6 ماه حبس برای مجرمان مهدکودک ستایش

مهدکودک ستایشدادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: مجرمان مهدکودک ستایش بر اساس حکم صادرشده به شش‌ ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش تارود به نقل از افکارنیوز، ناصر عتباتی اظهار کرد: ما به این حکم اعتراض کردیم چرا که معتقدیم این حکم ارفاق در حق مجرمان این پرونده است و باید سنگین‌تر از این حکم، حکمی برای مجرمان مهدکودک ستایش صادر می‌شد.

وی افزود: ما از طرف دیگر نیز ناراحت هستیم چرا که قسمتی از حبس محکومان معلق است و در کنار آن در این پرونده محکومان به دوسال ممنوعیت فعالیت در مهد محکوم شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: بخشی از پرونده شکل‌گرفته درخصوص مهدکودک ستایش را ناشی از بی‌تدبیری نهادهای نظارتی می‌دانم چرا‌که ادارات کل و برخی از موسسات به برنامه قانونی خود عمل نکردند و به‌جای انجام وظیفه خطیر خود به برخی فرافکنی‌ها دست زدند.

عتباتی گفت: به‌جای گزارش اولیه به دادستان در این ماجرا سعی شد نهادهای دیگر در جریان قضیه باشند و حتی برخی نهادها و اتحادیه‌های مسوول سعی کردند موضوع را بین خود فیصله دهند در حالی که دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم باید در جریان این امر قرار می‌گرفت.

این مسوول ادامه داد: اگر این اقدامات به‌موقع و از طریق دادستان انجام می‌شد ما با این هجمه تبلیغات علیه نظام اسلامی و کشور روبه‌رو نمی‌شدیم به‌طوری که بنده اذعان می‌کنم در این ماجرا خارج از قاعده اداری و از طرق دیگر در جریان موضوع قرار گرفتم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل حادثه مهدکودک ستایش را لطمه‌ای بزرگ به حیثیت و آبروی کشور دانست و تصریح کرد: خوشبختانه سیستم قضایی به‌موقع ورود پیدا کرد و حتی خود سایت‌های معاند نظام که علیه این ماجرا در شبکه‌های خود مطالبی را منتشر کرده بودند ورود سریع سیستم قضایی به این ماجرا را مورد تاکید قرار دادند.

عتباتی افزود: بهتر بود در این ماجرا مسوولان نهاد نظارتی با آگاهی و وظیفه قانونی خود ورود پیدا می‌کردند چرا که جهل به قانون نمی‌تواند مبنای خوبی برای رفع مسوولیت باشد. وی اذعان کرد: بعد از کش‌وقوس‌های مختلف و بررسی‌های میدانی حکم مجرمان این ماجرا صادرشده ولی به حکم صادرشده نیز اعتراض دارم چرا که احکام صادرشده به‌هیچ‌وجه با سنگینی جرم مطابقت ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در رابطه با گزارش پزشکی‌قانونی در ارتباط با خطر مرگ برای کودک حادثه‌‌دیده در این ماجرا گفت: ما در بررسی‌های خود متوجه شدیم که مدیر مهد در جریان این ماجرا بوده ولی هرگز به وظیفه نظارتی و مدیریتی خود عمل نکرده و نخواسته در این مورد گزارشی را ارایه کند که در این جهت نیز خود مدیر مهد مجرم شناخته شده است.

وی عنوان کرد: ما در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدیم که فرد انتشار‌دهنده این فیلم هیچ سوءنیت و قصد خاصی نداشته و به همین‌خاطر این پرونده برای همیشه بسته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا