تجمع بزرگ حجاب و عفاف مقابل پارک ملت

تجمع حجاب و عفاف

تجمع بزرگ عفاف و حجاب عصر امروز در مقابل پارک ملت برگزار می‌شود.

به گزارش تارود، تجمع «حجاب و عفاف» عصر امروز از ساعت 17 جلوی درب اصلی پارک ملت برگزار خواهد شد.

سید علی موسوی مسئول روابط عمومی تجمع حجاب و عفاف پیش از این در خصوص این تجمع به «خبرگزاری دانشجو»،گفت: تجمع حجاب و عفاف روز 21 تیر ماه از ساعت 17 جلوی درب اصلی پارک ملت برگزار خواهد شد.

موسوی در خصوص هدف از برگزاری تجمع حجاب و عفاف در 21 تیرماه گفت: وضعیت حجاب در جامعه روز به روز بدتر می شود و هدف ما از برگزاری این تجمع احیای حجاب و عفاف در جامعه است؛ مطالبه اول ما هم از مسئولینی است که در این زمینه وظیفه دارند و باید پاسخگو باشند اما تاکنون پاسخگو نبوده‌اند.

وی با بیان این مطلب که تجمع پیش رو چندمین تجمعی است که در رابطه با موضوع حجاب و عفاف برگزار شده است، اظهار داشت: تجمع قبلی ما در خصوص حجاب و عفاف در میدان فاطمی برگزار شد.

مسئول روابط عمومی تجمع بیان داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در وزارت کشور وجود دارد اما متأسفانه توجه چندانی به حجاب و عفاف نمی‌شود. در صداوسیما نیز با وجود گذشت سی و پنج سال از انقلاب حتی یک فیلم درباره حجاب ساخته نشده است و این جای تأسف دارد.

موسوی افزود: مطالبه ما احیای امر به معروف و نهی از منکر به خصوص در حوزه عفاف و حجاب است که مسئولان باید در خصوص آن کار کنند و پاسخگو باشند.

وی در ارتباط با اخذ مجوز برای برپایی این تجمع گفت: تلاش‌هایی برای اخذ مجوز صورت گرفته است و فرمانداری و ارگان های دیگر به ما قول داده‌اند که این مجوز تا روز شنبه صادر شود. اما حتی اگر این اتفاق نیفتد ما تجمع خود را با استناد به بند «م» وصیتنامه امام (ره) و اصل هشتم قانون اساسی که در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر است برگزار خواهیم کرد.

مسئول روابط عمومی تجمع حجاب و عفاف در خصوص کارهای ایجابی که حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی و کارگروه حجاب و عفاف انجام داده است خاطرنشان کرد: استاد ما کتاب ها و مقالاتی در این زمینه نوشته و تنها این گونه نیست که ما در کارهای اجرایی وارد شویم. اکنون هم که قصد برگزاری این تجمع را داریم به دلیل ضرورتی است که ایجاب کرده، زیرا مسئولان به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده‌اند و و خواسته ما نیز در درجه اول مطالبه از مسئولینی است که در این زمینه وظیفه دارند.

وی اظهار داشت: تنها ما نیستیم که به مساله حجاب و عفاف توجه می کنیم و تشکل های مردمی زیادی در این زمینه فعالیت دارند. در تجمع قبلی تشکل های زیادی مانند تشکل های دانشجویی، بسیج دانشجویی، حوزه علمیه خواهران، هیات های مذهبی، مساجد و ائمه جماعات حضور داشتند و این مساله یک خواست عمومی است.

تجمع «احیای فرهنگ عفاف و حجاب» در پارک ملت برگزار می‌شود

عضو کارگروه فرهنگ حجاب و عفاف با اشاره به برگزاری تجمع احیای فرهنگ عفاف و حجاب در پارک ملت گفت: این تجمع برای احیای فرهنگ عفاف و حجاب و مطالبات ما از صدا و سیماست.

حجت‌الاسلام محمد گنجی با اعلام خبر تجمع احیای فرهنگ عفاف و حجاب در پارک ملت تهران گفت: با توجه به وضعیت فرهنگی جامعه، تجمع مردمی احیای فرهنگ عفاف و حجاب در ساعت 17:30 روز شنبه 21 تیر ماه در پارک ملت برگزار می شود.

وی در خصوص مجوز این برنامه گفت: این تجمع هیچ منع قانونی نداشته و ضمن تشکر از استاندار محترم باید بگویم ما مجوز رسمی از وزارت کشور و استانداری را برای برگزاری آن دریافت کردیم.

عضو کارگروه فرهنگ حجاب و عفاف درباره هدف از برگزاری این تجمع اظهار داشت: متاسفانه  امر به معروف و نهی از منکر باید و شاید در جامعه ما اجرا نمی شود و طبق اصل 8 قانون اساسی ما این بار می خواهیم امر به معروف و نهی از منکر را نسبت به مسئولان انجام دهیم و بگوییم وضعیت مطلوبی از نظر حجاب و عفاف در کشور وجود ندارد و تمام مسئولان مربوطه در آن نقش دارند، چرا که این یک موضوع عمومی، دینی و اسلامی است.

گنجی ادامه داد: بیشترین هدف ما از این تجمع ، مطالبات ما از صدا و سیما و بویژه مسئولین فرهنگی کشور در حمایت از مصوبه عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد و امیدواریم آنها به وظیفه قانونی خود در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب درست عمل کنند.

وی تصریح کرد: بیشترین خواسته ما در این برنامه این است که هم در رسانه ملی و هم در سازمان ها، ارگان ها و نهادهای دولتی توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

گنجی افزود: ما امروز شاهد ترویج فرهنگ بدحجابی و بی حجابی در جامعه هستیم و متاسفانه مسئولین ذیربط در عمل کردن به وظایف خود آشنای نداشته و تساهل و تسامح در این زمینه رواج پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما می گویم حتی اگر مصوبه ای هم درباره حجاب و عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب نمی شد می باز هم مسئولین یک وظیفه شرعی و اسلامی داشتند که نسبت به این موضوع کاری انجام دهند.

حجت الاسلام گنجی در پایان اظهار داشت:  ما فراخوان عمومی دادیم و از مردم متدین و کسانی که دغدغه دین دارند دعوت کردیم و الان هم می گوییم که با شرکت در این مراسم و کنار هم برای تحقق احیایا فرهنگ حجاب و عفاف حرکت کنیم.

لازم به ذکر است ، این دومین تجمع اعتراض آمیز به وضعیت بد عفاف حجاب است که برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا