عضـو کمیــسیون اجتــمــاعی مجــلس: برخی مدیران به سبب کارهای سیاسی و تبلیغاتی به موضوع حجاب نمی پردازند

دشمنان باورهای دینی مارا نشانه گرفته اند تا جایی که  نماز و اعتقادات ما توسط بعضی از اساتید و دانشجویان ما به استهزا گرفته می شود و فقط مسئله حجاب نیست.

حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تارود با اشاره به برنامه ریزی دولت برای عفاف و حجاب در جامعه گفت: در مورد مسئله عفاف و حجاب باید همه ارگان ها، نهادها و مذهبیون همکاری کنند وفقط دولت نمی تواند کاری  کند و در اصل باید این موضوع فرهنگ سازی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه اظهار داشت: امروزه دشمنان قصد خدشه دار کردن باورهای دینی و اعتقادات مردم به ویژه جوانان مارا دارند و متاسفانه در برخی موارد موفق هم شدند و ما باید با استفاده از سخنوران‌ آگاه  براساس آیات قران و احادیث و تاریخ کشورمان تبلیغات دینی بسیار وسیع و گسترده و شفافی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر مختص به یک نهاد خاص نیست افزود: امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اصل های  فروع دین مهم تر می باشد، امر به معروف شرایط خاص و فرد خاصی را نمی خواهد بلکه آحاد مردم اعم از زن و مرد مسلمان موظف به انجام این امر بزرگ الهی هستند.

مشهدی عباسی با اشاره به اینکه ترویج امر حجاب مانند همه احکام دین واجب و لازم است گفت: باید همانطور که در امر خمس و زکات و حج اهتمام و تبلیغات زیادی انجام می شود، مسئله حجاب و نماز که اخیرا متاسفانه در نظر مدیران و مسئولان نیز پرداختن به آن کمرنگ شده است به طور جدی رسیدگی شود.

وی در ادامه افزود: بعضی از مدیران به خاطر کارهای سیاسی و تبلیغاتی به موضوع عفاف و حجاب نمی پردازند در صورتی که در دین اسلام اموری مانند حج در صورت استطاعت مالی واجب است اما حجاب و نماز در هر صورت طبق عرف دین و شرع مقدس ما باید انجام و رعایت شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمنان باورهای دینی مارا نشانه گرفته اند تا جایی که  نماز و اعتقادات ما توسط بعضی از اساتید و دانشجویان ما به استهزا گرفته می شود و فقط مسئله حجاب نیست بلکه تمام آموزه های دینی ما را زیر سوال می برند و به هر روشی سعی در خدشه دار کردن باورهای مردم دارند.

وی با اشاره بخشنامه اخیر دانشگاه آزاد عنوان کرد: ما نباید با مسائل فرهنگی برای جمع کردن آرای بیشتر سیاسی برخورد کنیم، البته مسئولان ما افراد متدینی هستند من فکر می کنم بعضی از مشاوران ایده هایی را ارائه می دهند که بیشتر سیاسی است تا اعتقادی، در صورتی که اول باید اعتقادات ما قوی باشد باقی مسائل در الویت های بعدی قرار دارد.

مشهدی عباسی گفت: دانشگاه آزاد در همه موارد اعم از علمی و تخصصی در سطح بالایی قرار دارد اما به تازگی در مورد مسئله عفاف و حجاب کوتاهی کرده است.ما باطن پاک جوانانمان را قبول داریم اما باید به درستی اطلاع رسانی کرده و بدانند که دشمنان غربی سعی در خدشه دار کردن باورهای ما دارند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در ادامه اظهار کرد: باید در  مدارس و دانشگاه ها افراد آگاه و دانایی را داشته باشیم تا آنها بتوانند پاسخ گوی جوانان و نوجوانان ما باشند تا این مسئله فرهنگ سازی بشود اما در برخی از مسائل در جامعه حساسیت لازم را انجام نمی دهیم و این کار به جدی گرفتن مسئله حجاب ضربه میزند ولی باید برخورد جدی با مسئله بی حجابی انجام بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ما نباید برخورد چندگانه ای با گناه و خاطیان داشته باشیم افزود: مردم باید احساس کنند که مدیران ما نسبت به همه گناهان در سطح کشور از ربا و اختلاس تا مسئله عفاف و حجاب که مسئله مهمی است، حساسیت به خرج می دهند و قاطعانه در برابر هر مسئله ای که بر خلاف عرف و قانون باشد می ایستند.

مشهدی عباسی با بیان متفق القول بودن همه آحاد جامعه گفت: همانطور که در جنگ همه ملت ایران شرکت کردند و از نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، باید در این امر خطیر نیز شرکت کنند و با بیان جملات ضد ارزش و دوگانه در ذهن مردم تشکیک ایجاد نکنند و نا خواسته مردم را به سمت غرب گرایی سوق ندهند.

وی افزود: علاوه بر عفاف و حجاب، دشمن نماز مردم را نیز نشانه گرفته است  که با سبک شمردن نماز لطمه به اعتقادات ما وارد خواهد شد و ما باید به تمامی این مسائل حساسیت لازم را نشان دهیم و برای این کار نباید وارد  بحث های سیاسی و منافع خود شویم تا روزی از نداشتن عملکرد خوب و بجا پشیمان و نادم نباشیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در پایان با بیان بی تاثیر نبودن این همایش ها و متینگ ها اظهار داشت:این همایش ها باید ارزیابی شود و قانونی باشد، اما برگزاری آنها خوب است، شاید بعضی از این گردهمایی ها  تاثیر زیادی نداشته باشد اما باید موضوع مبارزه با شبیخون فرهنگی همواره پابرجا و استوارباشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا