تصویب آیین‌ نامه جدید کرسی‌ های آزاد اندیشی در دانشگاه ها

13920431000378_PhotoAمسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها با بیان اینکه برگزاری کرسی‌ های آزاد اندیشی مطالبه مقام معظم رهبری از تشکل‌های دانشجویی است، گفت: آیین‌ نامه جدید کرسی‌ های آزاد اندیشی آماده شده است و در اولین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ ها به تصویب خواهد رسید.

به گزارش تارود به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حاشیه نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مطالبات رهبری و پیگیری مستمری که برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بوده، آیین‌نامه‌های جدید کرسی‌های آزاداندیشی آماده شده و ان‌شاءالله در اولین یا دومین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها به تصویب می‌رسد، با این آیین‌نامه زمینه بهتری نسبت به گذشته برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها فراهم خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: کرسی‌های آزاداندیشی، مطالبه رهبری از تشکل‌های دانشجویی است و بنا نیست دستگاه‌های رسمی در دانشگاه‌ها این کرسی‌ها را برگزار کنند و خود مقام معظم رهبری نیز از ابتدا از تشکل‌های دانشجویی خواستند چنین کرسی‌ها را برگزار کنند و ما نیز تلاش می‌کنیم بستر حضور تشکل‌ها در کرسی‌ها را فراهم کنیم. البته باید خود تشکل‌ها وارد عرصه شوند و چنین فضایی را مطالبه و با پیگیری، موانع را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام محمدیان پیرامون ویژگی‌های وزیر جدید علوم گفت:‌ وی باید برایش پیشرفت‌های علمی کشور اصل باشد و وزارت علوم باید شاخص اصلی در رشد و پیشرفت علمی کشور باشد.

وی افزود: مهمترین دغدغه وزیر علوم علاوه بر پیشرفت علمی دانشگاه‌ها باید این باشد که با حفظ اصول و ارزش‌ها نیاز دانشگاه‌ها را درباره نشاط فرهنگی و سیاسی برطرف کند. زمینه را برای حضور افکار متفاوت فراهم کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه تک‌صدایی در دانشگاه‌ها را مرگ دانشگاه می‌دانیم گفت: وزیر علوم هر چه باشد باید فرصت را برای همه جریانات فرهنگی، سیاسی که در دانشگاه‌ها نظر دارند فراهم کند.

حجت الاسلام محمدیان همچنین پیرامون شرایط دانشگاه ایرانیان نیز گفت: ما به عنوان نماینده ولی فقیه در رابطه با اینکه این دانشگاه (ایرانیان) مجوز فعالیت دارد یا ندارد اظهارنظر نمی‌کنیم، اما مجوزهای لازم دانشگاه ایرانیان متأسفانه اخذ نشده و در جلسه آخر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح شده که مقدمات آن کاملاً طی نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا