امام جمعه رودهن: تعداد مساجد در رودهن بسیار کم است

امام جمعه رودهن گفت: وحدت و اتحاد در هر جامعه ای به مانند آب حیات است و موجب زنده ماندن آن جامعه می شود.

mohammad reza madih

به گزارش تارود، حجت الاسلام و المسلیمن “محمدرضا مدیح” در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن که در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) این شهر برگزار شد با اشاره به اینکه تفرقه و دو دستگی به مانند قطع آب حیات می ماند گفت: اتحاد، جامعه را زنده نگه می دارد و همه باید مانند اوایل انقلاب پرشکوه اسلامی دست بر دست هم دهیم و برای پیشرفت های همه جانبه از جمله فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و توسعه شهری متحد باشیم.

امام جمعه رودهن افزود: بنده به عنوان نوکر اهالی شریف رودهن و مناطق تابعه هستم و تنها اسم امام جمعه را یدک می کشم و با تمام قوا در خدمت مردمان این منطقه خواهم بود و از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مدیح ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرا رسیدن هفته دولت و روزکارمند گفت: در ادارات و نهاد های ما کارمندان جانباز، وآزاده ایی حضور دارند که زحمات زیادی را در جهت خدمت رسانی به مردم متحمل شده اند ولی متاسفانه از سوی برخی مسئولان به فراموشی سپرده شده اند.

وی در خصوص برپایی و اقامه نماز گفت: انبیاء الهی بویژه حضرت ابراهیم خلیل الله(ع) و در ادامه تمامی انبیاء ابراهیمی همه اهل نماز و اقامه نماز بودند و ما افتخار می کنیم که مسلمان و از امت پیامبر بزرگوار اسلام از ادامه دهندگان راه حضرت ابراهیم(ع) هستیم.

امام جمعه رودهن اظهار داشت: حضرت ابراهیم خلیل الله دارای افتخارات زیادی در طول زندگی خویش است که می توان به شکستن بت ها و سربلندی از امتحان الهی ذبح اسماعیل پیامبر(ع) فرزند عزیزش نام برد ولی در پیشگاه خداوند سبحان و متعال خواهش و مناجات می کند که ای پروردگار من مرا اقامه کننده نماز قرار بده و توفیق اقامه این فریضه الهی را به فرزندانم عطا کن.

خطیب جمعه رودهن با بیان اینکه حضرت عیسی(ع) در دوران نوزادی و در گهواره لب به سخن باز کرد، گفت: این پیامبر الهی در گهواره فرمود” خدایم مرا به نماز و زکات توصیه نموده است”.

وی در پایان افزود: بعد از انبیا الهی(ع)، نماز سرلوحه کارها و برنامه های ائمه اطهار از امیرالمومنین علی (ع) تا حضرت قائم(عج) بوده و امیدوارم ما پیروان امامان و انبیاء الهی بتوانیم نماز را سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

امام جمعه رودهن گفت: علی رغم وجود مردمانی شریف،مومن و ولایت مدار در سطح بخش و شهر رودهن متاسفانه تعداد مساجد موجود در این منطقه بسیار کم است.

حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به اینکه برای هر هزار نفر می بایست یک مسجد وجود داشته باشد گفت: طبق آمار جمعیتی شهر رودهن که 30 هزار نفر می باشد این شهر می بایست 30 مسجد داشته باشد.
وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر تنها دو مسجد حضرت علی بن ابیطالب(ع) و مسجد جامع انصار الحسین و مهدیه رودهن میزبان مومنین می باشند که باید در جهت احداث و ساخت و مساجد دیگر در این شهر تلاش کرد.
خطیب جمعه رودهن با دعوت از خیرین و مومنین از آنها خواست نسبت به ساخت مساجد در شهر رودهن اهتمام داشته باشند چرا که قطعا مردم مومن و شریف این بخش به فضا های بیشتری جهت عبادت نیاز دارند.
مدیح گفت: مسجد مکان مقدسی است و باید درجهت احداث و افزایش فضاهای آن کوشش کرد و مومنین و خیران بدانند که ساخت مسجد در پیشگاه خداوند متعال از اجر و ثواب و پاداش بالای برخوردار است.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا