کشف 88 درصدی جرایم سایبری در گیلان

13921210000547_PhotoAرئیس پلیس فتای گیلان از کشف 88 درصدی جرایم سایبری در پنج ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

به گزارش تارود به نقل از فارس، ایرج محمدخانی با اشاره به جرایم سایبری در گیلان اظهار کرد: برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌ های بانکی بیشترین وقوع جرایم سایبری در استان است.

وی برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌ های بانکی را 55 درصد از جرایم در پنج ماه نخست سال 93 در گیلان اعلام کرد و افزود: هتک حیثیت و نشر اکاذیب 11 درصد، مزاحمت اینترنتی 9 درصد، سرقت و کلاهبرداری با رایانه هشت درصد، جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی دو درصد و دیگر جرایم 15 درصد از مهم‌ترین جرایم سایبری در استان است.

محمد خانی از کشف 88 درصدی جرایم سایبری در پنج ماه نخست امسال در گیلان خبر داد و بیان کرد: افزایش توان تاکتیکی و عملیاتی پلیس فتا سبب دستگیری 60 مجرم سایبر شامل 45 مرد و 15 زن در استان شده است.

رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه مجرمان مذکور به مراجع قضایی تحویل داده شدند، تصریح کرد: مجرمان فضای سایبری مترصد فرصتی هستند تا با سوء استفاده از غفلت و اعتماد کاربران فضای مجازی بتوانند به مقاصد شوم خود برسند.

وی خواستار افزایش هوشیاری و ارتقای سطح دانش و آگاهی اجتماعی شهروندان شد و گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت مجرمان در فضای مجازی مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا