دیدار سفیر کشور کومور با مسئولین شهر رودهن

سفیر کشور کومور و هیئت همراه در دفتر شورای اسلامی شهر رودهن از فعالیت و پروژه های در دست احداث این شهر دیدار کردند.

safir kormo (1)

به گزارش تارود، سفیر کومور در این نشست کشور کومور و ایران  را دارای اشتراکات فرهنگی زیادی دانست و از این که شورای اسلامی شهر و شهرداری رودهن این امکان را فراهم نمودند که این بازدید صورت پذیرد، اعلام خشنودی کرد.

احمد عبدالله احمد مواتان اظهار داشت: رودهن شهری توریستی و دارای جاذبه های فراوان فرهنگی و مردمی با اصالت می باشد و می توان در آینده نه چندان دور ارتباط متقابل فرهنگی، اقتصادی بین کومور و رودهن محقق گردد و با همکاری و ایجاد این میثاق نامه بتوانیم حرکت تاریخی که در اذهان این دو کشور باقی می ماند را ثبت نمائیم.

وی نیز تاریخچه ای از پیوندهای فرهنگی این دو کشور را اعلام کرد و نیز اعلام آمادگی کشور خود را در زمینه ارتباط فرهنگی و ایجاد نمایشگاه هایی در شهر رودهن ابراز نمود.

 احمد مواتان خاطر نشان کرد: مردم رودهن می توانند با ایجاد نمایشگاه هایی در سطح این شهر از نزدیک با فرهنگ و صنایع دستی کشور کومور آشنا شوند و نیز با ایجاد اتاق بازرگانی در شهر رودهن تجار و صاحبان صنعت می توانند با کشور کومور ارتباط اقتصادی برقرار نمایند.

safir kormo (2)

وی شهروندان رودهن را دوستدار حضرت علی (ع) عنوان کرد و گفت: مردم این شهر از دیر باز دوستدار خاندان عصمت و طهارت بوده اند.

 احمد مواتان در پایان تاکید کرد:  امیدواریم بتوانیم انجمن دولتی ایران و کومور را بزودی در شهر رودهن تاسیس نماییم.

همچنین در این دیدار مهرداد حنیفی شهردار رودهن این دیدار مسرت بخش عنوان نمود و خاطر نشان کرد: که بتوانیم پیوندها و ارتباط متقابل فرهنگی و اجتماعی که در شان مردم این شهر و کشور برادر ما کومور منعقد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رودهن از مشخصات فرهنگی، جغرافیایی این شهر بیان کرد و گفت: شهر رودهن مانند نگینی در استان تهران و دارای اصالت و مردمی مهمان نوازمی باشد.

علی اکبر ارشدی خاطر نشان کرد: مهاجرین فراوانی این شهر را برای زندگی انتخاب نموده اند  در این راستا می توان از پتانسیل این شهر برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری و صنعتی استفاده نمود.

براساس این گزارش؛ در پایان این جلسه  سفیر کشور کومور از پارک ها و پروژه ها و کارخانه هموطن در شهر رودهن بازدید نمودند و پیشرفت این شهر را در زمینه تولید فراورده های لبنی را مسرت بخش عنوان کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا