اوضاع نابسامان اینترنت مخابرات در کیلان دماوند

سرعت اینترنت در کیلان دماوند

وجود اختلال در اینترنت پرسرعت مخابرات در شهرستان دماوند، چند روزی است که مشترکان کیلانی را کلافه کرده است.

به گزارش تارود شهر کیلان، علیرغم جمعیت بالا، تنها سرویس پرسرعت مخابرات را در اختیار دارد که به سبب مشکلات عدیده اینترنت مخابرات در شهرستان دماوند بخصوص کیلان، شهروندان این کهن شهر، از اینترنت پایدار محروم هستند.

سرویس‌های اینترنت پرسرعت، فصل چهارم سال 1391 در منطقه کیلان آغاز به‌کار کرد و در ابتدای راه‌اندازی آن، مشترکان برای استفاده از اینترنت پرسرعت با مشکلات زیادی مواجه شدند و قطعی‌های آن حتی به یک ماه نیز می‌رسید.

تا یک سال بعد از راه‌اندازی اینترنت پرسرعت، کیلانی‌ها با قطعی‌های زیادی مواجه می‌شدند و مسئولان وقت دلایل آن را شکستگی مسیر فیبرنوری در خیابان‌های اصلی عنوان می‌کردند.

قطعی 4 روزه اینترنت پرسرعت در منطقه

یکی از همشهریان کیلانی اظهار داشت: چهار روزی است که اینترنت پرسرعت در منطقه با اختلالاتی مواجه شده است.

علی عباسی در خصوص پیگیری این اختلال از مرکز مخابرات مرکز گیلاوند افزود: یک سالی است که سامانه 2020، مربوط به خرابی‌های اینترنت پرسرعت مخابرات راه‌اندازی شده و هنگام تماس، زمان تقریبی انتظار را هشت دقیقه اعلام می‌کند، ولی درحدود 12 دقیقه پشت تلفن انتظار کشیدم و در آخر کسی پاسخگو نبود.

این مشترک مخابرات ادامه داد: این مشکل در کیلان دائمی است و از زمان راه‌اندازی اینترنت پرسرعت، مشکلات زیادی در این زمینه وجود داشته است.

سرعت اینترنت در کیلان دماوند

مسئولان مخابرات شهرستان دماوند پاسخی نمی‌دهند

در خصوص این اختلال با مسئولان مخابرات شهرستان دماوند تماس حاصل شد و آنان تاکنون از پاسخگویی  امتناع کردند و در تماس با سامانه 2020 همان‌طور که اشاره شد، زمان انتظار هشت دقیقه بیان می‌شود، ولی 15 دقیقه از زمان انتظار می‌گذرد و کسی پاسخگو نیست.

یکی از کارشناسان مخابرات در خصوص قطعی های مکرر اینترنت در شهر کیلان گفت: اینترنت پرسرعت همه مشترکان قطع نیست.

وی با بیان اینکه پورت‌های کیلان تکمیل شده است، افزود: به همین علت، پورت‌های کیلان از تعداد 80 به 350 پورت افزایش یافته است، ولی هنوز تعریف پورت‌ها صورت نگرفته است.

با وجود اینکه سرعت اینترنت در شهر کیلان بسیار کم است، امیدواریم با افزایش تعداد پورت‌ها، سرعت آن از قبل کمتر نشود.

لازم به ذکر است؛ پوشش تلفن‌های همراه در کیلان، تنها اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل دکل‌های ارتباطی دارند و تاکنون خبری از اپراتور رایتل در این شهر نیست و اپراتور ایرانسل در بعضی از مناطق نقطه کور دارد و بیشتر در نقطه‌های بلند محلات کیلان آنتن می‌دهد و لذا وضعیت اینترنت تلفن همراه نیز چندان مناسب نمی باشد.

پیگیری ها در روز‌های آینده برای رفع این این اختلال و پاسخ مسئولان مخابرات در خصوص مشکلات اشاره شده ادامه خواهد داشت.

به گزارش تارود، شهر کیلان از توابع  در شهرستان دماوند، در فاصله 90 کیلومتری پایتخت قرار دارد و فاصله آن تا مرکز شهرستان دماوند 25 کیلومتر و دارای پنج محله است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا