پروژه های گردشگری مانع از ساخت و سازهای غیر مجاز

فرماندار شهرستان دماوند گفت: اجرای پروژه‌ های گردشگری می‌تواند از آسیب‌رسانی به منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند.

farmandar namaz jome

به گزارش تارود، ناصر محمودی‌ فرد به مناسبت هفته دولت در نماز جمعه شهر دماوند در مسجد جامع این شهر و در جمع مسئولان و نمازگزاران بام ایران، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با بیان اینکه شهید رجایی همواره پشتیبان قشر مظلوم جامعه بود، اظهار کرد: متاسفانه شهید رجایی در این راه توسط دشمنان به شهادت رسید و آنچه از این شهید بزرگوار باقی‌ مانده، ادامه راه شهدا و تداوم خون آن‌هاست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هیچ‌ گاه از توطئه‌ های داخلی و بین‌ المللی دور نبوده است، افزود: در این زمان، انقلاب اسلامی در شرایطی به سر می‌برد که از یک‌سو، فشارهای بین‌المللی و از سوی دیگر، اعمال تحریم‌ های ناعادلانه برای به زانو درآوردن مردم ایران وجود دارد؛ این سیاستی بوده که استکبار جهانی همواره آن را دنبال کرده است.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه در این مدت مردم سختی‌ های زیادی را تحمل کردند، گفت: رویکردی که مردم نسبت به دولت تدبیر و امید نشان دادند، دولت را بر این داشت تا تلاش کند تا از حاشیه‌‌ها دور شود و در صحنه‌ های بین‌المللی حضور پررنگی داشته باشد.

محمودی‌ فرد با بیان اینکه تلاش بر این است تا آرامش در جامعه حاکم شود، تصریح کرد: دولت درصدد بوده تا عزت و کرامت خود را در مذاکرات‌ بین‌ المللی حفظ و نیازهای مردم را عملیاتی کند؛ همچنین دولت تلاش کرد تا با جلوگیری از افزایش بی‌ رویه تورم در کشور، بتواند فشارهای اقتصادی را در جامعه مدیریت کند.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا شعارهای خود را با رهنمودهای مقام معظم رهبری عملیاتی کند، بیان داشت: امیدواریم شاهد وضعیت خوب اجتماعی و اقتصادی باشیم و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، برطرف شود.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه ما نیز در دماوند سیاست‌ های دولت تدبیر و امید را اولویت کارهای خود قرار دادیم، افزود: سعی کردیم که دوری از افراط و فراجناحی عمل کردن را که شعار دولت بوده، به عنوان شیوه مدیریتی در شهرستان دماوند اعمال کنیم و امیدواریم تاکنون توانسته باشیم این موضوع را محقق سازیم.

محمودی‌ فرد با بیان اینکه دولت به صحنه‌ ها و فضای جامعه نگاه ویژه‌ ای داشته است، گفت: امور مردم به عنوان اولویت مد نظر قرار گرفته است و با بهره‌ گیری از تمام ظرفیت‌ ها، باید آن‌چه در قانون اساسی وجود دارد را عملیاتی کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و در انتخابات سال آینده، یکی از دستاوردهای دولت این باشد که مردم حضور و مشارکت جدی ثبت شود.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: همیشه اموری با موفقیت همراه بوده است که مردم در آن مشارکت داشته‌ اند؛ مشارکت مردم در صحنه‌ های مختلف دستاورد خوبی به حساب می‌آید که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در بخش عمران شهرستان دماوند وجود دارد، بیان داشت: متاسفانه کلنگ‌ زنی‌های زیادی صورت گرفته بود و امسال با توجه به محدودیت منابع مالی، سعی کردیم که هیچ‌ گونه کلنگی به زمین زده نشود و به طور یقین آن‌ چه صورت می‌گیرد، باید مورد بهره‌ برداری قرار گیرد.

محمودی‌ فرد ادامه داد: امسال پروژه‌هایی در اولویت قرار گرفت که پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد داشتند و به همین علت، این پروژه‌ها را مد نظر قرار دادیم.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: پروژه‌ هایی که پیشرفت فیزیکی کمتری دارند نیز نیاز به اعتبار برای تکمیل دارند، ولی به علت محدودیت منابع مالی، اعتبارات را برای پروژه‌ هایی با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد تخصیص دادیم.

وی افزود: امیدواریم در آینده بتوانیم این پروژه‌ها را تکمیل کنیم و شاهد روزافزون اجرای این پروژه‌ها در شهرستان دماوند باشیم و با ظرفیت‌ ها و اقلیم خوبی که این شهرستان دارد، بتوانیم سیری را فراهم کنیم که رفع ناملایمات در حوزه‌ های اشتغال و کشاورزی شهرستان دماوند عملی شود.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به پروژه احداث جاده اسب‌ چران اظهار داشت: امیدواریم با افتتاح این مسیر، بتوانیم دسترسی مردم به دماوند را آسان و به بخش حمل و نقل شهرستان دماوند کمک کنیم.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا با کمک دستگاه‌ های خدماتی و رفاهی پروژه‌ های خوبی را در بخش گردشگری آغاز کنیم؛ قطعا پروژه‌ های گردشگری می‌تواند از آسیب‌رسانی به منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند.

محمودی‌فرد تصریح کرد: مسکن مهر معضلی برای دماوند است و مشکلات زیادی دارد؛ از ابتدا تلاش کردیم تا بتوانیم هر چه زودتر مشکلات را برطرف کنیم و واحدهای مسکونی را تحویل متقاضیان دهیم.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که دماوند دارد، ساخت و سازهای بی‌ رویه در این شهرستان است، بیان داشت: در این زمینه نیز تلاش کردیم با استفاده از سایر دستگاها، این موضوع را مدیریت و از افزایش آن ‌در شهرستان دماوند جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا