ابهام در پرونده مرگ تازه داماد+عکس

نوعروس روستایی در برابر همه شاخه‌های تحقیقی که وی را عامل مرگ سوزان شوهرش می‌داند اصرار بر بی‌گناهی دارد.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از روزنامه ایران، قربانی آتش‌افروزی روی تخت بیمارستان ادعا کرد همسرش وی را به قتل رسانده است.

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب بابل در حالی برای این عروس جوان قرار مجرمیت صادر کرده که او در جریان بازجویی‌های قضایی هرگونه دخالتی در ماجرای مرگ شوهرش را نپذیرفته است و پلیس وی را قاتل می‌شناسد.

مرگ هنگامی زنگ در خانه داماد جوان روستایی را به صدا در آورد که او با تدارک یک مسافرت سعی داشت به اختلاف‌های موجود با تازه عروس پایان دهد.

وداع تلخ این جوان 28 ساله با زندگی در حالی رقم خورد که او پس از انتقال به بیمارستان در تلاشی 10 روزه نتوانست حریف سرنوشتی شود که تحقیقات نشان می‌دهد نوعروسش برایش نوشته بود.

بنابر این گزارش، ساعت 12 نیمه شب پنجشنبه سی‌ام خرداد ماه سال جاری ساکنان روستای «کاریکلا»ی بابل با شنیدن فریاد‌های کمک‌خواهی عروس 20 ساله روستا از خانه‌هایشان بیرون دویدند. عروس جوان در حالی که خود را نگران و مضطرب نشان می‌داد با اشاره به دود سیاه رنگی که از داخل خانه می‌آمد فریاد می‌زد شوهرم آتش گرفته است.

یکی از همسایه‌ها بلافاصله با تهیه پتویی خود را به داماد جوان که در میان شعله‌های آتش در حال سوختن بود رسانده و او را خاموش کرد.

702248_495

در همین هنگام یکی از روستائیان پیکر نیمه‌سوخته او را سوار بر خودرویش کرده و به بیمارستان رساند اما به دلیل شدت جراحات ناشی از سوختگی، داماد جوان به بیمارستان سوانح و سوختگی ساری انتقال داده شد.

براساس اعلام نظر نخستین پزشکان این بیمارستان وضعیت جسمانی مصدوم حادثه رضایت‌بخش نبود بنابراین پس از چند روز بستری بودن، او را به بیمارستانی در مشهد منتقل کردند تا شاید راهی برای رهایی او از مرگ بیابند اما در آنجا هم مداوا مؤثر نبود و سرانجام پس از 10 روز از وقوع حادثه وی تسلیم سرنوشت شد و مرگ را در آغوش گرفت.

با مرگ این مرد جوان بررسی‌ها در باره چگونگی وقوع این حادثه از سوی مأموران پلیس به دنبال ارائه شکایتی از سوی خانواده قربانی حادثه در دستور کار قرار گرفت.

در این شکایت خانواده داماد جوان ادعا کرده بودند عروسشان با پاشیدن بنزین روی «مهدی» -داماد 28 ساله- او را به آتش کشیده است.

این در حالی است که عروس جوان نیز مدعی شده شوهرش هنگامی که در حال تهیه کباب برای او و  کودک 2 ساله‌اش بود، دچار آتش سوزی شده است. بدین ترتیب مأموران به بررسی محل وقوع حادثه پرداخته و دریافتند حادثه  آتش‌‌سوزی داخل اتاق خواب رخ داده و مقداری از موکت موجود در آنجا نیز در میان شعله‌های آتش سوخته‌ است.

اما داماد خانواده قربانی حادثه ماجرا را از زبان او این‌گونه تعریف کرد: هنگامی که مهدی روی تخت بیمارستان بستری بود به دیدنش رفتم، او درباره ماجرا گفت وقتی پس از خریدن وسایل به خانه رفته دیده همسرش در خانه نیست، وسایل را داخل گذاشته و به قهوه‌خانه محل رفته است. آخر شب وقتی برگشته فاطمه به خانه برگشته بود. کمی با هم جر و بحث کرده بودند اما قرار بود صبح فردا به اتفاق خانواده دوستش به ییلاق بروند. وی در اتاق خواب خوابیده و نمی‌داند چه مدت گذشته بود که با احساس بوی بنزین از خواب پریده، همه لباسش آغشته به بنزین بود؛ فاطمه بالای سرش ایستاده بود و قبل از این‌که بتواند عکس‌العملی نشان دهد او کبریت را کشید.

مهدی که بسختی حرف می‌زد به دامادشان گفت: در یک لحظه احساس کردم همه وجودم در میان شعله‌های آتش است، به بیرون از اتاق دویدم تا با گرفتن شیر آب روی سرم آتش را خاموش کنم اما شعله‌های آتش بیشتر زبانه کشید به ناچار بیرون از خانه دویدم و در همین هنگام یکی از همسایه‌ها مرا لای پتویی پیچیده و آتش را خاموش کرد.

وی ادامه داد: مهدی و فاطمه پنج سال قبل در راه مدرسه با هم آشنا شده و در حالی که این دختر 15 ساله و مهدی 23 ساله بود با هم عروسی کردند. آنها یک پسر 2 ساله دارند اما جسته و  گریخته می‌شنیدم به خاطر مسائل خانوادگی کمی با هم اختلاف دارند اما تصور نمی‌رفت این اختلاف‌ها آنقدر عمیق باشد که به قتل مهدی بینجامد.

عروس جوان پس از بازداشت  درخصوص مرگ همسرش ادعا کرد: «نیمه‌های شب بود که برای خوردن آب به آشپزخانه رفتم که متوجه بوی شدید دود شدم، خانه‌ام آتش گرفته بود و شوهرم در اتاق خواب بود. آتش هر لحظه بیشتر می‌شد و مهدی با سر و صدای من از خواب بیدار شد و در جست‌وجوی راه فراری از میان شعله‌های آتش بود. با صدای داد و بیداد من همسایه‌ها به کوچه ریختند و با آتش‌نشانی و پلیس تماس گرفتند و دقایقی بعد از آمدن آتش‌نشان‌ها مهدی نجات یافت و به بیمارستان انتقال داده شد.»

در بررسی‌های ابتدایی با توجه به آن‌که مدرکی علیه فاطمه در دست نبود، پس از تحقیقات ابتدایی زن جوان آزاد شد. اما بررسی‌ها در رابطه با این حادثه همچنان ادامه داشت و اکیپی از کارشناسان به دستور بازپرس جنایی اقدامات خود را برای مشخص شدن علت و انگیزه این حادثه ادامه دادند.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد منشأ حریق بنزین بوده است، در حالی که وجود بنزین در خانه غیرطبیعی بود.

با توجه به مدارک به دست آمده در صحنه کارشناسان اعلام کردند آتش‌سوزی عمدی بوده است. از سویی در تحقیقات مشخص شد زوج جوان باهم اختلاف داشته و مدام باهم درگیر بوده‌اند.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در رابطه با این خبر گفت: زن جوان بازداشت شد و بررسی‌ها از او صورت گرفت، در تحقیقات از زن جوان تناقض‌گویی‌هایی وجود داشت که نشان می‌داد او در جنایت نقش دارد.

نظریه کارشناسی در رابطه با آتش‌سوزی عمدی، آسیب ندیدن متهم در صحنه آتش‌سوزی و اختلاف‌های شدید خانوادگی دلایلی بود که نشان می‌داد فاطمه در این جنایت نقش دارد.
سرهنگ «عظیمی» افزود: اما زن جوان همچنان منکر جنایت است و مدعی شده آتش‌سوزی غیرعمدی بوده است.

از آنجایی که مدارک و شواهد حکایت از آن دارد که فاطمه در این جنایت نقش دارد، قاضی پرونده با توجه به مدارک به دست آمده، کیفرخواست زن جوان را به اتهام قتل عمد همسرش صادر کرد تا قضات دادگاه کیفری استان حکم وی را صادر کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا