آشنایی با سایت تنزیل، قرآن آنلاین نفیس

سایت قرآن نفیس تنزیل tanzil.ir

ماه رمضان ماه خداى عزوجل مى باشد، و آن ماهى است که خداوند کارهاى نیک را در آن دو چندان کند و بدیها را در آن محو سازد، ماه برکت ، و ماه انابة و بازگشت ، و ماه توبه و ماه آمرزش و ماه آزادى از آتش دوزخ ، و کامیاب شدن به بهشت است .
هان که در این ماه از هر حرامى خوددارى کنید، و تلاوت قرآن را زیاد کنید. و حاجات خود را بخواهید، و به یاد پروردگارتان سرگرم باشید، و ماه رمضان نزد شما نباید همانند ماههاى دیگر باشد، چرا که براى این ماه در پیشگاه خداوند حرمت و برترى بر دیگر ماهها است ، و نباید در ماه رمضان روز روزه شما مانند روز غیر روزه شما باشد.

نیکى ها در ماه رمضان پذیرفته ، و بدیها در آن آمرزیده است ، کسى که در ماه رمضان آیه اى از کتاب خداوند بخواند همانند کسى است که در ماههاى دیگر قرآن را ختم کرده و کسى که در این ماه در روى برادر ایمانى خود بخندد (و او را خوشحال کند) در روز قیامت او را دیدار نکند جز آنکه در روى او بخندد (و او را خوشحال کند) و به بهشت مژده اش دهد، و کسى که در این ماه به مؤمنى کمکم کند، خداى تعالى در هنگام عبور بر صراط کمکش کند در آن روزى که گامها بلغزد، و کسى که خشمش را در این ماه نگهدارد خداوند خشمش را در روز قیامت از او باز دارد.
و کسى که درمانده اندوهگینى را دستگیرى و نجات دهد، خداوند در روز قیامت او را از هراس بزرگ آن روز در امان دارد، و کسى که ستمدیده اى را در این ماه یارى کند، خدایش در دنیا بر دشمنانش یارى دهد، و در روز قیامت نیز هنگام حساب و در کنار میزان یاریش کند.
ماه رمضان ماه برکت ، ماه رحمت ، ماه مغفرت ، ماه توبه و ماه انابه و بازگشت به درگاه الهى است ، کسى که در ماه رمضان آمرزیده نشود در چه ماهى مى خواهد آمرزیده شود؟ از خدا بخواهید در این ماه روزه تان را بپذیرد، و آخرین سال عمر شما قرار ندهد، و توفیق اطاعت خود را به شما دهد، و از نافرمانیش شما را نگهدارد، که براستى خداوند بهترین کسى است که از او درخواست کنند.

شاید آشنایی با قرآنی آنلاین و نفیس، شرایط بهتری را برای برخی از افراد برای خواندن قرآن در ماه رمضان مهیا سازد. تنزیل پروژه قرآنی است که در سال ۲۰۰۷ برای بوجود آوردن متن قرآن فوق العاده صحیح برای استفاده در سایت های دیگر بوجود آمد. هدف در پروژه تنزیل تولید یک متن استاندارد قرآن است تا به عنوان یک منبع قابل اطمینان در وب عرضه شود که توسط دکتر حمید ضررابی زاده (فوق دکتری علوم کامپیوتر از دانشگاه کارلتون) انجام شده است که امکانات زیر را در بر دارد:

  • امکان جستجو در متن قرآن
  • امکان دسترسی سریع به سوره ، آیه ، جزء و صفحه دلخواه
  • قابلیت قرائت همزمان قرآن با 29 صوت بسیار زیبا از 25 قاری بین المللی و همچنین ترجمه‌های گویای فارسی و انگلیسی
  • امکان انتخاب 101 ترجمه قرآن از 41 زبان زنده دنیا
  • مشاهده ترجمه قرآن، تنها با قرار گرفتن مکان نما بر روی آیه مورد نظر
  • امکان انتخاب تعداد تکرار آیه ، سوره ، صفحه و جزء جهت حفظ قرآن
  • امکان افزودن قاری (به عنوان مثال جهت شنیدن ترجمه گویای فارسی ، انگلیسی و یا هر دو بعد از قرائت هر آیه)

سایت تنزیل به آدرس www.tanzil.ir میزبان روزه داران می باشد که تقریبا بی نظیرترین و جامعترین پروژه قرآنی است.

انتهای پیام/ش

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا