سه طبقه بسازید؛ بیشتر جریمه بپردازید!

gholam reza zabihiشهرداری رویه جدید را برای عایدی بیشتر از اعمال کمیسیون ماده 100 شورای اسلامی در سطح شهرستان دماوند آغاز نمود.

به گزارش تارود غلامرضا ذبیحی در خصوص اهداف جدید شورای اسلامی شهر دماوند اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی شوراهای اسلامی بخش نظارتی آن‌ها بر عملکرد شهرداری‌ها بوده که این موضوع در شهر دماوند نیز انجام می‌‌شود.

وی با بیان اینکه قطعا بررسی و رفع مشکلات شهر از برنامه‌های شورای اسلامی شهر دماوند است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی که در شورای اسلامی دماوند صورت پذیرفته است، بخشی از برنامه‌ها در طی یک سال گذشته انجام شده و بقیه آن طی سه سال آینده اجرا می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند با بیان اینکه قضاوت عملکرد اعضای شورای اسلامی دماوند بر عهده مردم است، گفت: قطعا خود اعضای شورای اسلامی دماوند با توجه به این همه وظایفی که بر دوش دارند، در بخش‌هایی از عملکرد خود قانع نشدند.

وی اضافه کرد: به طور یقین درصد نارضایتی در شهر دماوند وجود دارد که امیدواریم با برنامه‌هایی که پیش‌بینی کردیم، درصد رضایت‌مندی شهروندان را به حداکثر برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند با بیان اینکه درصدد هستیم تا بخش‌های فرهنگی دماوند را افزایش دهیم، گفت: اکنون کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی دماوند از فعال‌ترین کمیسیون‌هاست که با اداراتی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش شهرستان دماوند همکاری‌های خوبی دارد و برنامه‌های خوبی را برای 6 ماه دوم سال پیش‌بینی کردیم.

ذبیحی با اشاره به ساخت و سازهای اطراف شهر دماوند تصریح کرد: می‌توانیم نام ساخت و سازهای غیرمجاز را ساخت بدون اجازه بگذاریم؛ به دلیل اینکه با آن‌چیزی که تخلف محسوب می‌شود، فرق می‌کند.

وی با بیان اینکه در بعضی از حریم‌های شهر دو متولی وجود دارد، بیان کرد: ممکن است در جایی که ساخت و ساز می‌شود به دلیل نبود یک متولی واحد صورت گیرد؛ اما متاسفانه در بعضی از شهرها خوی زیاده‌خواهی وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند ادامه داد: فردی از شهرداری مجوز دو طبقه ساخت را می‌گیرد و در زمان احداث ساختمان، آن را به سه طبقه تبدیل می‌کند و این کار در شهرستان دماوند دارد به نوعی فرهنگ تبدیل می‌شود؛ ما در کمیسیون ماده 100 شورای اسلامی تصمیم گرفتیم تا هرچه طبقات بیشتری نسبت به صدور مجوز ساخته شود، درصد جریمه‌های سنگین‌تری را اعمال کنیم.

طی اخبار قبلی؛ طی انتخاباتی که در بین اعضای شورای اسلامی دماوند برای دوره دوم صورت پذیرفت، غلامرضا ذبیحی به عنوان رئیس، مصطفی آقایی به عنوان نایب رئیس، علی نوروزقزوینی به عنوان خزانه‌دار و دیگر اعضای شورای اسلامی همچون حسین بختیاری، مجید خدابخش و ابوذر نادری به عنوان منشی انتخاب شدند.

در این بین، طی در گذشت سیدعلی فخاری عضو سابق شورای اسلامی شهر دماوند، شاهرخ حاجی که از اعضای علی‌البدل بود، به جای وی در جمع اعضای شورای اسلامی شهر دماوند قرار گرفت.

همچنین، ابوذر نادری از جمع این اعضا به عنوان نماینده شورای اسلامی این شهر در شورای شهرستان دماوند به مدت چهار سال از زمان آغاز فعالیت دوره چهارم شورا منصوب شد.

به گزارش تارود اعمال مکرر کمیسیون ماده 100 در سطح شهرستان به عنوان منبع درآمدی خوب برای شهرداری در طی چند سال اخیر، بافت نامتقارنی را در سطح شهرستان دماوند به وجود آورده است.

رغبت شهرداری به سبب از دست ندادن این درآمد و از طرفی عایدی حاصل از یک طبقه اضافی برای بساز و بفروش ها که شاید به حق هم باشد و نصرفیدن ساخت دو طبقه نسبت به افزایش چندین برابری قیمت زمین طی چند سال اخیر در شهرستان دماوند این موضوع را به صورت یک فرهنگ جا انداخته است.

از این رو بهتر است رویکرد مسئولین یا تصمیمات جدید در حوزه معماری شهری شهرستان باشد و یا برخورد پیش از ساخت طبقه اضافی؛ چرا که مشخص است که طبقه اضافی تنها عایدی اش برای سازنده و شهرداری می باشد که با مصوبه جدید، شهرداری در حقیقت به دنبال بخش بیشتری از این عایدی می باشد و مشخص نیست که در واقع پاسخگوی معماری بهم ریخته این شهرستان چه کسی باید باشد.

اوج بهم ریختگی معماری شهری حاصل از کمیسیون 100  را در احداث مجوز ساخت های مجتمع در ویلایی های 1000متر دماوند به وضوح می توان مشاهده نمود که ساختار این قطعه از شهر را برای همیشه نازیبا کرد.

انتهای پیام/

2 دیدگاه

  1. بزرگ ترین حرکت فرهنگی که شهرداری باید به آن بپردازد،بازگشایی سینمای شهر است.سینمایی که امروزه بزرگ ترین و ملموس ترین نیاز مردم شده.
    در صورت بازگشایی سینما،علاوه بر مردم شهرستان دماوند،بی شک مردم شهرستان فیروزکوه نیز از این سینما استقبال خواهند کرد.
    امیدوارم تارود این مورد را بیشتر پیگیری کند و پست های متعدد در این مورد قرار دهد…………..

  2. با سلام

    مبحث سینما موضوعی بود که حتی مبحث آن در سفر استاندار به دماوند و اختصاص بودجه به سالن وزارت ارشاد برای راه اندازی نمایش فیلم مطرح شد، اما مسئول سینما پرستو نیز اعتراض هایی را مطرح نمود.

    پیگیر این موضوع از مسئول سینما پرستو و مدیر اداره فرهنگ و ارشاد و فرماندار خواهیم بود.

    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا