تخریب 55 بنا در بافت فرسوده آبسرد

شهردار آبسرد از تخریب 55 باب بنا در بافت فرسوده شهر آبسرد خبر داد.

به گزارش تارود، پرویز قنبری سه‌ شنبه شب در آیین گرامیداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در شهرداری آبسرد که با چند روز تأخیر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مسئولان کیلان و آبسرد، انتقال آب تارود به دهستان جمع‌آبرود است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به این موضوع افزود: باید فکری جدی برای این امر شود و اگر این انتقال انجام نشود، قطعا در منطقه با بحران جدی مواجه می‌شویم؛ امروز اینکه چرا این پروژه عملیاتی نمی‌شود، مشخص نیست.

شهردار آبسرد با بیان اینکه اگر این طرح اجرایی نشود، جذابیت گردشگری، باغات و کشاورزی از بین می‌رود، تصریح کرد: شرایط آب و هوایی مساعد و سرسبزی خوبی که وجود دارد، موجب جذب گردشگر در منطقه شده و اگر آب از سرشاخه‌های تارود منتقل نشود، منطقه دیگر جذابیت خاص خود را ندارد.

قنبری با بیان اینکه شهرداری‌ها بیشترین پروژه‌ های عمرانی نسبت به دیگر نهادها را دارند، گفت: لازم است در این زمینه توجه جدی به شهرداری‌ها صورت گیرد و حمایت‌ها بیشتر شود.

وی توسعه منطقه را همه‌ جانبه دانست و افزود: کل منطقه و اطراف شهر باید رشد کند؛ نمی‌توان آبسردی آباد داشته باشیم ولی روستاهای اطراف با مشکل روبه‌‌رو باشند.

شهردار آبسرد با بیان اینکه برای توسعه روستاها، چندین پروژه عمرانی پیش‌ بینی کرده‌ایم، بیان کرد: قطعاً شهرستان دماوند را مثل گذشته نمی‌توان مدیریت کرد و باید به دنبال طرح‌های نوین باشیم.

قنبری با تأکید بر هماهنگی دستگاه‌ های مختلف با شهرداری‌ ها افزود: هنوز تیر برق‌ های چوبی در شهر آبسرد مشاهده می‌شود و این موضوع به ضرر گردشگری آبسرد است؛ شهرداری‌ برای تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه حمایت می‌کند.

شهردار آبسرد با بیان اینکه 55 باب بنای بافت فرسوده در آبسرد تخریب شده، ادامه داد: امسال موفق شدیم در قالب طرح احیای بافت‌ های فرسوده، تعداد زیادی از این املاک را بی سر و صدا از آبسرد حذف کنیم؛ در این خانه‌ها بیش از 20 نفر زندگی می‌کردند که با تخریب آنها، به مناطق دیگری مهاجرت کردند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا