واعظ‌زاده: سرخوردگی جهان از مکاتب غربی

13920209000443_PhotoAعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز سرخوردگی از مکاتب غربی در جهان دیده می‌شود، گفت: دانشجویان ما باید با درک نیاز جهانی بر اساس مبانی اسلامی پاسخگوی نیازها باشند.

به گزارش تارود به نقل از خبرگزاری فارس، صادق واعظ‌زاده عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار داشت: امروز ما برای رسیدن به پیشرفت باید قابلیت‌هایمان را به جریان بیندازیم، قابلیت‌هایی که در کشور ما وجود دارد در جهان کم‌نظیر است که اگر در اجتماع جاری شود ما به پیشرفت نزدیک خواهیم شد.

وی در ادامه افزود: البته ما علاوه بر قابلیت‌های مادی از نظر قابلیت‌های معنوی نیز بدون شک در جهان اول هستیم. قابلیت‌هایی که متأثر از اسلام و فرهنگ ما است.

رئیس الگوی اسلامی ایرانی کشور با بیان اینکه ما چگونه باید این سرمایه معنوی را به کار بندیم، گفت: ما باید ضمن شناخت این سرمایه آن را مطابق نیاز روز عرضه کنیم و علاوه بر آن افراد آشنا با این قابلیت‌ها باید در این راه قدم بگذارند.

واعظ‌‌‌زاده تصریح کرد: ما باید بدانیم که اگر می‌خواهیم این سرمایه معنوی را به اجرا در آوریم باید بدانیم چه کسانی و چه قشری تشنه این سرمایه هستند که پاسخ آن دانشجویان و فرهیختگان هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جوانان دانشجو و خبره بستر مساعدی هستند که ما می‌توانیم این قابلیت را بر انان جاری کنیم حال برای فعال کردن این سرمایه باید آن را در پرتو جاذبه‌های جدید عرضه کنیم و باید مطابق با شرایط زمان و سؤالات موجود این سرمایه معنوی را ارائه دهیم.

واعظ‌‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: نیازهای جهان امروز را نیز جوان دانشجو و فرهیخته می‌شناسد که اگر پاسخ واقعی را به او بدهیم این دانشجو نیز آن را بر اساس نیازهای امروز به جهان عرضه می‌کند.

وی با طرح این سؤال که چرا امروز جوان اروپایی عضو داعش می‌شود، گفت: آنچه آشکار است این است که ریشه این گروه از استکبار جهانی است که با پوست مخدوشی از اسلام به سؤالات جوانان پاسخ می‌دهد. ریشه این کار دست کارشناسان غربی است که امروز بی‌واسطه به سرمایه معنوی ما که همان اسلام است آشنا شدند که البته آن را به صورت انحرافی عرضه می‌کنند.

وی افزود: حال وظیفه ما این است که وقتی زمینه قوی برای درک سرمایه معنوی ما وجود دارد به آن پاسخ دهیم که آن هم توسط نسل جوان ما امکانپذیر است چرا که سؤالات روز جهان را می‌شناسد و می‌تواند با زبان روز به آن پاسخ دهد.

رئیس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه امروزه سرخوردگی از مکاتب غربی در جهان دیده می‌شود، گفت: حال باید جوان دانشجوی ما از این فرصت استفاده کند و در این دوران گذار سرمایه معنوی ما را به جهان عرضه کند، ما باید از این فرصت استفاده کنیم فرصتی که حتی دیدگاه‌های جدید انحرافی مانند داعش و تکفیری جاذبه پیدا می‌کند، ما وظیفه داریم که امروز مکتب خودمان را به دنیا عرضه کنیم و وظیفه جوان امروز این است که یک نگاهش به منابع اسلامی و یک نگاهش به نیازهای جهان باشد.

واعظ‌زاده ادامه داد: شما جوانان دانشجو باید بررسی کنید که چگونه می‌توانید مبحث ولایت فقیه را بر اساس نیازهای امروز جهان پاسخ دهید.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز غرب سخن از توسعه پایدار می‌زند بدین معنی که ما برای اینکه نسل‌های آینده بتواند از طبیعت استفاده کنند ما از آن استفاده نکنیم که این همان معنی ایثار مکتب ما را می‌دهد. در حالی که غرب مفهوم ایثار را احساسی می‌داند خود بر اساس همین مفهوم نظریه توسعه پایدار را مطرح می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص بازدارندگی هسته‌ای نیز غربی‌ها می‌گویند چون اسرائیل بمب اتم دارد ایران نیز قطعاً به دنبال بمب اتم می‌رود، حال ما بر اساس قدرت‌های دفاعی‌مان نشان دادیم این نظریه اشتباه است و ما باید این نظریه خود را بر اساس نیاز امروز جهان ارائه دهیم.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا