محمدرضا مدیح امام جمعه رودهن شد

طی حکمی از سوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدرضا مدیحˈ به مدت سه سال به عنوان امام جمعه بخش رودهن منصوب و از زحمات ائمه جمعه سابق این شهر تقدیر و تشکر شد.

81273486-5884984

به گزارش تارود، آیین معارفه امام جمعه جدید بخش رودهن روز جمعه با حضور مسوول دفتر نمایندگی شورای ائمه جمعه در استان تهران، امام جمعه دماوند و پردیس، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، بخشدار رودهن، شهرداران شهر آبعلی و رودهن، اعضای شورای اسلامی، دهیاران بخش رودهن، ورزشکاران و دیگر مسوولان و مردم در مجتمع وصال این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ˈصالح یاسینیˈ مسوول دفتر نمایندگی شورای ائمه جمعه استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری های مسوولان شهرستان دماوند و بخش رودهن در برپایی نماز جمعه به صورت مستقل در این شهر، حکم حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدرضا مدیحˈ را قرائت کرد.

وی خطاب به امام جمعه جدید رودهن اظهارداشت: بنا به درخواست اهالی شهر رودهن و تایید روحانیون، جنابعالی از طرف مقام معظم رهبری به سمت امامت جمعه این شهر به مدت سه سال منصوب می شوید.

وی از حجت الاسلام مدیح خواست ضمن برگزاری فریضه بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در خصوص رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خون بار ملت شریف ایران دارند آشنا ساخته و به وحدت و همبستگی دعوت کند و از تفرقه و اختلاف بپرهیزد.

حجت الاسلام یاسینی از روحانیون، مردم ، ارگان ها و نهادهای انقلابی خواست همکاری لازم را در انجام هرچه باشکوهتر برگزاری نماز جمعه داشته باشند.

*نماز جمعه، احیاگر تفکر امام (ره) و سیره مقام معظم رهبری است

حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدرضا مدیحˈ در این مراسم ضمن تشکر از اهالی شهر رودهن و آبعلی و نیز مسوولان منطقه اظهار کرد: نماز جمعه، احیاگر تفکر امام خمینی (ره) و سیره مقام معظم رهبری است که باید تقویت شود.

mohammad reza madih

حجت الاسلام ˈمحمدرضا مدیحˈ در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بخش رودهن که در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) برگزار شد، اظهار کرد: امروز نخستین نماز جمعه مستقل در بخش رودهن با حضور مردم در این شهر ولایت مدار و انقلابی برگزار می شود که لازم است از تمامی ائمه جمعه سابق شهر همچون حجت الاسلام توسلی و حجت الاسلام اسماعیلی تشکر کنم.
وی همچنین ضمن تشکر از ولی امر مسلمانان جهان که به واسطه حکمی، بنده را برای این منطقه مشخص کردند، از مسوولان شهرستان دماوند و بخش رودهن که برای برپایی نماز جمعه در این منطقه و آغاز فعالیت دفتر ولی فقیه در این شهر تلاش نمودند، تشکر کرد.

امام جمعه جدید بخش رودهن ادامه داد: نماز جمعه بیانگر سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی است که موجب رونق روحیه انقلابی و اسلامی در جامعه می شود  با اشاره به برنامه ها و سیاست های خویش در این شهر، از مسوولان فرهنگی و دولتی خواست تا برای فراهم سازی زیرساخت های اعتقادی این شهر بکوشند.

امام جمعه جدید بخش رودهن ادامه داد: تحصیلات حوزوی را در بخش مقدماتی در استان یزد و تکمیلی در استان قم به اتمام رساندم و در دوران قبل از انقلاب نیز جزء مبارزان بوده و بعد از پیروزی انقلاب به عنوان رزمنده دوران دفاع مقدس در سمت طلبه بسیجی فعالیت کردم و امروز جزء جانبازان کشور هستم.

حجت الاسلام مدیح ضمن ذکر سابقه 30 ساله خود در مسوولیت نهادهای نمایندگی ولی فقیه استان های مختلف به برنامه های آتی خود در بخش رودهن پرداخت .

وی گفت: یکی از برنامه های من در این شهر برگزاری فعالیت های فرهنگی با محوریت قرآن و عترت در راستای سبک زندگی اسلامی به کمک مردم، مسوولان و روحانیان است که امید داریم با توجه به پیش بینی های صورت گرفته گام های ارزشمندی برداریم.

این مقام مسوول برگزاری فعالیت های سیاسی و انقلابی با محوریت خط امام (ره) و سیره مقام معظم رهبری به صورت کاملا فراجناحی را از دیگر اقدامات خویش دانست و گفت: برگزاری فعالیت های انقلابی باید در راستای ولایت پیش رود و خارج از هر گونه جناح و سیاست باشد.

وی توسعه و تقویت زیرساخت های نهاد نماز جمعه و کمک به توسعه و پیشرفت شهر و مناطق اطراف در راستای چشم انداز بیست ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی را از دیگر اولویت ها دانست.

نماینده ولی فقیه در شهر رودهن روش خویش را اظهار ادب و ارادت به مردم و تعامل و همفکری با مسوولان و نیز تقویت جوان گرایی در منطقه با توجه به وجود دانشگاه جامع آزاد اسلامی در این منطقه عنوان کرد.

*نخستین نماز جمعه مستقل در رودهن اقامه شد

reza taherkhaniبخشدار رودهن گفت: در پی تصویب شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تهران، نخستین نماز جمعه رودهن در روز جمعه این هفته (24 مرداد ماه) با حضور مسوولان استانی و شهرستانی به امامت حجت الاسلام و المسلمین “محمدرضا مدیح” در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) اقامه شد.

“رضا طاهرخانی” امروز در مراسم معارفه امام جمعه بخش رودهن که با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در مجتمع وصال این شهر برگزار شد، اظهار کرد: به حول قوه الهی و توجهات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین همت مسئولان امر از جمله ریاست محترم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تهران، بخش رودهن از این پس صاحب نماز جمعه مستقل شده که امروز شاهد برپایی نخستین نماز جمعه مستقل بخش رودهن هستیم.
وی افزود: برپایی نماز جمعه از آرزوی دیرینه مردم بخش رودهن بود که امروز این مهم به تحقق پیوسته و از این پس شاهد برپایی این فریضه الهی در سطح بخش رودهن خواهیم بود.
بخشدار رودهن ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین “حسین توسلی” امام جمعه مشترک مناطق پردیس و رودهن، بیان کرد: پیش از این نماز جمعه مشترک رودهن، بومهن و پردیس در شهر بومهن برگزار می شد که با توجه با استقلال بخش رودهن دربرپایی نماز جمعه و رعایت فاصله شرعی بین رودهن و بومهن، نماز جمعه بومهن نیز به پردیس انتقال یافت.
این مقام مسوول ادامه داد: نماز جمعه رودهن به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین “محمدرضا مدیح” نخستین امام جمعه رودهن در مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) رودهن برگزار شد.
طاهرخانی ادامه داد: بخش رودهن مفتخر است که از امروز جزء هفتصد و هشتاد و یکمین شهر کشور و سی و ششمین شهر استان تهران در برپایی نماز جمعه است.

*توسعه فعالیت‌های فرهنگی در بخش رودهن

13921217000702_PhotoAنماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس خواستار توسعه فعالیت‌های فرهنگی در بخش رودهن با تلاش همه مردم و مسئولان شد.

حمیدرضا مشهدی‌عباسی عصر امروز در آیین معارفه نخستین امام جمعه مستقل رودهن در سالن آمفی‌ تئاتر این شهر ضمن قدردانی از کسانی که اسباب برپایی نماز جمعه را در بخش رودهن فراهم آوردند، اظهار داشت: در این بین، تلاش مسئولان را برای برپایی این فریضه الهی در طی هشت ماه گذشته مشاهده کردیم.

وی افزود: از شورای سیاست‌ گذاری ائمه جمعه در استان تهران قدردانی می‌کنیم که چندین بار برای محقق شدن این امر به دماوند و رودهن آمدند و با توجه به سال فرهنگ، برپایی نماز جمعه در رودهن بسیار خجسته است.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از کسانی که کمک کردند دفتر نمایندگی ولی فقیه در رودهن راه‌ اندازی شود و امکاناتی را فراهم کردند، قدردانی می‌کنیم و این اتفاق مبارک با تلاش آن‌ها رخ داده است.

مشهدی‌ عباسی ضمن ابراز خرسندی از برپایی نخستین نماز جمعه در بخش رودهن گفت: خوشحالیم که امروز در خدمت جانباز گرانقدری هستیم که بیش از 20 سال سابقه امامت جمعه در استان‌های فارس و یزد را دارد و این کوله‌ بار تجربه را آورده است تا در بخش رودهن از آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه مردم بخش رودهن بسیار بامعرفت و مومن هستند، ادامه داد: قطعا گام‌هایی که برای آن‌ها برداشته شود، را هیچ‌ وقت به فراموشی نمی‌ سپارند و نسبت به مدیرانی که در این بخش خدمت کردند، قدردان هستند و همواره آن‌ها را با افتخار بدرقه کرده‌ اند.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم همه بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری و توسعه کارهای فرهنگی بخش رودهن گام برداریم و این تلاش‌ها برای ما باقیات صالحات محسوب شود.

*واژه «ترس» برای ملت ایران معنایی ندارد

13930524000251_PhotoAامام جمعه دماوند گفت: واژه «ترس» برای ملت ایران معنایی ندارد و آزادگان، شجاعت را معنا و ترس را از خود بارها و بارها دور کردند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد علاء الدینی بعد از ظهر امروز در آیین معارفه امام جمعه مستقل بخش رودهن در سالن آمفی‌‌ تئاتر وصال این شهر با بیان اینکه ایام مرداد ماه یادآور برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور است، اظهار داشت: هفته پایانی این ماه، یادآور رشادت‌ ها و دلیری‌ های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است که حماسه آفریدند.

وی با بیان اینکه آزادگان شجاعت را معنا و ترس را از خود دور کردند، افزود: واژه «ترس» برای ملت ایران معنایی ندارد؛ مردم ایران آزموده هستند و در صحنه‌های مختلف حضور پرشوری دارند که یکی از این صحنه‌ها، نماز جمعه است.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه حضور مؤمنان در نماز جمعه وحدت‌آفرین است، گفت: نماز جمعه، نمازی است که با همدلی، همراهی و هم‌ فکری آغاز می‌شود.

علاءالدینی با اشاره به سخن رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: کار ائمه جمعه و نماز جمعه از روز شنبه آغاز می‌شود؛ یعنی حضور امام جمعه بین مردم و رسیدگی به مشکلات آن‌ها در دفتر نهاد نماز جمعه بیشتر مد نظر است.

وی با بیان اینکه اولویت‌ بندی مشکلات و رفع آن‌ها از کارهای دیگر ائمه جمعه است، تصریح کرد: امروز مردم رودهن به خود می‌بالند و افتخار می‌کنند که بعد از سالیان زیاد، نخستین نماز جمعه در شهر آن‌ها و در بخش رودهن اقامه می‌شود.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه حضور در نماز جمعه را بیعت با حضرت بقیه‌ الله (عج) می‌دانیم، افزود: این عصر زمان غیبت حضرت مهدی موعود (عج) به حساب می‌ آید و اکنون حضورمان در نماز جمعه، بیعت با نایب ایشان یعنی مقام معظم رهبری است.

علاء الدینی گفت: افتخار می‌ کنیم کسانی در نماز جمعه شرکت می‌کنند که جزو نخبگان، انسان‌ های با بصیرت و تأثیرگذار هستند و هر کدام به نمایندگی از هزاران نفر در نماز جمعه حضور دارند.

وی ادامه داد: مردم مؤمن و ولایت‌ مدارمان نشان دادند که هیچ‌ گاه پشت مقام معظم رهبری و ولایت‌ فقیه را خالی نمی‌کنند و همیشه با حضور خود در نماز جمعه، با ایشان میثاق بسته‌ اند.

بعد از نماز جمعه رودهن، مزار شهدای رودهن با حضور امام جمعه جدید رودهن غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش تارود  محمدرضا مدیح پیش از این امام جمعه تفت از استان یزد بود و امروز با حکمی از سوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به مدت سه سال، به عنوان امام جمعه بخش رودهن منصوب شد.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا