افشاگری درباره زمین‌ خواری از اراضی مهرآباد

مرتضی تورک معاون قضایی دادگستری و مسئول رسیدگی به پرونده‌ های زمین خواری تهران که در جلسه پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استان تهران حضور داشت اظهار داشت: پرونده های زمین خواری از جهت اولویت توجه همواره مظلوم واقع می شوند در حالی که حفظ حقوق نسل‌ های آینده در رسیدگی به این پرونده ها است.

به گزارش تارود به نقل از صراط، وی با اشاره به حیله و روش‌های متقلبانه برخی از زمین خواران گفت:‌عده ای از زمین خواران با ارایه اسناد جعلی و حیله گری اموال بیت المال را به شکل قانونی از اختیار دولت می گیرند. از جمله آن زمین‌خواری است که در منطقه حساس فرودگاه مهرآباد با ارایه سند مالکیت منگوله‌دار  و اخذ رای جعلی، 8 میلیون متر مربع از اراضی مهرآباد را در اختیار گرفته است و با طرح دعاوی از طریق دادگاه، حکم محکومیت علیه سازمان ها می گیرد و طبق همین اسنادی که در اختیار دارد حکم خلع ید علیه سازمان های دولتی گرفته است و می گوید یا منطقه را تخلیه می‌کنید و یا پول آن را پرداخت می‌کنید.

معاون دادستان تهران افزود:‌ در پرونده دیگر فردی در تاریخ 22 اسفندماه 57 یعنی یک ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کمیسیون 56 منابع طبیعی را تشکیل داده است (در زمانی که هنوز مسئولی منتصب نشده بود) و مستثنیات یک پلاک را از 100 هکتار به 1000 هکتار تغییر داده است و آن را به مبلغ 160 میلیارد تومان فروخته است.

تورگ با انتقاد از ضعف برخی از دستگاه‌های متولی در حفظ و خدمات رسانی زمین با ارایه پیشنهادی گفت:‌ برای ریشه‌کنی فساد در زمین‌خواری باید به فساد در برخی از بخش‌ها توجه کرد و پیشنهاد می شود در هر حوزه‌ای مدیران همان بخش بر روی نقشه مناطق غیرمجاز و ساخت  و سازها را مشخص کنند تا فرمانداران و شهرداران هر منطقه بدانند در حوزه استحفاظی آنها چه آماری از ساخت و سازها و تخلفات وجود دارد تا طی یک سال آمار مشخصی از وضعیت رسیدگی به تخلفات از آنها مطالبه شود.

رعایت اخلاق و امور مالی اولویت مدیران باید باشد

به گزارش سایت استانداری تهران، حسین هاشمی استاندار تهران در ادامه با تایید این پیشنهاد گفت:‌ این پیشنهاد را به عنوان یکی از مصوبات جلسه اعلام می کنیم تا هر یک از مدیران در هر بخشی آمار تفکیک شده از وضعیت ساخت و سازها و تخلفات خود داشته باشند تا در هر سال تغییرات قابل لمس باشد.

هاشمی افزود:‌ رعایت اخلاق و امور مالی از جمله موضوعات جدی و مورد توجه ما از بدو ورود است در این دو موضوع با هیچ یک از مدیران تعارف نداریم.

استاندار تهران  گفت:‌در استانداری مدیرانی داشتیم که به دلیل رعایت نکردن این دو محور اساسی از سمت خود برکنار شده اند و در برخی موارد تحت تعقیب هستند به همه مدیران اعلام کرده ایم اگر جایی گرفتار شوند انتظار هیچ حمایتی از استانداری نداشته باشند و در برخورد با آنها با قوه قضاییه و دادگستری همکاری می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا