55 مورد تحریم علیه ایران در 8 ماه گذشته بی‌ معناست

سیداحمد میرشریفی آبسردامام جمعه آبسرد گفت: متاسفانه 55 مورد تحریم علیه ایران را در هشت ماه گذشته شاهد بودیم که این تحریم‌ ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی معنایی ندارد.

به گزارش تارود، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید احمد میرشریفی ظهر امروز در آیین خطبه‌ های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته آبسرد در مسجد حضرت ولی‌‌عصر (عج) این شهر، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت، با بیان اینکه همه مدیون امام رضا (ع) هستیم، اظهار داشت: اگر امروز رفاه در جامعه حاکم است و از بلاهای بسیاری مصون هستیم، به برکت وجود امام هشتم است.

وی افزود: از خداوند متعال تقاضا می‌کنیم که زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را رزق و روزی همه قرار دهد و امیدواریم امام هشتم در روز قیامت همه ایرانیان را شفاعت کند.

امام جمعه آبسرد با اشاره به سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به سه کشور اروپایی گفت: ظریف به کشورهای اروپایی رفت تا بتواند مذاکرات را ادامه داده و امیدواریم این موضوع رخ دهد.

میرشریفی با بیان اینکه مذاکرات دوره ششم در اواخر تیرماه به پایان رسید و با مهلت 6 ماهه منتظر مذاکرات در سوم آذر ماه سال جاری هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با رایزنی‌ هایی که انجام شده و تغییر و تحولاتی که در اتحادیه اروپا اتفاق افتاده و وزیر امور خارجه ایتالیا به جای اشتون برگزیده شده است، این مسیر با موفقیت ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در بحث مذاکرات هسته‌ای بعضی از امور بسیار ضروری است، بیان داشت: شفافیت، اعتمادسازی در مذاکرات، عزم کافی برای رفع این موضوع‌ ها و به برکت آن‌ها، پایان دادن به تحریم‌ های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه تمام امید ما به این مذاکرات نیست، اظهار داشت: تمام امید ما به حضرت حق است؛ خوشبختانه تاکنون بحث نظامی و تا حدودی تحریم‌ها را پشت سر گذاشته‌ ایم و اکنون دشمن مشاهده کرده که دیگر نمی‌تواند با جمهوری اسلامی در این نوع مسیرها مقابله و ایستادگی کند.

میرشریفی با بیان اینکه اکنون دشمن به حوزه فرهنگی ما ورود پیدا کرده و این مقوله را مورد هدف قرار داده است، افزود: قطعا اگر مردم با عظمت و غیور ایران توانستند آن دو موضوع را پشت سر بگذارند، می‌توانند از مشکلات موضوع سوم نیز با سربلندی عبور کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مذاکرات هسته‌ای را پیگیری و تقویت می‌کنند، گفت: معظم‌له به گروه ایرانی برای مذاکرات اعتماد کرده‌اند و امیدواریم وزیر امور خارجه کشورمان و همه مذاکره‌ کنندگان به خط قرمز ها توجه و آن را رعایت کنند.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه از روز نخست آغاز مذاکرات تاکنون هشت ماه را پشت سر گذاشته‌ایم، تصریح کرد: توقع داشتیم که در این زمان، تحریم‌ هایی علیه جمهوری اسلامی ایران اتفاق نیفتد؛ متاسفانه تاکنون 55 مورد تحریم علیه ایران را در طی هشت ماه شاهد بودیم.

میرشریفی بیان داشت: اگر قرار است که نتیجه مذاکرات و هدف مذاکره‌کننده مقابل صلح باشد، این تحریم‌ ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی معنایی ندارد و این، یعنی آن‌ ها به دنبال صلح با ایران نیستند.

وی تصریح کرد: یکی از این موضوع‌ ها، جریمه 9 میلیارد ریالی بانک فرانسوی بود که در این جهت اعتراض مسئولان کشوری فرانسه را نیز به دنبال داشت و در این زمینه نمی‌ توان زیاد به مذاکرات خوش‌ بین بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا