آیت‌ الله نصیری در گذشت

a57e9c75b21bdb9b9b892e48a4fd1b691346297815آیت‌ الله نصیری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله نصیری که سال‌ها در استان سمنان منشأ خدمات گسترده علمی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی بود، ساعتی پیش به ملکوت اعلی پیوست.

وی که از چند روز گذشته به علت مشکل تنفسی و عفونت ریه به بیمارستان فوق تخصصی خاتم‌الأنبیاء (ص) تهران منتقل شده بود، ظهر امروز به کما رفت و ساعتی پیش دیدار حق را لبیک گفت.

به گزارش فارس؛ حضرت آیت‌الله شیخ محمدتقی نصیری در سال 1310 هجری شمسی چشم به جهان گشود و از همان دوران نوجوانی و جوانی در شهرهای قم و مشهد مقدس به تحصیل پرداخته و در نهایت به سمنان برگشتند و پنجاه سال در خدمت دین و مردم سمنان بودند.

آیت‌الله نصیری از محضر بزرگانی چون علامه محمدصالح حائری‌سمنانی، ملاغلامحسین هراتی، آیات ادیب نیشابوری و میرزا هاشم قزوینی، مراجع عظام بروجردی، سید محمدرضا گلپایگانی، سید محمد محقق داماد و امام خمینی(ره) کسب فیض کردند.

ایشان سال‌ها با مدیریت و تدریس در حوزه علمیه سمنان به تربیت و پرورش شاگردان در سطوح مختلف علمی پرداختند.

این عالم بزرگ سمنانی همچنین فرزند خود، شهید محمدصادق نصیری را تقدیم انقلاب کرده است.

* ترس از خدا ویژگی بارز آیت‌الله نصیری بود

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری، نماینده آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در تجلیل از آیت‌الله محمدتقی نصیری گفت: یکی از ویژگی‌های بارز و نمونه حاج شیخ محمدتقی نصیری، ترس از خدا داشتن بود.

وی ادامه داد: آن‌کس که عالم است و توجه به خداوند دارد و خدا را شناخته است، قطعاً از خدا می‌ترسد و خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود می‌داند.

نماینده آیت‌الله صافی‌گلپایگانی اضافه کرد: آیت‌الله نصیری در کنار علم و دانش زیاد، ترس از خداوند نیز دارند و ما باید از خداوند بخواهیم تا به ما توفیق دهد تا بتوانیم در کنار علمای مفاخری چون ایشان به کسب علم و دانش بپردازیم.

وی بیان کرد: عالمی‌ که ترس از خدا داشته باشد مانند آیت‌الله نصیری می‌شود که از هر فرصتی و موقعیتی برای آموزش و پرورش و تربیت صحیح مردم استفاده می‌کند.

* جایی را سراغ ندارم که آیت‌الله نصیری عمداً در آن خطا کرده باشد

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در وصف آیت‌الله نصیری می‌گوید: تجلیل، گرامیداشت، حرمت‌گذاری و تقدیر از یک روحانی عالم که 80  سال از عمرش را در خدمت به دین و مردم گذاشته است، بسیار مهم است.

شاهچراغی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آیت‌الله شیخ محمدتقی نصیری این است که ایشان بعد از اتمام دوره تحصیل به شهر خودشان برمی‌گردند و خدمتگزار مردم شهر خودشان می‌شوند و این کار بزرگی است که از یک عالم برجسته و گرانقدر چون آیت‌الله نصیری برمی‌آید.

وی اضافه کرد: بنده بیش از نیم قرن با حاج شیخ تقی نصیری دوست و رفیق بوده‌ام و در کنار ایشان و در محضر ایشان کسب علم و دانش کرده‌ام، من جایی را سراغ ندارم که در آن جا حاج شیخ نصیری عمداً خطا کرده باشد؛ ایشان علاوه بر تحصیل و کسب علم، در عبادت نیز سرآمد و الگو بودند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله نصیری را می‌توان یکی از علمای کم‌نظیر در تعلیم و تربیت و پرورش روحانیون دانست؛ ایشان هم اهل عبادت، قرآن و نماز شب بودند و هم در تمامی ‌کارهای خود جدی بودند.

شاهچراغی عنوان داشت: آیت‌الله نصیری یکی از شاگردان آیت‌الله العظمی‌گلپایگانی و حضرت امام خمینی(ره) بودند و همچنین افتخارات مبارزه در دوران قبل از انقلاب اسلامی علیه رژیم پهلوی ‌را داشتند؛ به جرأت می‌توانم بگویم در این چند سال غیر از تربیت، عبادت، دیانت، محبت، و جدیت چیز دیگری از شیخ نصیری ندیدم.

* آیت‌الله نصیری از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی ‌است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری نیز در وصف آیت‌الله نصیری گفت: آیت‌الله نصیری هم از نظر دیانت، هم از نظر سعادت و هم از نظر اخلاقی بسیار ارزشمند و گرانقدر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی ‌با بیان اینکه همه آنچه را از یک روحانی انتظار داریم یک روحانی انجام دهد، می‌توانیم در آیت‌الله نصیری پیدا کنیم، اضافه کرد: ما از یک روحانی انتظار داریم درس بخواند، کوشا و ساعی و جدی باشد، نسبت به دین و انقلاب اسلامی ‌و رهبری با تمام وجود خادم و خدمتگزار باشد، انتظار داریم خاکی، خودمانی و مردمی ‌باشد و شأن روحانیت را حفظ کند و نسبت به آنچه در جامعه می‌گذرد، تماشاگر و بی‌تفاوت نباشد و همچنین از تمام توان جسمی ‌و ذهنی و فکری خود برای خدمت به اسلام و نظام و مردم و رهبری استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: من از 1340 به شهر مقدس قم رفتم و آیت‌الله نصیری از اولین استادان من بودند؛ اکنون که 50 سال از آن روز می‌گذرد به عنوان یک طلبه، حاج آقا نصیری را یک روحانی واقعی و حقیقی دیدم، در آن زمانی که در دوره محمدرضا شاه و رضاخان که دشمن اصلی روحانیت و حوزه‌های علمیه بودند و روحانی و طلبه شدن نه تنها برای آنها ارزشی نبود؛ بلکه ضد ارزش بود، از آن زمان که خفقان کامل برقرار بود و فضای کار و فعالیت برای روحانیت سخت بود، آیت‌الله نصیری به عنوان یک روحانی ارزش‌گذار مشغول به خدمت به مردم بودند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آیت‌الله شیخ محمدتقی نصیری یکی از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی ‌است و این نظام افتخار دارد که یکی از خدمتگزاران به اسلام و مردم را تربیت کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا