زنگ مهر و مقاومت در مدارس دماوند نواخته شد

همزمان با اول مهرماه؛ آیین بازگشایی مدارس در هنرستان کشاورزی شهید رجایی و هنرستان حضرت زینب (س) با حضور مسئولین شهرستان دماوند برگزار و زنگ مهر و مقاومت نواخته شد.

Damavand school year (1)

Damavand school year (2)
به گزارش تارود، فرماندار شهرستان دماوند ناصر محمودی فرد صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس در هنرستان کشاورزی شهید رجایی در جمع هنرجویان و معلمان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس افزود: در این ایام باید یاد شهیدان انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی که در راه حفظ اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش نمودند و اقتدار و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند گرامی بداریم.

Damavand school year (4)

وی در ادامه به چگونگی تحمیل جنگ 8 ساله به نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی و در حالی که کشور ما در حال گذار از یک رژیم دیکتاتور شاهنشاهی به نظامی مبتنی بر آموزه های اسلام بود و نیازمند زمان مناسبی برای تثبیت خود بود، رژیم بعثی عراق به سرکردگی صدام اقدام به حمله نمود.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: در آن شرایط هیچ کس فکر نمی کرد جمهوری اسلامی بتواند در برابر این حملات مقاومت کند اما با رهبری پیامبر گونه امام خمینی (ره) توانستیم از تمام ظرفیت های داخلی و مخصوصا از نیروهای جوان کشور در مدیریت و پیشبرد جنگ استفاده نماییم و به پیروزی دست یابیم.

Damavand school year (3)

محمودی فرد تکیه بر نیروهای جوان و سرمایه های داخلی را از ویژگی های حضرت امام (ره) دانست و بیان داشت: این نگاه ویژه که ایشان به نسل جوان داشتند و از ورود آنان به عرصه های مختلف استقبال می کردند باعث شد تا نسل آن روز به مدیران شایسته ای برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل شوند.

وی نگاه دولت تدبیر و امید را در همین راستا و توجه به نسل جوان ارزیابی کرد و افزود: دولت دکتر روحانی به دنبال این است تا با مشارکت نسل جوان در عرصه های مختلف از این ظرفیت به خوبی در پیشبرد اهداف نظام و رسیدن به قله توسعه و پیشرفت استفاده نماید.

محمودی فرد با شرایط کنونی منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: ما در منطقه شاهد اختلافات و درگیری های بسیاری هستیم که با شعار دین دست به جنایت های هولناکی میزنند و هدف آنان این است که چهره خشنی از دین در چشم مردم منطقه و جهان بسازند که ما باید با آگاهی و حرکت در مسیر اعتدال به دور از افراط و تفریط چهره اسلام را با ویژگی های رحمت، محبت و مهربانی چهره واقعی اسلام را ارائه نماییم.

فرماندار شهرستان دماوند در پایان به دانش آموزان توصیه کرد در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب، سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده با عزمی جهادی در علم آموزی تلاش کنند و گامهای موثری را با سرعت به سوی رشد و توسعه کشور بردارند.

Damavand school year (5)

لازم به ذکر است؛ زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان دماوند با حضور فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی و مدیر آموزش و پرورش شهرستان در هنرستان حضرت زینب (س) توسط فرماندار شهرستان دماوند نواخته شد.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا