آلودگی آب شرب تهران به نیترات فاضلاب

آلودگی فاضلاب تهراندرپی درج خبر هشدار نشت فاضلاب به آب شرب تهران در آفتاب ری و مطرح شدن این مسئله در مجلس، رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران به موجود بودن نیترات فاضلاب در آب شرب تهران اعتراف کرد.

به گزارش تارود، یکی از جدی ترین مشکلات سلامت آب، عدم تکمیل شبکه فاضلاب پایتخت، نفوذ نیترات موجود در فاضلاب به شبکه آبرسانی است.

درپی درج خبر هشدار نشت فاضلاب به آب شرب تهران در آفتاب ری و مطرح شدن این مسئله در مجلس، رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران به موجود بودن نیترات فاضلاب در آب شرب تهران اعتراف کرد.

بر این اساس ضروری است تا نمایندگان مردم در خانه ملت با طرح سوال از حمید چیت چیان وزیر نیرو و عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی مجدانه پیگیر سلامت مردم تهران شوند.

همچنین وزارت نیرو و راه و شهرسازی در راستای حفظ آب شرب سالم در شهر تهران باید به این مشکل رسیدگی کنند؛ چرا که این اتفاق ناگواری است که رخ داده و باعث بروز فاجعه انسانی خواهد شد.

به گزارش آفتاب ری، رحمت الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان این که یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در خصوص عدم توسعه شبکه فاضلاب با آن روبرو هستیم نفوذ نیترات موجود در فاضلاب به آبهای زیر زمینی است، گفت: به دلیل فرسودگی شبکه آب رسانی در برخی از نقاط پایتخت ممکن است این نیترات به آب لوله کشی نفوذ کرده و هرچند وقت یک بار مشاهده می‌کنیم آب برخی مناطق به نیترات آلوده شده است.

وی گفت: همچنین فاضلاب می‌تواند باعث ایجاد حفره هایی در زیر زمین شود و برخی از نشست‌هایی که در برخی از خیابان‌ها می‌بینیم ناشی از نشت فاضلاب است. همچنین احتمال انتقال سایر آلودگی‌ها و به خصوص آلوده شدن آبهای زیرزمینی هم وجود دارد.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه با تعامل می‌توان سرعت تکمیل شبکه فاضلاب را بالا برد گفت: تکمیل شبکه فاضلاب باعث کاهش هزینه‌های دولت و شهروندان می‌شود و اگر با همین ظرفیت و بدون ایجاد مشکلات جدید شبکه تکمیل شود تا ۴ – ۵ سال آینده شبکه فاضلاب پایتخت تکمیل خواهد شد.

 حافظی با اشاره به اینکه افزایش چشمگیر تعرفه‌های دریافتی از شرکت فاضلاب در یکی از جلسات علنی شورا بررسی شد گفت: این تعرفه‌ها نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر افزایش را نشان می‌داد که با مصوبه شورا همان قیمت‌های سال گذشته اعمال خواهد شد. همچنین بدهی به شهرداری سبب توقف فعالیت‌های عملیاتی  شده بود که شورا به عنوان حکم و داور تلاش کرد این گونه مشکلات را مدیریت کند و احتمال دارد این مطالبات میان شرکت فاضلاب و شهرداری به صورت تهاتر پرداخت شود.

انتهای پیام/ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا