دانش بنیان ها، در اولویت درآمدزایی دانشگاه رودهن

دکتر کوروش پارسا دانشگاه رودهنمعاون اداري مالي دانشگاه آزاد واحد رودهن از اجراي برنامه درآمدزايي از طريق شركت هاي دانش بنيان در دستور كار دانشگاه آزاد رودهن خبر داد.
به گزارش تارود، دكتر کوروش پارسا اظهار داشت: اگر دانشگاه آزاد بخواهد رسالت علمي خود را عمل كند، در حوزه تامين منابع مالي بايد كامل و جامع پيش رود.
معاون اداري مالي دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن با اشاره به ارزان بودن هزينه تحصيل نسبت به ساير هزينه هاي زندگي گفت: دانشگاه آزاد اسلامي يك موسسه آزاد است و تاسيس آن در ابتدا با اين شرط محقق شد كه هزينه هاي آن از محل كمك هاي مردمي، شهريه تحصيلي دانشجويان، وجوه شرعي، وجوه نقدي سازمان هاي دولتي و غيره تامين شود، اما عملا فقط شهريه دانشجويان براي اين دانشگاه به عنوان در آمد وجود دارد.

 

دكتر پارسا در ادامه يادآور شد: البته مديريت توانمند اين دانشگاه برنامه ريزي هاي دقيق و درستي را صورت داده تا با بهره گيري از فعاليت هاي دانش بنيان و تجاري سازي دستاوردهاي دانشگاه آزاد بتوان منابعي جز شهريه ها داشت و اميدواريم با به كارگيري تلاش همه جانبه در اين مسير به اهداف مدون دست يابيم.

وي افزود: ترديدي نيست كه در شرايط كنوني قلب هر سازماني، بخش مالي آن سازمان است و موسسات غيردولتي براي اين كه آن ساختار خود را حفظ كنند، بايد گردش مالي مطلوبي را در قلب سازمان متبلور سازند تا براساس برنامه هاي خود حركت كنند و اين اصل مهم در رابطه با فعاليت هاي دانشگاه آزاد نيز صادق است

دكتر پارسا در ادامه گفت: اگردانشگاه آزاد بخواهد رسالت علمي خود را عمل كند، در حوزه تامين منابع مالي بايد كامل و جامع پيش رود.
معاون اداري و مالي واحد رودهن گفت: هم اينك دانشگاه آزاد به عنوان يك افتخار ملي در زمينه ي توسعه علم و دانش كشور، فعال است، اين دستاورد با تدبير آيت الله هاشمي رفسنجاني و با تامين بودجه دو و نيم ميليون توماني محقق شده و اكنون پس از گذشت سه دهه با فعاليت درست خود به اين درجه از افتخارات رسيده است.
وي در خصوص برنامه هاي دانشگاه آزاد در خصوص درآمدزايي از طريق شركت هاي دانش بنيان تاكيد كرد: دانشگاه آزاد اسلامي در راستاي نامگذاري سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي توسط مقام معظم رهبري و همچنين براساس حركت در مسير تحقق سند توسعه، شوراهاي اقتصاد دانش بنيان خود را راه اندازي كرده و در صدد است تا با كوششي گسترده 12 درصد از هزينه هاي دانشگاه را از اين شوراها تامين كند و اميدواريم به عنوان الگويي موفق براي ديگر بخش ها نيز سرآمد شود.
وي در پايان افزود: چه بسا روزي با اجرايي شدن برنامه هاي كارآمد دانشگاه آزاد اسلامي، احتياجي به شهريه دانشجو نداشته باشيم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا