کمبود فضا و تجهیزات در بیمارستان رودهن

bimarestan roudehenعضو شورای اسلامی شهر رودهن گفت: ساخت بیمارستان در رودهن به عنوان بخشی از سیاست های زیرساختی، به اعتبارات ملی نیاز دارد و بودجه‌های شهرستانی جوابگوی تکمیل این پروژه در این منطقه گردشگری نیست .

به گزارش تارود، مهین همتی در مورد وضعیت شهر رودهن اظهار کرد: زیرساخت ها در حوزه بهداشت و درمان رودهن با برخورداری از ساختاری فرسوده پاسخگوی نیاز جمعیت انبوه این بخش از شهرستان دماوند نیست.
عضو شورای اسلامی شهر رودهن تصریح کرد: نبود بیمارستان و محدودیت دامنه خدمات در حوزه بهداشت و درمان موانعی بزرگ برسر راه مردم جهت رفع نیازهای خود در این حوزه ایجاد کرده و بر روی وقت و هزینه‌های مردم تاثیراتی منفی گذاشته است.
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب درمانگاه حضرت محمد رسول ا… (ص) عنوان کرد: این مرکز درمانی از لحاظ فضا با کمبود های شدیدی مواجه است به طور مثال اتاق دیابت و بهداشت خانواده در این درمانگاه یکی است و پرسنل نمی توانند به طور کامل بیماران را درمان کنند.
همتی با تاکید بر اینکه تجهیز درمانگاه محمد رسول ا… رودهن از توان اعتبارات شهرستان خارج است، گفت: تجهیز این مرکز درمانی یکی از برنامه‌های مهم در راستای تقویت زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان رودهن تلقی می‌شود.
وی افزود: زمین پشت درمانگاه با مشارکت مردمی خریداری شده و مراحل احداث بیمارستان در آن کلید خورده است ولی به‌خاطر نبود بودجه و اعتبار، این پروژه متوقف شده و برای ادامه کار به دنبال جذب خیران هستیم.
عضو شورای اسلامی شهر رودهن در مورد وضعیت زیبا سازی شهر و مبلمان شهری در این منطقه بیان کرد: زیباسازی شهر با بازسازی سنگ فرش های معابر عمومی و نظافت شهر تحقق نمی یابد زیرا مبلمان شهری نیز باید متناسب با فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی ترسیم شود.
وی تصریح کرد: شهرداری رودهن به عنوان یک نهاد خدماتی با صرف هزینه‌هایی در جهت تغییر شکل مبلمان شهری در رودهن با ایجاد آب نماها و نصب تندیس هایی در این مسیر قدم های ارزشمندی را برداشته ولی هنوز نتوانسته ایم به نقطه ایده ال برسیم.
همتی با اشاره به موقعیت خاص رودهن در پایتخت، ایجاد فضای سبز در این منطقه را بخشی دیگر از سیاست زیباسازی شهر برشمرد و اضافه کرد: شهرداری رودهن با خرید هزاران اصله درخت زینتی می خواهد چهره‌ای زیبا به شهر رودهن ببخشد و دورنمایی از فرهنگ و جاذبه های این منطقه را در قالب گردشگری به تصویر بکشد.
وی خاطرنشان کرد: ساختار گردشگری رودهن با توجه به حضور این منطقه در حاشیه جاده ترانزیتی آن را به یک منطقه کریدوری تبدیل کرده است و با وجود تردد مردم این منطقه باید از ساختار گردشگری فرسوده گذشته خود بیرون بیاید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا