 1000 دلار خریداری کرده و به آپارتمانش در شهر «الرقه» پایگاه داعش در سوریه انتقال داده و در آنجا به وی تجاوز کرده است.

«هناء ادور» زن فعال حقوق بشر عراقی در گفت‌وگو با فرانس پرس می‌گوید که شماری از زنان ایزدی حاضر نیستند که اعتراف کنند از سوی داعشی‌ها مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند زیرا می‌ترسند از سوی عشیره‌‌شان کشته شوند.

*سرنوشت زنان ایزدی عراق؛ از تجاوز به عنف به دست داعش تا بردگی در عربستان

شبکه روسی عرب‌زبان روسیا الیوم از فروش زنان ایزدی دربند تکفیری‌های داعش در بازار برده‌فروشان عربستان سعودی خبر داد.

شبکه «روسیا الیوم» اعلام کرد که شماری از 2 هزار زن ایزدی که در عراق به دست تکفیری‌های داعش به اسارت گرفته شده‌ بودند، به سوریه و عربستان سعودی برده شده‌ و مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌ و می‌گیرند.

این در حالی است که سرنوشت زنان باقی‌مانده در عراق نیز بهتر از بردگی برای سعودی‌ها نیست.

«ایمن» جوان ایزدی در شهر «زاخو» در منطقه کردستان عراق درباره نحوه سوء استفاده جنسی داعش از خواهر 21 ساله‌اش می‌گوید که یکی از سرکرده‌های داعش خواهر او را به اجبار به عقد نکاح خود در آورده و او را در یک اتاق کوچک حبس کرده که تنها غذا وارد آن می‌شود و در طول روز نیز بارها برای استفاده جنسی نزد او می‌رود.

وی گفت که 3 خواهر او در بند تکفیری‌ها هستند و به عنوان برده جنسی از آنها سوء استفاده می‌شود. ضمن اینکه سرنوشت صدها دختر ایزدی دیگر که به اجبار مسلمان شده‌اند و مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند هنوز مشخص نیست.

ایمن تصریح کرد که یکی از خواهرانش با او تماس تلفنی برقرار کرده و به او اطلاع داده که پس از تجاوز برخی عناصر داعش به او، به زور مسلمان شده و به عقد ازدواج یکی از سرکرده‌های داعش درآمده و از سرنوشت 2 خواهر دیگرش که آنها نیز مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند خبر ندارد.

این دختر به همراه 2 دختر دیگر از دست تکفیری‌ها فرار کرده بود و به خانه یکی از اهالی موصل پناه برده بود که همسایه‌ها به تکفیری‌ها گزارش داده‌اند که یک دختر ایزدی در این منزل است لذا وی بار دیگر به اسارت گرفته شده است و به او تنها اجازه داده‌اند برای چند دقیقه با کسی تلفنی صحبت کند.

ایمن می‌گوید که دو خواهر دیگرش یکی 22 ساله و دیگری تقریبا 14 ساله است.

*یک نجات یافته: هر زن ایزدی بین 10 مرد داعشی رد و بدل می‌شود
یک زن ایزدی نجات یافته از اسارت تکفیری‌های داعش در موصل می‌گوید که هر زن اسیر ایزدی بین 10 مرد داعشی رد و بدل می‌شود و مورد تجاوز قرار می‌گیرد.

یکی از زنان ایزدی نجات یافته از اسارت تکفیری‌های داعش از سرنوشت اسف‌بار صدها زن ایزدی دربند تکفیری‌ها در شهر موصل حکایت می‌کند.

پایگاه خبری «یورو نیوز» نیز اظهارات زنان ایزدی ربوده شده به دست داعش و داستان تجاوز و شکنجه آنها از سوی مردان داعشی را ثبت کرده است.

«عمشه» زن ایزدی است که در «سنجار» به دست تروریست‌ها به اسارت گرفته شد و به موصل انتقال یافت و پس از مدتی توانست به کمک چند شیعه در شب از این شهر فرار کند.

وی روایت می‌کند: هر زن ایزدی بین 10 مرد داعشی دست به دست می‌شود و هر یک از آنها با قیمت 10 تا 12 دلار از دیگری خریداری می‌شود. آیا خداوند از این رفتار آنها راضیست؟ بسیار ننگین است که به زنان تجاوز شود اما واقعا اینکه 10 مرد به یک زن تجاوز کنند چه معنایی دارد؟ آنها حیوان هستند نه انسان و من به خاطر آنها همیشه در ترس و هراسم.

تکفیری‌های داعش بر بخشهای زیادی از «سنجار» واقع در 124 کیلومتری غرب موصل سیطره یافته‌اند و طی این اقدام بسیاری از زنان را به منظور ارضای غرایز حیوانیشان به اسارت گرفتند و جنایات زیادی علیه ایزدی‌ها مرتکب شدند. علاوه بر تجاوز به عنف، بسیاری از زنان ایزدی به عنوان برده در بازارهای سوریه، عراق و حتی عربستان فروخته می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا