30 درصد لوله های آب شرب کیلان اصلاح شد

hosein amiriرئیس شرکت آب و فاضلاب شهر کیلان گفت: با توجه به لوله‌ گذاری‌های جدید، توانستیم آب را از یک مسیر بر اساس برنامه‌ ریزی و طراحی صورت گرفته، به ارتفاعات شهر هدایت کنیم.

به گزارش تارود، حسین امیری  در خصوص روند تحولات پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب در کیلان اظهار کرد:  در خصوص آغاز پروژه‌ های هدف گذاری شده در کیلان، حدود 80 درصد به تعهدهای خود جامه عمل پوشاندیم.

وی با بیان اینکه یکی از تعهد‌‌ها لوله‌گذاری مسیرها بود، افزود: برای آب‌رسانی به نقاط دارای ارتفاع، مجبور شدیم در قسمت خیابان شهید مطهری محله کوهان اقدام به لوله‌ گذاری کرده و توانستیم آب را از یک مسیر بر اساس برنامه‌ ریزی و طراحی، به ارتفاعات شهر هدایت کنیم.

رئیس شرکت آب و فاضلاب شهر کیلان ادامه داد: در مرحله بعد در نظر داریم تا چهار رشته لوله‌ ای که از عرض رودخانه‌ ها عبور کرده و احتمال شکستگی و آلودگی وجود دارد، را از مدار بهره‌ برداری خارج کنیم و در این زمینه، 75 درصد از عملیات تا پایان خط اصلاحات صورت گرفته است.

امیری با اشاره به اصلاح خطوط شبکه آب‌ رسانی در کیلان خاطرنشان کرد: 9 کیلومتر از لوله شبکه توزیع آب در املاک شخصی زیر پی ‌ساختمان‌ها و در باغ‌ها قرار دارد و علاوه بر شکستگی‌ های احتمالی، قطعا برداشت‌های غیرمجاز از لوله‌ ها صورت گرفته و مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه برای خارج کردن 9 کیلومتر، به 13 کیلومتر لوله‌ گذاری نیاز داریم، تصریح کرد: با حمایت مسئولان تاکنون توانسته‌ ایم چهار کیلومتر از 13 کیلومتر مسیر را اصلاح کنیم و حدود 800 متر از این اصلاحات مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب شهر کیلان با بیان اینکه بقیه شبکه بعد از اتمام کار مورد بهره‌ برداری قرار می‌گیرد، گفت: اکنون زوم‌ بندی فشار آب و توزیع عادلانه جنبه عملیاتی گرفته و 50 درصد پیشرفت کار داشته است.

امیری اضافه کرد: امیدواریم با نصب شیرهای فشارشکن به مرحله‌ ای برسیم که مصرف‌های بی‌ رویه که وجود دارد، در حد متعادل از آن‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در سال جدید خواستار شد: حتما مشترکان در مصرف آب صرفه‌ جویی و از مصرف بی‌ رویه آب خودداری کنند تا شهروندان دیگر نیز بتوانند از این نعمت الهی بهره‌ مند شود.

به گزارش تارود، شهر کیلان از چندین شهرهایی است که فصل تابستان در سال‌های گذشته، با مشکلات قطعی و کمبود آب شرب مواجه بود و مشترکان رنج‌ های زیادی را در این زمینه می‌بردند.

برداشت آب‌های غیرمجاز، شکستگی‌ ها و قرار گرفتن شبکه توزیع آب در املاک شخصی از جمله مهم‌ ترین مشکلات آب شرب در این منطقه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا