افتتاح 1200 مسکن مهر رودهن تا هفته آینده

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از افتتاح یک هزار و 200 واحد مسکن مهر مهرآباد رودهن طی هفته آینده خبر داد.

sajad rezayar

سجاد رضایار عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری بخش رودهن که با حضور حجت الاسلام توسلی امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، محمودی فر فرماندار شهرستان دماوند، طاهرخانی بخشدار رودهن و دیگر مسئولان شهری، بخشی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی هنری “وصال” برگزار شد، اظهار داشت: مسکن مهر مهرآباد رودهن با ظرفیت چهار هزار و 400 واحد مراحل اجرایی خود را از سال 89 آغاز و در حال حاضر امور پایانی خود را سپری می کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه فاز نخست این پروژه ملی در قالب افتتاح یک هزار و 200 واحد مسکونی طی هفته آینده خاتمه می یابد که در این زمینه باید تشکری ویژه از مسئولان کشوری، استان تهران، شهرستان دماوند و بخشداری رودهن داشت که با پیگیری های مستمر خود زمینه این گشایش طرح های مسکونی را فراهم ساختند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین امور مربوط به انشعابات برق، آب و گاز دو هزار 500 واحد از بخش اصلی سایت خانه سازی مهرآباد شامل دو هزار و 700 واحد انجام و مسائل پیرامون بحث فاضلاب یک هزار و 500 واحد این سایت نیز حل شده که با همتی مضاعف سایر واحدها نیز از امور زیربنایی مذکور بهره مند می شوند.

تعاونی ها بر اسکان پیش از استقرار امکانات اصرار نکنند

رضایار ضمن توصیه به تعاونی های خانه سازی مبنی بر نداشتن اصرار برای اسکان در واحدهای مسکن مهر مهرآباد پیش از استقرار خدمات زیربنایی خاطرنشان کرد: گاهاً چنین اصراری از سوی برخی تعاونی ها دیده می شود اما طبق قوانین موجود و همچنین بخشنامه ابلاغی از سوی معاونت وزیر راه و شهرسازی باید همه واحدها پیش از سکونت دارای انشعابات برق، آب و گاز باشند، همچنین متقاضیان باید به بانک عامل مراجعه و نسبت به تهیه دفترچه اقساط اقدام کرده باشند؛ همین دستورالعمل علاوه بر وزارتخانه راه و شهرسازی از سوی استانداری تهران نیز ابلاغ شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند تصریح کرد: مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با توجه به قوانین و دستورالعمل های ابلاغی یاد شده روز گذشته نسبت به اسکان برخی افراد واجد شرایط اقدام کرد که به اسکان نزدیک به 40 نفر از هموطنان انجامید.

وی با اشاره به شرایط دیگر واحدهای مسکن مهر مهرآباد خاطرنشان کرد: علاوه بر واحدهای مسکونی مذکور، یک هزار و 700 واحد دیگر که دیرتر از طرح های اجرایی فاز نخست و در سال های 90 و 91 کار خود را آغاز کردند نیز با پیشرفت فیزیکی 80 تا 90 درصد مراحل پایانی امور عمرانی خود را سپری می کنند.

کمبود فضای آموزشی در مسکن مهر مهرآباد

این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی در سایت مسکن مهر مهرآباد اظهار داشت: وظیفه احداث مدارس در مسکن مهر مهرآباد بر عهده اداره کل نوسازی مدارس است و تا کنون هشت قطعه زمین بدین منظور به اداره مذکور واگذار شده است.

رضایار ادامه داد: محوطه مسکن مهر مهرآباد رودهن به لحاظ توپوگرافی دارای خاک سنگینی است و هزینه های خاکبرداری در چنین مناطقی بسیار گران تمام می شود اما با این وجود خاکبرداری در آن اراضی انجام و تحویل شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند اضافه کرد: چندی پیش در کمیته برنامه ریزی شهرستان که با حضور مسئولان استانی همراه شد اعتبارات ویژه ای در سرفصل توسعه فضاهای آموزشی و ساخت مدارس به مسکن مهر اختصاص یافت؛ همچنین در نشستی که به منظور بررسی مسائل و مشکلات مسکن مهر شهرستان دماوند در استانداری تهران برگزار شد اعتبارات دیگری نیز اختصاص یافت.

وی از احداث دو مسجد در این طرح انبوه سازی مسکن خبر داد و گفت: دو باب مسجد نیز مراحل اجرایی خود را به مرحله فونداسیون رسانده اند؛ خوشبختانه این طرح به دلیل تأمین منابع اعتباری و همچنین عدم دشواری های خاص در جریان احداث آن در آینده ای نزدیک خاتمه یافته و به بهره برداری می رسد.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر این طبق وعده شهردار رودهن پس از اتمام ساخت هر دو مسجد، مجموعه خدمات شهری نسبت به اجرای طرح های فضای سبز آن اقدام می کنند.

تداوم اجرای طرح های هادی روستایی بخش رودهن

رضایار با اشاره به آخرین وضعیت طرح های هادی روستایی بخش رودهن نیز اظهار داشت: سه شنبه هفته آینده نخستین نشست بررسی طرح هادی روستایی “وسکاره” از توابع بخش رودهن برگزار و مشکلات مربوط به این روستا رفع می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند اضافه کرد: طرح هادی روستای “آردینه” نیز با پیگیری مجموعه شهرستان و همچنین نظر مساعد مسئولان اداره کل استان تهران به تصویب رسید و امسال اعتباری بالغ بر 200 تا 250 میلیون تومان برای اجرای این طرح اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: برای دو روستای “یرقان دره” و “چناران” رودهن نیز موافقت های لازم از اداره کل برای طراحی طرح هادی روستایی اخذ شد که به زودی با رفع نواقص و تصحیح مجدد، انجام می شود.

*نقش بارز سربازان گمنام امام عصر(عج) در دنیای امروز

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی در ادامه این نشست با اشاره به شعار سالِ مد نظر رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: امسال بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب به سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” مزین شده، از این رو همه باید تلاشی وافر به خرج دهند تا گام هایی در مسیر تحقق این بیان ژرف و سایر منویات معظم له برداشته شود.

حجت الاسلام حسین توسلی با تبریک روز سربازان گمنام امام عصر(عج) به زحمتکشان عرصه امنیت افزایی کشور به نقش پر اهمیت این عناصر ولایی و انقلابی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: امروز انسان هایی شریف با گمنامی و ناشناختگی زحمات بسیاری را متقبل می شوند، اما با وجود این اهمیت و تلاش بسیار نمی توانند اقدامات و فعالیت های خود را در انظار عمومی به نمایش گذارند.

توسلی در تشریح سطح اهمیت اقدامات سربازان گمنام امام عصر(عج) به استحکامات امنیتی در دیگر کشورهای جهان در ادوار مختلف تاریخی اشاره کرد و گفت: استحکامات فیزیکی در مرزها و همچنین نفوذ ناپذیری در بخش های اطلاعاتی کشور اتحاد جماهیر شوروی سابق پیش از فروپاشی چنان قدرتی داشت که از آن به عنوان دیوار آهنین بلوک شرق یاد می شد.

وی ادامه داد: در میان کشورهای خاورمیانه وضعیتی شبیه به شوروی را می شد در عراق زمان حکومت رژیم بعث و سردمداری صدام ملعون دید، در آن دوران اطراف بغداد دیواره های حفاظتی و امنیتی چند لایه و مستحکمی وجود داشت که سران بعث آن را یک سامانه دفاعی غیر قابل نفوذ توصیف می کردند که البته با شجاعت شهید خلبان عباس دوران این دیوار امنیتی در همان دوران هشت سال دفاع مقدس شکست و نتایج این مجاهدت در جنبه های متعدد سیاست بین الملل نظیر لغو میزبانی رژیم بعث برای برگزاری کنفرانس سران غیر متعهدها به سود ایران تمام شد.

این مسئول اضافه کرد: امروز نیز گروه تروریستی داعش که حمایت سیستم های اطلاعاتی صهیونیسم، غرب و آمریکا را در پس اقدامات شنیع خود دارد، نیروها و ادوات نظامی را در چند کیلومتری مرزهای عراق مستقر کرد و به تأسف تازه در این مرحله عناصر نظامی عراق از نیت این گروه با خبر شدند و در حال حاضر استان نینوا به مرکزیت موصل به عنوان حلقه واصل مناطق شمالی و جنوبی عراق در اختیار داعش است.

به گفته امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، ضعف در سیستم های اطلاعاتی و امنیتی عراق باعث شد تا چنین پیشروی از سوی تروریست ها در مرزهای این کشور رخ دهد؛ زمانی جرج بوش پسر، رئیس جمهوری وقت ایالات متحده چند کشور از جمله ایران را به زعم خود محور شرارت اعلام کرد و پس از آن به افغانستان و عراق به عنوان همسایگان دو سوی ایران حمله برد اما نتوانست، نه اینکه نخواست بلکه تأکید می کنم نتوانست حتی گلوله ای به مرزهای ایران اسلامی شلیک کند که این مهم از قدرت اطلاعاتی و امنیتی سربازان گمنام امام عصر(عج) و زحمات آنها نشأت می گیرد.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا