فیلتر کردن سایتها توسط دولت خلاف قانون است

 سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت تصریح کرد: اگر مرکز خبری یا سایتی به خاطر انتقاد از دولت مجازات شود هم با شعار اعتدال و همچنین با شعار تحمل منتقدین که از سوی دولت محترم ارائه می‌شود، مغایرت دارد.

 سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ندای پیشوا در خصوص فیلتر شدن پایگاه اطلاع اطلاع رسانی دانا از سوی وزارت ارشاد گفت: برای جرائم رایانه ای و مجازی قانون مشخصی وجود دارد و باید مطابق قانون با سایت ها و مراکز خبری برخورد شود.

وی افزود: اگر سایتی جرمی انجام داده است، باید مطابق قانون جرایم رایانه ای به محکمه معرفی شود و محکمه بررسی کند و اگر حکمی صادر شد آن حکم باید اجرا شود.

نماینده مردم شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک خاطر نشان کرد: فیلترکردن هر سایتی با هر گرایش سیاسی خارج از قانون، خلاف قانون است و انتظار این است که دستگاه های اجرایی در چارچوب قانون حرکت کنند.

نقوی گفت: اگر سایتی برخلاف قوانین اقدام به اطلاع رسانی در جهت تخریب یا اتهام رسانی کند طبیعی است که به صورت قانونی با آن برخورد می شود، اما اگر سایتی جرمی انجام نداده به طور طبیعی باید به فعالیت خود ادامه دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت تصریح کرد: اگر مرکز خبری یا سایتی به خاطر انتقاد از دولت مجازات شود هم با شعار اعتدال و همچنین با شعار تحمل منتقدین که از سوی دولت محترم ارائه می شود، مغایرت دارد.

نقوی با بیان این که ما باید تحملمان بالا باشد و انتقادات را بشنویم اظهار داشت: البته انتقادات باید سازنده باشد و خدایی نکرده تخریبی نباشد و مقام معظم رهبری انتقاد منصفانه را مطرح فرمودند و نباید کسی تخریب شود و اتهامی به کسی وارد شود.

نماینده مردم شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک تأکید کرد:اگر سایتی نقد می کند و نقد آن نیز منصفانه است نباید با آن برخوردی صورت گیرد بلکه باید انتقاد را شنید و پذیرفت.

نقوی در خصوص واکنش مجلس شورای اسلامی به این اقدام وزارت ارشاد گفت: اگر گزارشی به مجلس ارسال شود حتما کمیسیون های تخصصی موضوع را بررسی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا