احداث فرهنگسرای آبسرد آغاز شد

کلنگ احداث فرهنگسرای آبسرد با ظرفیت 2 هزار و 200 نفر با حضور مسئولان به زمین زده شد.

kolang zani abesard (2)

به گزارش تارود، شهردار آبسرد عصر امروز در آیین کلنگ‌ زنی فرهنگسرای بزرگ شهر آبسرد و در جمع مسئولان شهرستان دماوند و آبسرد اظهار داشت: زمین این فرهنگسرا در کنار بلوار اصلی امام خمینی (ره) آبسرد قرار گرفته و حدود 1.5 هکتار در گذشته توسط شورای اسلامی وقت آبسرد با کاربری میدان میوه‌ و تره‌بار خریداری شده بود.

پرویز قنبری افزود: با پیگیری‌ هایی که شورای وقت در آن زمان داشت، متاسفانه جهاد کشاورزی با تغییر کاربری مخالفت می‌کند و امکان اینکه میدان میوه و تره‌ بار در این‌جا احداث شود، میسر نمی‌شود و این زمین بلاتکلیف باقی می‌ماند.

kolang zani abesard (1)

وی با بیان اینکه اکنون خواستیم تا حداکثر استفاده را از زمین موجود برای شهرداری ببریم، گفت: در این زمینه، بررسی‌ های زیادی صورت گرفت و طرح فرهنگسرا را در قالب مشارکتی به جمع‌ بندی رساندیم تا آن را با مشارکت بخش خصوصی احداث کنیم.

شهردار آبسرد با بیان اینکه این پروژه کاربردهای فرهنگی، ورزشی و تجاری دارد، تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته، سرمایه‌ گذارانی برای مشارکت اعلام آمادگی کردند؛ ولی تاکنون به نتیجه‌ ای نرسیده‌ایم و ممکن است شهرداری این پروژه را به تنهایی اجرا کند.

قنبری با بیان اینکه نوع سازه فرهنگسرا بسیار پیشرفته است، بیان داشت: در کشور تاکنون چنین سازه‌ای اجرا نشده است؛ برای آن سه هزار متر مربع فضای تجاری و دو هزار صندلی برای فرهنگسرای طراحی شده است؛ در ابتدا قول سه هزار صندلی را داده بودیم ولی به دلیل دکل‌ های برقی که در زمین موجود است، دسترسی به این میزان فضا ممکن نشد.

kolang zani abesard (3)

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌ مختلف در شهر آبسرد در ماه‌ های گذشته تصریح کرد: مردم شهر آبسرد در برنامه‌های گذشته بسیار پرشور حضور پیدا و ما را مصمم برنامه‌ ریزی زمان‌بندی شده‌ای کردند؛ این پروژه طی مدت دو سال افتتاح می‌شود.

شهردار آبسرد اضافه کرد: اگر بخش خصوصی در این پروژه ورود پیدا نکند، می‌توانیم با پیش‌‌فروش واحدهای تجاری آن هزینه‌ های ساخت مجتمع را تأمین کنیم؛ همچنین 10 تا 15 کلاس آموزشی نیز در کنار این فرهنگسرا پیش‌بینی کردیم که آقایان و بانوان می‌توانند از برنامه‌ های آموزشی و فرهنگی برای غنی‌ سازی اوقات فراغت خود و خانواده‌ هایشان استفاده کنند.

kolang zani abesard (4)

قنبری با بیان اینکه با توجه به موقعیت و پیشرفت چشم‌ گیر آبسرد، این یکی از پروژه‌ های ماندگار در شهر آبسرد می‌شود، افزود: امسال که توأم با سال فرهنگ است، احداث این بنا به طور یقین انجام می‌شود.

وی در خصوص هزینه‌های این پروژه گفت: ممکن است شهرداری برای احداث فرهنگسرا یک میلیارد تومان هزینه و بقیه را از بخش خصوصی یا پیش‌‌ فروش واحدهای تجاری تأمین کند؛ کل هزینه ساخت این مجموعه هفت میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا