بازگشت مجدد پرواز هواپیماهای توپولوف روسیه در آسمان ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: بازگشت مجدد و پرواز هواپیماهای توپولوف روسیه در آسمان ایران در حد یک پیشنهاد و گزینه می تواند مطرح باشد.

به گزارش تارود به نقل از صراط، علیرضا خسروی در واکنش به اینکه نماینده روسیه در یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه اعلام کرده در صورتی که ایران بخواهد، روسیه علاقه مند است هواپیماهای TU-204(توپولوف‌ها) را به ایران وارد کند، گفت: ما با همه کشورها تعامل داریم و مذاکره می‌کنیم اما بعد از بررسی همه گزینه‌ها و پیشنهادها تصمیم می گیریم.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیش از روسیه کشور اوکراین نیز برای ارائه امکانات و خدمات خود به ایران اعلام آمادگی کرده است و از آنجایی که ما با همه دنیا تعامل داریم اعلام این پیشنهادها مشکلی ندارد و منتظر پیشنهاد سایر کشورها نیز هستیم.

خسروی گفت: با توجه به شرایطی که بر دنیا حاکم است بسیاری از کشورها حاضرند اطلاعات و تکنولوژیهای خود را در اختیار ایران بگذارند و ما هم به عنوان یک کشور بزرگ حاضریم بعد از انجام بررسی های لازم با این کشورها همکاری داشته باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه در خصوص بازگشت مجدد توپولوف‌ها نگرانی نیست و بعداز بررسی تمام ابعاد و جوانب در این خصوص تصمیم گیری می شود، یادآور شد: توپولوف ها هواپیماهای خوبی هستند اما با آب وهوای ایران سازگاری ندارند.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه اعلام کرده است، “در صورتی که ایران بخواهد روسیه علاقه مند است هواپیماهای TU-204را به ایران وارد کند”، این در حالی است که سقوط 23 بهمن سال1380 و کشته شدن بیش از 110 نفر، سقوط 10 شهریور 1385 و کشته شدن بیش از 25 نفر و آخرین و دردناکترین حادثه سقوط 24 تیرماه سال1388 و کشته شدن 169 مسافر شرکت کاسپین در حوالی قزوین تنها بخشی از حوادثی است که این پرنده غول پیکر روس برای ایرانی‌ها به بار آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا