روایت بی شرمانه یهودی ها در فیلم حضرت نوح

فیلم نوح (NOAH) ساخته دارن آرنوفسکی یکی از روایات جعلی و تحریف شده از زندگی نوح(ع) پیامبر الهی است که در راستای تکمیل پازل حمله رسانه های صهیونیستی به اعتقادات مسلمانان و تغییر نگرش نسل جدید براساس اسطوره های جعلی ساخته شده است.

به گزارش تارود ، به نقل از مرصاد، چند ماهی است که از اکران فیلم پر سر وصدا و حاشیه دار زندگی یکی از پیامبران الهی می گذرد اما نگاهی نقادانه به این فیلم پس از گذشت این زمان و با گسترش تدریجی استقبال از این نوع فیلم های تاریخی میان نسل جوان و دانشجوی علاقه مند، می تواند برای مقابله با اهداف از پیش تعیین شده چنین فیلم هایی مفید باشد.

فیلم نوح  (NOAH) فیلمی ساخته شده بر اساس تحریفات تاریخی است. این فیلم کمترین شباهتی با نوح معرفی شده با آنچه که قرآن او را معرفی می کند دارد. یکی از اهداف اصلی فیلم نیز بر پایه همین تحریفات پایه ریزی خواهد شد.

می بینیم که در این فیلم شخصیتی از نوح معرفی شده است که در برخی از کتب تحریف شده یهود آمده است و البته این نیز به تنهایی جزو تحریفات آن نیست. علاوه بر روایات غیر مستند نقل از شده از کتب یهود، سازنده فیلم قسمت هایی دیگر را به خود فیلم اضافه کرده است که حتی در منابع تحریف شده نیز اشاره ای به آن ها نشده است و چیزی جز زاییده فکر کارگردان نیست.

 

در خصوص تحریفات این فیلم به عنوان نمونه می توان به تنها بودن خانواده نوح در کشتی، فراری بودن نوح از مردم، ایمان پسر نوح، چگونگی ساخت کشتی و مخالفت های مردم با دعوت های نوح اشاره کرد.

بر خلاف تحریفات فیلم، در روایات قرآنی آمده است که در کشتی نوح تنها خانواده وی نبودند بلکه کسانی که دعوت نوح را پذیرفته بودند نیز حضور داشتند.

همچنین نه تنها نوح از مردم فراری نبود بلکه سال ها در میان مردم زندگی  و آن ها را به پرستش خدا دعوت کرد. او در این راه مورد تمسخر مردم قرار گرفت و پس از این مدت بود که جز عده ای که دعوت نوح را پذیرفته بودند دیگران مورد خشم خداوند قرار گرفتند و نسلشان از زمین منقرض شد.

در خصوص ایمان پسر نوح نیز بایستی این نکته را در مقابل تحریفات فیلم اشاره کرد که پسر نوح از همان ابتدا گفته های پدر خود را قبول نمی کرد و به عبارتی کافر بود. در حالی که در فیلم می بینیم که پسر به دلیل مخالفت پدرش(نوح) در آوردن یکی از دختران انسان ها برای همسری، با پدرش دشمن می شود و سعی می کند که در مقابل او بایستد. همچنین در فیلم می بینیم که پسر نوح سوار کشتی شده است درحالی که در روایات آمده است که پسر نوح در میان امواج آب ها در بیرون از کشتی غرق می شود.

در ادامه تحریفات دنباله دار داستان زندگی نوح(ع) در این فیلم هالیوودی می بینیم که ساخت کشتی بر عهده نگهبانان الهی که از جنس نور و سنگ هستند، قرار گرفته و آنان هستند که وظیفه اصلی ساخت کشتی را بر عهده دارند. در حالی که در روایات بر خلاف این روایت تحریف شده، شخص نوح یکی از اصلی ترین سازندگان کشتی است.

اعتراض ها به فیلم نوح

تحریفات تاریخی فیلم نوح به حدی وسعت دارد که در ابتدای اکران فیلم تا به امروز اعتراض های گسترده ای به این فیلم صورت گرفته است. شاید بتوان علاوه بر این که اعتراض های مسلمانان را به این فیلم در سراسر کشورهای اسلامی مهم تلقی کرد به طوری در برخی از کشورها حتی اجازه اکران آن را نیز ندادند، اعتراض مسیحیان به این فیلم را نیز مهم شمرد.

اخبار تحریفات این فیلم در ابتدا در اختیار شخص پاپ قرار گرفت و وی به صورتی جدی با این فیلم مخالفت کرد. همین زمینه ای بود که می توانست این فیلم را با شکست سنگین و جدی روبرو کند اما به نظر می رسد ارتباطاتی که منجر به دیدار عوامل فیلم با شخص پاپ شد، توانست رضایت اندک پاپ جلب و مخالفت او را خنثی کند.

آرنوفسکی، کارگردان صهیونیستی که سابقه ای ضد ایرانی دارد

کارگردان فیلم نوح دارن آرنوفسکی دارای سابقه ای ضد ایرانی در تولید فیلم هایش است. این کارگردان یهودی صهیونیست قبل از فیلم نوح نیز سعی کرده است با ساخت فیلم هایی نظیر “کشتی گیر” به ایرانیان وارزش های ملی آنان توهین کند.

علاوه بر توهین ها و تحریفات در کارنامه این کارگردان یهودی،  آرنوفسکی در فیلمی دیگر به صورتی آشکار به مباحث کابالا از فرقه های صهیونیستی می پردازد. آرنوفسکی در فیلم “پی” با ساختاری که ظاهر آن زندگی یک دانشمند علوم ریاضی است، سعی کرده است که “کابالا” را مطرح کرده و آن را با استفاده از حقه های سینمایی برای مخاطب قابل هضم کند.

اهداف اصلی تولید فیلم های تاریخی بر اساس تحریف ها

تولید چنین فیلم هایی در حقیقت یکی از پازل های حملات به فرهنگ ملت ها و اعتقادات آنان است که به طریقی آرام و تدریجی صورت می گیرد. برنامه ریزان ساخت چنین فیلم هایی با اهدافی از پیش تعیین شده در تلاش هستند تا قهرمانان روایات و داستان های مشترک در میان مذاهب و ادیان جهان را آن طور که مطلوب آنان است به نسل جوان کمتر آشنا به چنین روایاتی، معرفی کنند.

در حقیقت این پازل زمانی تکمیل می شود که نسل جدید اسطوره هایش بر اساس اسطوره های معرفی شده توسط رسانه های صهیونیستی شکل بگیرد و در آن زمان است که دیگر با حکمرانی بر اذهان خواهند توانست به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا