شماره ۱۲۰ جایگزین ۱۱۰ برای ارائه گزارش‌های راهور http://rahvar120.ir

فرمانده ناجا با بیان اینکه نرخ جریمه‌ها باید براساس نرخ تورم بروزرسانی شود تا ویژگی بازدارندگی خود را حفظ کند، گفت: از این به بعد شهروندان می‌توانند بجای شماره ۱۱۰ با شماره ۱۲۰ برای ارائه گزارشات راهنمایی و رانندگی تماس بگیرند.

http://rahvar120.ir

استعلام میزان تخلفات رانندگی

http://rahvar120.ir/?siteid=1&pageid=437

 استعلام نمره منفی گواهینامه

http://rahvar120.ir/?siteid=1&pageid=395  

13910308000495_PhotoA-150x150

به گزارش پایگاه خبری  تارود، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران گفت: قانون جدید راهنمایی و رانندگی را مکلف کرده که از طریق تکنولوژی‌های جدید به مردم در مورد نرخ جریمه‌ها، تخلفات و نمره‌های منفی گواهینامه‌هایشان گزارش دهد.

وی ادامه داد: بنابراین سایت راهور ۱۲۰ به منظور ارائه خدمات به شهروندان راه‌اندازی شد تا آنها بتوانند از میزان خلافی خودرو، نمره منفی خود و سایر مسائل مربوط به راهنمایی رانندگی اطلاع پیدا کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه حجم زیادی از تماس‌های مردم با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را مسائل مربوط به راهنمایی و رانندگی و تصادفات تشکیل می‌داد، گفت: به همین علت سامانه ۱۲۰ را جهت ارائه گزارشات مربوط به راهنمایی و رانندگی و تصادفات راه‌اندازی کردیم.

وی تأکید کرد: البته این به آن معنا نیست که سامانه ۱۱۰ گزارشات تصادفات را دریافت نکند بلکه این دو سامانه در کنار هم فعالیت‌ می‌کند.

احمدی مقدم همچنین از امکان پرداخت قبوض راهنمایی و رانندگی با استفاده از سایت راهور ۱۲۰ خبرداد و گفت: مردم می‌توانند تصاویر تخلفات دیگر شهروندان را از طریق این سایت برای ما ارسال کنند.

وی با اشاره به سانحه تصادف دو اتوبوس در بزرگراه تهران قم، گفت: کلیات موضوع گزارش شده و در آن به وضع لاستیک خودروها، بی احتیاطی راننده و نقص ایمنی خودرو اشاره شده است و تصور نمی‌کنیم در گزارشات تکمیلی بغیر از این موراد مورد دیگری نیز اضافه شود.

احمدی‌مقدم با اشاره به واکنش منفی مسئولان اسکانیا نسبت به گزارش پلیس درمورد نقص ایمنی اتوبوس‌های اسکانیا، گفت: درست است که اسکانیا خودروی معتبری است و اعتبار جهانی دارد اما آنها باید بپذیرند که خودروی آنها عیب دارد و نقص‌های آن باید برطرف شود.

وی تأکید کرد: این واکنش خودروساز تاثیر منفی در ذهن مردم می‌گذارد و مردم از خودروی آنها فاصله می‌گیرند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اینجور واکنش‌های منفی به گزارشات پلیس را خودروسازهای بزرگ داخلی باب کرده‌اند، گفت: متأسفانه خودروسازها تنها فرافکنی می‌کنند و در این میان حقیقت گم می‌شود.

احمدی مقدم تاکید کرد: معاینه فنی خودروها باید تعیین تکلیف شود و سختگیری برای صدور گواهی ایمنی و معاینه فنی شدت یابد.

به گفته وی هم‌اکنون در کشور مرکز حفظ ایمنی خودرو وجود ندارد و نظارت بر ایمنی خودروها به صورت تجربی و در عمل انجام می‌شود.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه جریمه‌های راهنمایی و رانندگی یکی از عوامل بازدارنده و کاهش سوانح رانندگی محسوب می‌شود، گفت: نرخ این جریمه‌ها باید براساس نرخ تورم به روز رسانی شود.

احمدی مقدم در پایان تاکید کرد: ناجا آماده به عهده گرفتن مسئولیت معاینه فنی خودروها است و هر زمان که این مسئولیت به ناجا واگذار شود، زیرساختهای آن را ایجاد می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا