مدیران و روئسای دستگاه های دولتی در نماز جمعه شرکت کنند

mohamad reza madihامام جمعه رودهن گفت: حضور در نماز جمعه و قرار گرفتن در یک صف و درکنار مردم باید در دستور کار مدیران و روئسای دستگاههای اجرای، نظارتی، نظامی و انتظامی باشد.

به گزارش تارود، حجت الاسلام و المسلمین “محمدرضا مدیح” در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن که در مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) این شهر برگزار شد با بیان اینکه مردم شهر دوست دارند تا نماز جمعه را درکنار مدیران و روئسای دستگاهای دولتی و اجرایی اقامه کنند افزود:در اکثر مواقع مدیران ادارات در جلسات و بازدید به سر می برند و کمتر با مردم دیدار دارند که حضور و شرکت آنان در نماز جمعه که یک امر واجب اختیاری است موجب دلگرمی مردم می شود و می توان به مشکلات مردمی نیز رسیدگی کرد و پای درد و دل آنها نشست.
خطیب جمعه رودهن در با بیان اینکه این موضوع پیش از این در جلسه شورای اداری سطح بخش به تمامی مدیران تذکر داده شده بود افزود: همه مدیران و روئسای دستگاه های اجرایی و نظارتی ،نظامی و انتظامی سطح منطقه درکنار مردم در این فریضه بزرگ الهی شرکت کنند.
وی با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام گفت: پیغمبر گرامی اسلام فرمودند: “زمانی فرا می رسد که حاکمان و مدیران خود را به شغلی سرگرم می کنند و نمازشان را اول وقت نمی خوانند”.
امام جمعه رودهن افزود: متاسفانه امروز چنین شده و در بیشتر ادارات یا نماز خانه نداریم و اگر هم داریم نماز خوانی در آن اداره نداریم و همین موجب می شود تا خیر و برکت از زندگی مومنین برود.
وی همچنین مانند خطبه های هفته های گذشته در خصوص اهمیت نماز نیز گفت: وقتی ندای الله اکبر سر داده می شود مومن باید آرام و با وقار به سوی مسجد قدم بردارد و آرامش وضو بگیرد و با آرامش در صف اقامه نماز قرار بگیرد و نماز اقامه کند.
حجت الاسلام و المسلمین مدیح ادامه داد: اما در خصوص نماز جمعه چنین نیست و مومن به محض شنیدن ندای الله اکبر نماز جمعه باید دوان دوان به سوی مسجد و اقامه نماز جمعه بشتابد که از ثواب زیادی برخورار است.
خطیب جمعه رودهن با بیان اینکه خطبه های نماز جمعه جزیی از نماز است و شنیدن آن نیز همانند خود اقامه نماز از ثواب بالایی برخورار است اظهار داشت:وقتی نمازجمعه به پایان می رسد انسان ها در زمین پخش و متشر خواهند شد تا از همه فضائل مادی و معنوی خداوند متعال در هر حوزه بهره مند شوند.
امام جمعه رودهن مجددا به کمبود مساجد در رودهن اشاره کرد و گفت: متاسفانه تعداد مساجد در رودهن بسیار کم است و در این خصوص هم نامه های از شهرک ها و محلات مختلف رودهن جهت ساخت مسجد رسیده که باید پیگیری شود.

حوزه علیمه قم نعمت بزرگی برای جهان تشیع

امام جمعه رودهن حوزه علمیه قم را یکی از نعمتهای بزرگ جهان تشیع دانست و گفت: امروز اگر روحانیت و این مرکز بزرگ دینی نبود نه از دین خبری بود و نه از اسلام و قرآن.

حجت الاسلام و المسلمین “محمدرضا مدیح” در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن که در مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) این شهر برگزار شد با اشاره به اینکه اگرحوزه علمیه نبود کمونیسم همه جای ایران را گرفته بود گفت: حوزه علمیه پایگاه بزرگ و قدرتمندی برای تثبیت اسلام و تبلیغ آن در سراسر دنیاست.
وی افزود: در زمان فروپاشی شوروی جریان های مختلف به اسلام حمله کردند ولی این حوزه علمیه قم بود که جواب همه آنها را داد و اگر چنین نمی شد امروز تمام فرزندان ما نه تنها قرآن و اسلام را نمی شناختند بلکه کمونیسم و غرب زده بودند.
امام جمعه رودهن ادامه داد: روحانیت حوزه علمیه قم رو در روی وهابیت و عرفان های کاذب ایستادگی و مقاومت کرد و کدام سربازی در میدان رزم این چنین انجام وظیفه می کند.
وی افزود: حوزه های علمیه از زمان امام صادق(ع) تشکیل شده و تا به امروز نیز در حال فعالیت هستند که اگر نبودند امروز یک آیه از قرآن کریم و یک حدیث از اهل بیت و پیغمبر گرامی اسلام وجود نداشت.
مدیح با اشاره به وجود مردمانی مومن و مذهبی در شهر رودهن گفت: در شهری مذهبی مانند رودهن جای حوزه علمیه و همچنین مدرسه علوم دینی برادران و خواهران خالی است و باید در ایجاد این مدارس دینی تلاش کرد.
خطیب جمعه رودهن گفت:به امید خدا پیگیر راه اندازی این مدارس و حوزه علمیه در سطح بخش رودهن خواهیم بود و امیدواریم بزودی این اتفاق بزرگ بوقوع بپیوندد و شاهد حضور جوانان شهرها و روستا های رودهن در این مدارس باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا